היקף המשכנתאות ביוני 7.74 מיליארד ש"ח - עלייה של 18% לעומת אשתקד

שוק המשכנתאות שומר על יציבות עם היקף פעילות דומה לזה של חודש מאי. למרות עלייה קלה בריבית הממוצעת, בזמני ההחזר דווקא חלה ירידה קלה

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

לאחר מספר חודשי עלייה רצופים, בחודש יוני שמר שוק המשכנתאות על היקף פעילות יציב ביחס לחודש מאי, עם סך הלוואות של כ-7.74 מיליארד שקלים שניטלו במהלכו. כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ה') בנק ישראל. מדובר בירידה של 0.6% לעומת מאי ועלייה של 18.5% לעומת חודש יוני אשתקד. בסך הכל, מתחילת השנה הסתכם היקף הלוואות המשכנתא ב-38.572 מיליארד שקל, עלייה של 5.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על פי הנתונים, מרבית ההלוואות שנלקחו היו במסלול ריבית שאינו צמוד מדד (73%). בתוך כך, היקף המשכנתאות שנלקחו בריבית משתנה במסלול זה עומד על 42.1% מכלל המשכנתאות. בסך הכול, היקף המשכנתאות שנלקחו בריבית משתנה (בשני המסלולים) הסתכם ב-4.08 מיליארד שקל, שהם כ-52.7% מכלל המשכנתאות שנלקחו באותו החודש.

כמו כן, הריבית הממוצעת במסלול הצמוד מדד עלתה לאחר שלושה חודשים ב-0.1 נקודות האחוז והיא עומדת על 3.2%. תקופת פרעון הממוצעת במסלול זה עלתה מעט והיא ועומדת על 21 שנים לעומת 20.8 שנים בחודש הקודם.

במסלול הלא צמוד מדד עומדת הריבית הממוצעת על 5.2% בדומה לחודש הקודם. תקופת הפרעון הממוצעת במסלול זה עומדת על 23 שנים, ירידה קלה לעומת החודש הקודם אז עמדה תקופת הפרעון על 23.2 שנים. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שוק המשכנתאותבנק ישראלריבית המשכנתאותשוק הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...