הוותמ"ל תדון בהקמת שכונה חדשה בת 2,700 יח"ד במערב בית שאן

התוכנית שמקדם משרד השיכון מתפרסת על 720 דונם וכוללת גם 15 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. הקמת השכונה החדשה תתבצע תוך שיקום תוואי נחל הקיבוצים ויצירת פארק עירוני. האזור המתוכנן ייחצה על ידי כביש אזורי שיחבר בין העיר הוותיקה בבית שאן לשכונה החדשה ואל הקיבוצים והמושבים ממערב לה

שיתוף הכתבה
ראש מטה התכנון נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)ראש מטה התכנון נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) תדון ביום ראשון בתוכנית "בית שאן מערב", בהיקף של 2,703 דירות. את התוכנית מקדם משרד הבינוי והשיכון , ובמסגרת הדיון היא תוצג לראשונה בפני הוועדה. עוד מציעה התוכנית 15 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

מטרת התוכנית המתפרסת על שטח של 720 דונם, היא הקמת שכונה חדשה תוך שיקום תוואי נחל הקיבוצים ויצירת פארק עירוני כחלק משיקום הנחל. עוד מציעה התוכנית כ-55 דונם של שטחי ציבור לבית ספר על יסודי, בתי ספר יסודיים, גנים ומעונות יום ומבני קהילה. לאורך שני הרחובות הראשיים בשכונה מוצעים כ-9,000 מ"ר של שטחי מסחר ובכניסה לשכונה גם כ-6,000 מ"ר של שטחים לתעסוקה. הבנייה בתוכנית נמוכה ולא תעלה על 5 קומות.

נחל הקיבוצים (Yair Aronshtam, ויקימדיה) נחל הקיבוצים (Yair Aronshtam, ויקימדיה)

נחל הקיבוצים מהווה את גבולה המזרחי של השכונה: גן לאומי נחל חרוד, תוחם את השכונה מצפון ושכונת האקליפטוסים מדרום. השכונה תקום במערב העיר הקיימת בגבול מועצה אזורית עמק המעיינות. בשטח השכונה כיום מטעי דקלים ובשטח הצפוני שבה תעלה גלויה: תעלת שפרינצק. התוכנית יוצרת יצירת רצף עירוני בין השכונה החדשה לבין שכונות נווה נחל, נוף שאן ונוף הגלבוע.

האזור המתוכנן ייחצה על ידי כביש אזורי שעתיד לחבר בין העיר הוותיקה בבית שאן לשכונה החדשה ואל הקיבוצים והמושבים השוכנים ממערב לה, בהם רשפים ומסילות. מטרת התוכנית להפוך ציר זה לרחוב עירוני עם עירוב שימושים בזיקה להמשך לרחוב יצחק שמש המוביל למרכז העיר. עורכת התוכנית אדר' לילך הראל ממשרד Rethink Architects.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"למשרד השיכוןבית שאן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...