המדינה תובעת 300 אלף שקל מאתר "מתחזה" למחיר למשתכן

משרד הבינוי והשיכון דורש צו מניעה לאתר mishtaken.co.il שהקימו שני יזמים פרטיים זוכי מחיר למשתכן • האתר מתיימר להגיד את "כל האמת על מחיר למשתכן"

שיתוף הכתבה
אתר מתחזה למחיר למשתכןאתר מתחזה למחיר למשתכן

מדינת ישראל - משרד הבינוי והשיכון , הגישה לאחרונה תביעה משפטית לבית המשפט המחוזי בת"א נגד שני יזמים פרטיים זוכי תוכנית מחיר למשתכן : בני ישראלי ואילו שלו, שהקימו אתר "מתחזה" שבו תכנים מועתקים לכאורה מהאתר הממשלתי של מחיר למשתכן. 

המדינה מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה לאתר שעדיין באוויר, וכן דורשת פיצוי כספי של 300 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים.

מדובר באתר שמתיימר לבקר את תוכנית הדגל של הממשלה בשוק הדיור ולהגיד את "כל האמת על מחיר למשתכן ", כפי שנכתב בו.

יצוין כי ישנו גילוי נאות במיקום בולט וברור באתר, לפיו "אתר זה מבקר את תוכנית ' מחיר למשתכן ' ואינו שייך או מסונף למשרד השיכון". ישנה הבהרה גם כי "האתר נבנה בהתנדבות על ידי מספר זוכים מאוגדים מכל רחבי הארץ בכדי לספק מידע נרחב על פרויקט מחיר למשתכן באופן אובייקטיבי".

ייתכן, כי מה שהרגיז את המדינה היא הביקורת הנוקבת שישנה באתר "המתחזה" על מדיניות הממשלה בתחום הדיור, על הכשלים שיש לטענת האתר בתוכנית מחיר למשתכן , על "האשליות שהמדינה מוכרת במחיר למשתכן", ועל הנזקים לכאורה שהיא גורמת לזוכים ולמתמודדים על הדירות המוזלות.

"הפרה נמשכת, בוטה ומעוולת"

בתביעה שהוגשה ע"י פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי) באמצעות עו"ד יוסף כנפו, משרד הבינוי והשיכון טוען ל"הפרה נמשכת, בוטה ומעוולת של זכויות היוצרים וזכויות אחרות של המדינה, והכל תוך יצירת מצג שווא והטעיית הציבור, בתכנים ובסימן המסחר הנוגעים לתכנית ' מחיר למשתכן ' של הממשלה, כאילו התכנים הנמסרים בו הינם תכנים שנמסרו על ידי מי מרשויות המדינה".

נטען, כי שני היזמים הפרטיים "נטלו לידיהם את הזכויות השמורות למדינה והעתיקו את התכנים כמעשה קוף בעלמא בלי שניתנה להם כל הרשאה, רשות או רישיון וללא כל זכות שבדין לעשות כן".

המדינה טוענת כי הנתבעים התעשרו שלא כדין על חשבון המדינה ופגעו בקניינה הרוחני – ולכן היא דורשת מבית המשפט להתערב ולהוציא צו מניעה מיידי להפסקת פעילות האתר, ולהורות על סעד כספי לפיצוי המדינה בגין ההפרה כביכול.

בכתב התביעה מוצגות תמונות מאתר מחיר למשתכן הממשלתי שמראות את השפה העיצובית של האתר הממשלתי, ולצידן התמונות מאתר mishtaken.co.il שכביכול הועתקו ע"י הנתבעים ביחד עם התכנים המקצועיים שבאתר הממשלתי - לוגו התוכנית, וכן באנרים ייחודיים שמופיעים באתר הממשלתי.

לצד הטענות להעתקת התכנים, נטען בתביעה כי האתר "המתחזה" מציע פרטים על תכנית מחיר למשתכן , מחשבון מחירים, וכן ביקורת על התכנית ו"פרטים לא מבוססים העלולים לגרום לנזק של ממש לתכנית ולזוכים והכול תוך מצג כי מדובר באתר רשמי של התכנית".

המדינה טוענת כי שם התכנית " מחיר למשתכן " וכן הלוגו שלה הם סימן מסחרי מוכר היטב שמזוהה עם רשויות המדינה, וכל צרכני הדירות מזהים את התכנית עם רשויות המדינה ורואים בה חלק מהשירותים הממשלתיים הניתנים באופן ישיר – מה שממחיש את ההטעיה לכאורה של האתר "המתחזה", "שגורמת לצרכני ומתענייני מחיר למשתכן נזק מיידי גובר ומתמשך בהיקפים עצומים".

המדינה טוענת גם כי יזמי האתר "המתחזה" מתעשרים שלא כדין על חשבון המוניטין של תוכנית מחיר למשתכן – בכך שהם מציעים ומפרסמים באתר שלהם שירותי מימון וייעוץ שונים בקשר עם התכנית. 

לסיכום, המדינה מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע שיצווה על הנתבעים להימנע מלהמשיך להשתמש, להפיץ ולפרסם, כל מידע הנוגע לתכנית מחיר למשתכן , כפי שמובא באתר הרשמי של התכנית ובאופן שיש בו בכדי להטעות".

הסעד הכספי שדורשת המדינה הוא בהתאם לפיצוי ללא הוכחת נזק הקבוע בחוק זכות יוצרים, והיא אף שומרת לעצמה את הזכות לתקן ולעדכן את סכום הפיצוי המבוקש "ככל שיתברר כי היקף ההתעשרות של הנתבעים ממעשי עוולה אלו עולה על סכום זה לאין שיעור".


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבית המשפט המחוזי בתל אביבתוכנית מחיר למשתכןיוסף כנפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...