עיריית ת"א התנתה היתר לשינויים בדירה בשיפוץ הבניין כולו. זה מה שהיה לוועדת הערר לומר

בעלי דירת גג במרכז ת"א ביקשו היתר לשינויים ותוספות בדירתם, אך הוועדה המקומית בעיר התנתה את ההיתר בשיפוץ חזית הבניין בעלות מאות אלפי שקלים. הערר שהגישו בעלי הדירה התקבל: "רשימת משימות שיפוצן של חזיתות הבניין אינה ישימה"

שיתוף הכתבה
רחוב דיזנגוף במרכז ת"א (שאטרסטוק)רחוב דיזנגוף במרכז ת"א (שאטרסטוק)

בעלי דירה במרכז תל אביב שביקשו היתר לשינויים ותוספות בדירת הגג שבבעלותם, הופתעו לגלות כי הוועדה מתנה את קבלת ההיתר בשיפוץ חזית הבניין כולו, תחילה בעלות של מיליוני שקלים, ולאחר דין ודברים בעלות של מאות אלפי שקלים. בעקבות ערר שהגישו נגד ההחלטה, ביטלה בשבוע שעבר ועדת הערר לתכנון ובנייה של מחוז ת"א, בראשות עו"ד שרון טל, את התנאי שהציבה הוועדה לקבלת ההיתר, וקבעה בין היתר כי השיפוץ שדרשה הוועדה המקומית אינו ישים. עוד דחתה ועדת הערר עררים שביקשו לבטל את ההיתר ולהרחיב את השיפוץ גם לשטחי דירתם.

לקריאת החלטת ועדת הערר.

מדובר בבקשה שהגישו בעלי נכס ברחוב שטנד במרכז העיר, קרוב לכיכר מסריק, ברובע 3, בבניין בן 4 קומות. הבקשה כוללת שינויים ותוספות בדירה העליונה, דירת  גג. הבקשה כאמור אושרה בידי הוועדה מקומית אבל זו התנתה את מתן ההיתר בשיפוץ של חזית הבניין,

העוררים טענו שהוועדה המקומית נעדרת סמכות להתנות את ההיתר בשיפוץ. התנאי היה מבוסס על תוכנית ס שקובעת הוראות ותנאים בכל הנוגע להוספת בנייה של דירות גג בבניינים קיימים, אלא שזו לטענת העוררים הוחלפה בתוכניות לרבעים 3-4 שאינן מתנות תנאי כזה. כמו כן העלו העוררים טענות שהשיפוץ אינו ישים בשל היעדר הסכמה של השכנים לשיפוץ, וכן טענו שהבקשה לא הוצגה בתיק המידע.

ועדת הערר קיבלה את הערר ודחתה עררים המתנגדים להיתר. לדברי ועדת הערר, "רשימת משימות שיפוצן של חזיתות הבנין אינה ישימה. היא מטילה על מבקשי ההיתר לערוך שינויים הנוגעים לבניין, לסביבתו, ואף לדירות שכניהם. בתוך כך" היא דחתה עררים של שכנים שהתנגדו להיתר בדרישה להרחיב את השיפוץ גם לדירותיהם.

ועדת הערר קיבלה גם את טענת העוררים כי הבקשה לא צוינה בתיק המידע שהוציאו במסגרת הבקשה להיתר, ואף לא צוינה לעת העברת הזכויות בלשכת רישום המקרקעין. היא גם  דחתה את טענת הוועדה המקומית כי דרישות אלה נובעות מתוכנית ס, שכן זאת אינה חלה יותר על הנכס. "ספק רב גם אם הדרישות שהוטלו תואמות את תוכנית ס עצמה, שעה שאין מדובר בהיתר לבנייה או הרחבה של דירת גג".

כמו כן קבעה ועדת הערר שהעבודות הנדרשות לא נובעות מהבקשה להיתר אלא מנראותו של הבניין וכי אף על פי שהמבקשים עשו עבודות שלא היו אמורים לעשות בטרם קבלת היתר, אין בכך הצדקה להתניית השיפוץ. לא נקבע צו הוצאות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היתר בנייההוועדה המקומית תל אביבועדת הערר המחוזית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...