יעורר את הביקושים? אושרה תוספת שטח עבור רובע מוטה עסקים בחריש

המועצה הארצית הפקידה תוכנית להרחבת שטח העיר, שיכלול 1,430 יח"ד ויותר מ-330 אלף מ"ר לתעסוקה • "צעד חשוב נוסף להתפתחותה והבטחת המשך תנופת פיתוחה"

שיתוף הכתבה
הדמיית שטח עבור רובע מוטה עסקים בחרישהדמיית שטח עבור רובע מוטה עסקים בחריש

העיר מוצפת בדירות חדשות, הביקושים נמוכים, היזמים לא ממהרים לבנות בה כבעבר – אבל אולי המהלך הזה יפיח בחריש רוח חדשה: המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה היום (ג') החלטה על הפקדת תוכנית להרחבת שטח הפיתוח של העיר החדשה חריש, תוכנית להקמת רובע מוטה תעסוקה, שיכלול בין היתר יותר מ-330 אלף מ"ר לתעסוקה. 

התוכנית לרובע חדש מקודמת על שטח הרחבה בדרום העיר, הכולל 1,430 יחידות דיור וכאמור – יותר מ-330 אלף מטר רבוע של שטחי תעסוקה, שיהוו לדברי המתכננים נדבך חשוב בחיזוק הכלכלה העירונית, וסייעו ליצירת מקומות עבודה בעיר.

התוכנית כוללת עירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה, והושם בה דגש בחשיבה תכנונית הכוללת שימוש נרחב ואיכותי בשירותי תחבורה ציבורית לתושבים ולמבקרים בשכונה החדשה. בין היתר הושם דגש על תכנון קישוריות מהרובע החדש אל שטחים ירוקים ואיכותיים המצויים בצמידות למגורים, כמו תל זאבים, המבטיחים לתושבים קרבה לטבע ולשטחי יער בטווח הליכה קצר, ובמקביל קיום חיים עירונים תוססים. 

חריש עברה בשלוש השנים האחרונות פיתוח מואץ במיוחד ומתגוררים בה כבר כיום 13 אלף תושבים. ב-2017 שיעור ההגירה הפנימית לעיר עלה ב-160%, אך יש גם השלכות בעייתיות לעניין: כפי שפורסם כאן בעבר, עודף ההיצע מושך לחריש גורמים שתושבים רבים מגדירים מפוקפקים. יש לזכור כי על פי החלטות ממשלה צפויה חריש להגיע בעתיד ליעד אוכלוסייה של 100 אלף תושבים ואף יותר מכך.

 

בהודעת משרד הבינוי והשיכון על החלטת המועצה הארצית נכתב כי "החלטה זו מהווה לא רק צעד חשוב נוסף להתפתחותה של חריש ולהבטחת המשך תנופת פיתוחה, אלא גם ציון דרך והוכחה לכך שגם המועצה הארצית רואה בחריש עיר משמעותית שמקבלת תנופה במרחב". התוכנית הוכנה על ידי משרד "קורין אדריכלים", ביוזמה ובהנחיה של האדריכלית הראשית במשרד הבינוי והשיכון,  אדר' ורד סולומון-ממן.

סולומון-ממן: "הרובע החדש מתוכנן כרובע עירוני מעורב שימושים, המעודד הליכתיוּת ושימוש בתחבורה לא ממונעת כמו קורקינטים ואופניים, כי הוא מאוד שטוח ביחס לגבעות של חריש. עבור תושבי שכונת 'בצוותא' הסמוכה, הרובע החדש יהיה כמו לגור על יד תל אביב, ובלי הפקקים שלה. נפלא יהיה לראות את השכונות החדשות שלנו מייצרות גיוון בשימושים כמו גם באדריכלות ובצורות הבינוי. אני תקווה שהשכונה תיבנה כבר בשנים הקרובות ותהיה דוגמה ומופת לעירוניות טובה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייההעיר חרישמשרד קורין אדריכליםורד סולומון ממן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...