התחייב להזרים 80 מיליון שקל: השותף הסודי של ישראל קנדה בפרויקט הענק בדובנוב נחשף

לפני שלושה שבועות זכתה ישראל קנדה במכרז של רמ"י לרכישת קרקעות "חניון דובנוב" במרכז ת"א לשם הקמת מגדל תמורת 443 מיליון שקלים. כעת חושף מרכז הנדל"ן כי השותפה בביצוע הפרויקט, המחזיקה כ-20% ממנו, היא חברת אולתה נכסים והשקעות, בבעלותם של איתי משעלי וליאת משעלי אביר, בת למשפחת אביר בעלת ענקית מוצרי האלומיניום "אלומתריס"

שיתוף הכתבה
ברק רוזן מבעלי השליטה בישראל קנדה על רקע הדמיית מגדל דובנוב (חן גלילי, משרד אדריכלים אבנר ישר) ברק רוזן מבעלי השליטה בישראל קנדה על רקע הדמיית מגדל דובנוב (חן גלילי, משרד אדריכלים אבנר ישר)

שלושה שבועות לאחר זכייתה המתוקשרת של חברת ישראל קנדה בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר במכרז לרכישת קרקעות "חניון דובנוב" במרכז תל אביב לשם הקמת מגדל, חושף היום (ה') מרכז הנדל"ן את השותף הסודי של החברה בביצוע הפרויקט, המחזיק ב-20% ממנו.

המדובר בחברת אולתה נכסים והשקעות, בבעלותם של איתי משעלי וליאת משעלי אביר. משפחת אביר מוכרת בעולמות עיצוב הפנים כבעלת חברת "אלומתריס" הוותיקה, שאותה ייסד אורי אביר, אביה של ליאת, המתמחה בתחום האלומיניום. החברה מחזיקה גם במותג "vizum" – חברת בוטיק של חלונות פרימיום. אליק אביר הוא כיום מנכ"ל החברה, ומשעלי אביר מנהלת הכספים.

כאשר נסגר המכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לשיווק קרקעות החניון, הופיעה במסמכי רמ"י שמה של חברת הפרויקט "מגדל דובנוב מגורים, שותפות מוגבלת", כזוכה במכרז, וזאת עבור סכום של 437 מיליון שקלים בתוספת מע"מ, וכן תשלום נוסף של 6.2 מיליון שקלים הוצאות פיתוח. במסגרת המכרז זכתה החברה בקרקע בשטח של 2.4 דונם ברחוב דובנוב 4-6, המיועדת להקמת מגדל של עד 45 קומות, הכולל 170 דירות וכ-17.5 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

הדמיה של מגדל דובנוב של ישראל קנדה (משרד אדריכלים אבנר ישר)הדמיה של מגדל דובנוב של ישראל קנדה (משרד אדריכלים אבנר ישר)

במקביל, פרסמה ישראל קנדה הודעה לבורסה המעדכנת כי היא מחזיקה בכ-80% מהחברה שזכתה במכרז, אך לא נקבה בזהותו של השותף לפרויקט, אלא כינתה אותה בתואר "המשקיע", וציינה כי "במסגרת ההבנות התחייב המשקיע (20%) להזרים מיידית סך של כ-80 מיליון שקל לפרויקט". עוד נכתב כי ניהול הפרויקט ייעשה באופן בלעדי על ידי קנדה ישראל.

בדיקה ברשם החברות העלתה כי השותפה האלמונית ב"מגדל דובנוב מגורים", היא חברה אלמונית בשם "אולתה נכסים והשקעות" שכתובתה בירושלים, ואשר בעלי המניות בה הם כאמור בני הזוג משעלי.

מוקדם יותר השבוע, פרסם "כלכליסט" כי המממן המרכזי של הפרויקט בדובנוב צפוי להיות בנק מזרחי טפחות. זאת בעקבות עסקת מימון שנחתמה בין הבנק לישראל קנדה. על פי הפרסום היקף המימון צפוי לעמוד על 330-320 מיליון שקל, כשהסכום הסופי טרם נקבע.

מאיתי משעלי, מבעלי "אולתה נכסים והשקעות", לא נמסרה התייחסות.

מחברת ישראל קנדה לא נמסרה התייחסות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ברק רוזןרמ"יישראל קנדהאיתי משעליליאת משעלי אביראולתה נכסים והשקעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...