קנס של מיליון שקל לגינדי החזקות בגלל המבצע למועדון "חבר" באור יהודה

רשות מקרקעי ישראל קנסה את גינדי על אפליית רוכשים בשיווק פרויקט "בית בפארק" שבו זכתה במכרז מחיר למשתכן של המדינה • גינדי: תמיכה בכוחות הביטחון זה פסול?

שיתוף הכתבה
הפרויקט של גינדי באירוע "חבר" הפרויקט של גינדי באירוע "חבר"

המבצע של גינדי החזקות עם מועדון "חבר" באור יהודה עלה לחברה בקנס של מיליון שקל מרשות מקרקעי ישראל. ועדת המכרזים של רמ"י הודיעה הלילה כי היא קונסת את גינדי על ששיווקה באופן בלעדי לעמיתי "חבר" דירות שהיו מיועדות לשיווק לציבור הרחב במסגרת פרויקט מחיר למשתכן שבו גינדי זכתה במכרז של המדינה, ולמרות שתנאי המכרז אוסרים זאת.

מדובר על פרויקט "בית בפארק" של גינדי שקודם באופן מסיבי באמצעי התקשורת השונים - טלוויזיה, אינטרנט, רדיו, שלטי חוצות ועוד. בפרויקט היו 300 יחידות דיור לשיווק, כש-80% מהן אמורות היו להימכר במסגרת מחיר למשתכן והיתר בשוק החופשי לציבור הרחב. בפועל גינדי מכרה 250 דירות לעמיתי "חבר" - משרתי שירות הקבע בצה"ל ואנשי כוחות הביטחון - תוך מתן הטבות מפליגות ובלעדיות שכללו מחירי דירות בהנחה משמעותית ותנאי פריסת תשלומים מיטיבים, ורק 23 דירות נמכרו לציבור הרחב.

300 הדירות היו חלק ממכרז שבו זכתה גינדי ביולי 2017 במסלול מחיר למשתכן לזכויות חכירה ב-4 מתחמים (סה"כ 1,140 יח"ד) לבנייה רוויה באור יהודה.

גינדי מכרה את הדירות בבלעדיות לעמיתי "חבר", כי מן הסתם הם היוו כוח קנייה גדול עבורה. רמ"י קיבלה טענות מהאגודה לזכויות האזרח בטענה לאפליית רוכשים ולכן הזהירה את גינדי ודרשה ממנה לחדול בקמפיין הפרסום המפלה את הרוכשים מכלל הציבור, ובהמשך אף עצרה אותו ודרשה ממנה הבהרות והורתה לה לחדול ממתן ההנחה רק לחברי מועדון "חבר" תוך אפליית הציבור הרחב. 

משלא עשתה כן, גינדי זומנה לשימוע שבו נקבע כי המהלך אכן היה מפלה, הרתיע רוכשים פוטנציאלים מקרב הציבור הכללי מלהצטרף לפרויקט, ואינו ניתן להצדקה כ"התנהלות עסקית" גרידא כפי שטענה גינדי.

עורכי דין מובילים: התערבות מוגזמת של רמ"י

לטענת רשות מקרקעי ישראל , הקנס בסך מיליון שקל לגינדי "מספיק משמעותי ומשקף את האפליה בשיווק, ומאידך יביא לידי ביטוי את כלל השיקולים וטענות החברה כפי שנסקרו על ידי הוועדה".

מגינדי החזקות נמסר בתגובה: "מכיוון שרשות מקרקעי ישראל שלחה לתקשורת את ההחלטה ולא לנו, אנו עדיין למדים אותה. טענותיה של גינדי הועלו בשימוע וכעת החברה שוקלת את האפשרויות שבפניה. לגוף הטענה, הפרויקט המדובר היה פתוח לכלל הציבור ולא רק לעמיתי 'חבר' ואכן בפועל, דירות רבות נמכרו לציבור הרחב. בנימה אישית נסיים בכך שאנו מופתעים שגוף ממשלתי חושב שתמיכה בכוחות הביטחון הוא מעשה פסול".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןגינדי החזקותרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...