ישראל קנדה מגדילה מינופים: תעלה את האשראי לשדה דב עד 3.5 מיליארד שקל, ובמידטאון י-ם למיליארד שקל

החברה הודיעה כי היא מגדילה את הליווי הפיננסי שלה בשני פרויקטי הדגל: בשדה דב התקשרה עם מזרחי ולאומי - להחלפת ההלוואה על הקרקע בהלוואה שלא תעלה על 3.5 מיליארד שקל. במידטאון בכניסה לבירה סכום ההון העצמי המאוחד לא יפחת מ-1.2 מיליארד שקל לעומת 700 מיליון שקל בהסכם המקורי

שיתוף הכתבה
בעלי השליטה בישראל קנדה ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן)בעלי השליטה בישראל קנדה ברק רוזן ואסי טוכמאייר (אריק סולטן)

חברת ישראל קנדה מגדילה את הליווי פיננסי בשני פרויקטי הדגל שלה: בשדה דב ובמידטאון ירושלים. כך עולה מדיווחיה היום (א') לבורסה.

בפרויקט Rainbow בשדה דב התקשרה ישראל קנדה עם שני בנקים - מזרחי ולאומי - להחלפת ההלוואה על הקרקע בהלוואה שלא תעלה על 3.5 מיליארד שקל כולל אשראי פיננסי של 1.3 מיליארד שקל. ההלוואה הקודמת נלקחה בנובמבר 21 בהיקף של עד 1.2 מיליארד שקל, לאחר שזכתה בפרויקט תמורת 1.3 מיליארד שקל.

הלוואה זו תשמש למימון עלויות הפרויקט ולפירעון ההלוואה הקיימת שיתרתה עומדת על 1.13 מיליארד שקל. הפירעון יהיה שלושה חודשים לאחר סיום הפרויקט המתוכנן לסוף ספטמבר 29'. שיעור הריבית המתואם יעמוד על 6.37%. 

מלבד הפרויקט בשדה דב, ישראל קנדה מגדילה גם את מסגרת האשראי שעליה חתמה עם בנק לאומי באוקטובר 2020, מימון שעמד על עד 457 מיליון שקל. בהתאם לתוספת להסכם מימון הקרקע, תועמד לחברת הנכס תוספת למסגרת האשראי בסכום נוסף של כ-350מיליון ש"ח, באופן שלאחר הגדלת מסגרת האשראי, סך מסגרת האשראי יעמוד על סכום של מיליארד ש"ח ללא שינוי בשיעור הריבית.

מועד פירעונה הסופי של מסגרת האשראי והריבית בגינה יחול ביום 31 במרץ 2025, במקום 1 אוקטובר 24. התוספת למסגרת האשראי תשמש את החברה לצורך ביצוע תשלומי היטל השבחה , אגרות בניה והוצאות נוספות בקשר עם קידום הפרויקט כפי שנקבע בתוספת להסכם המימון. החברה והבנק מנהלים מו"מ להתקשרות בהסכם לליווי הקמת הפרויקט טרם מועד הפירעון.

יחס הון למאזן של 37.5% לעומת 30% בהסכם הקודם

בנוסף התקשרה חברת הפרויקט במידטאון ירושלים עם הבנק בהסכם שוברים, לפיו יועמדו לרוכשי היחידות (מגורים ומשרדים) בפרויקט ערבויות בנקאיות לפי חוק המכר בגין התקבולים שיופקדו לחשבון באמצעות שוברי תשלום האשראי עד לסכום מקסימלי של 250 מיליון שקל, כאשר התקבולים מרוכשי הדירות ישמשו לפירעון חלקי ממסגרת האשראי.

נכון לדיווח, החברה התקשרה בהסכמי מכר במידטאון ביחס ל- 197 יח"ד מתוך 692 יח"ד בפרויקט וכן כ-1,548 מ"ר משרדים, ובהיקף כספי כולל של כ-795 מיליון ש"ח (כולל מע"מ). בהתאם להסכמי המכר וחוק המכר, הרוכשים הפקידו בנאמנות שיעור של כ-7% מהתמורה על פי הסכמי המכר ועם הנפקת השוברים לרוכשים, הרוכשים יפקידו שיעור של כ 13% נוספים מהתמורה.

ההסכם החדש עם לאומי מגדיל את דרישות הון העצמי משראל קנדה: סכום ההון העצמי המאוחד, כולל זכויות שאינן מקנות שליטה, לא יפחת בכל עת שהיא מ-1.2 מיליארד שקל לעומת 700 מיליון שקל בהסכם המקורי, ויחס הון למאזן של 37.5% לעומת 30% בהסכם הקודם.

הפרויקט של ישראל קנדה בשדה דב יכלול 480 יחידות דיור ועוד 2,000 מ"ר של שטחי מסחר, במגדל בן 39 קומות שלצידו שישה בניינים נמוכים יותר, בני תשע קומות. בפרויקט מכרה ישראל קנדה ברבעון השני של השנה 37 דירות במחיר ממוצע של 83 אלף שקל למ"ר (10 מיליון שקל לדירה). קצב ומחיר דומים לאלו שנרשמו ברבעון לפניו (35 דירות במחיר ממוצע של 82 אלף שקל למ"ר ו-10.5 מיליון שקל לדירה). שמונה חוזים נוספים נחתמו לאחר תקופת הדו"ח במחיר של 86 אלף שקל למ"ר. בסך הכול מכרה כמעט מחצית הדירות בפרויקט.

פרויקט "מידטאון ירושלים" הממוקם ברובע העסקים החדש שבכניסה לבירה, כולל 4 מגדלי עירוב שימושים בני 40 קומות, שישלבו 1,000 יחידות דיור, שימושי מלונאות, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים לצורכי ציבור. במסגרת התוכנית, הממוקמת במפגש הרחובות ירושלים-אגריפס, נקבעו הוראות לשימור מלא של המבנה ההיסטורי של בית החולים "שערי צדק" והסבתו למלון יוקרה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קנדה ישראלשדה דבבנק מזרחיבנק לאומיישראל קנדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...