חדשות הנדל"ן: תמ"א 42 בוועדה הארצית; אישור למתחם צים בכפ"ס

תוכנית המתאר הארצית לתשתיות תחבורה יבשתית נידונה לראשונה בוועדה • צים אורבן לייף של רני צים אושר בוועדה המקומית • מתחם תעסוקה חדש יוקם בעמק ציון בי-ם

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם צים בכפ"סהדמיית מתחם צים בכפ"ס

• המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה השבוע לראשונה בתמ"א 42 - תוכנית המתאר הארצית המשולבת לתשתיות תחבורה יבשתית שאותה מגדירים במנהל התכנון כ"אחת החשובות לתחבורה בישראל". משימתה העיקרית של התוכנית, המקודמת על ידי משרד התחבורה והמנהל, היא להניח תמונה שלמה של תשתיות התחבורה הארציות בישראל, ולהתאימה ככל האפשר לא רק לאתגרי השעה אלא עם לאתגרי העתיד - עד לשנת 2040. "התוכנית תייצר את התשתית התחבורתית, שתאפשר את מימוש התוכנית האסטרטגית למגורים ולתעסוקה, ותסייע בהבטחת אפשרויות לפיתוח מיטבי של תשתיות התחבורה במענה להמשך הגידול באוכלוסייה ולפריסתה לפי מדיניות הממשלה", נכתב בהודעת המנהל. "תמ"א 42 צפויה להחליף את התוכניות הארציות הקודמות, לדרכים ולמסילות (תמ"א 3 לדרכים ותמ"א 23 למסילות) שקבעו את רשת הדרכים והמסילות והן את אופן השמירה עליהן". התוכנית תועבר להערות הוועדות המחוזיות ובתוך כמה חודשים צפויה להתאשר.

• הוותמ"ל אישרה השבוע להפקדה את תוכנית קריית מסלול בהרצליה, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל . מדובר בתוכנית המפורטת הראשונה ברובע החדש שעתיד לקום עם פינוי שדה התעופה הזמני של העיר. במסגרת התוכנית, ששטחה 176 דונם, יוקמו 1,650 יחידות דיור שייבנו בבינוי מגוון – בניינים של עד 10 קומות לצד מגדלים בגובה 25 קומות. התוכנית כוללת גם 300 יחידות לדיור מוגן, שטחי מסחר בהיקף של 12,000 מ"ר, 40 דונם של שטחים פתוחים, ובתוכם פארק עירוני אשר ישמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.

 

• חברת רני צים הודיעה לפני ימים אחדים כי הוועדה המקומית כפר סבא אישרה להפקדה בתנאים את התב"ע לפרויקט צים אורבן לייף שלה בכפר סבא. מדובר בפרויקט להקמת מגדל משרדים בן 30 קומות, בשטח בנוי כולל של כ-40 אלף מ"ר, לצד 15 אלף מ"ר של שטחי מסחר, פנאי ובילוי. מדובר באחד מפרויקטי הדגל של החברה, שנמצא בסמוך לכביש 6 ונמצא בימים אלו בשלב עבודות הביסוס. החברה מעריכה כי המרכז ייפתח במהלך שנת 2022.

 

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה לאחרונה להפקדה בוועדה המחוזית את התוכנית להקמת מתחם תעסוקה בעמק ציון – בסמוך למחלף בייט בצמוד לכביש 16 המוקם בימים אלו ויהווה כניסה נוספת לעיר. שטח התוכנית הוא 36 דונם וייכללו בה שני מתחמי תעסוקה בשטח של כ-27 דונם. התוכנית מציעה מבנים בני 7 ו-24 קומות, וקובעת כ-100,000 מ"ר שטחים לתעסוקה וכ-1,500 מ"ר שטחים למסחר.

• חברת רוטשטיין עדכנה השבוע כי הוארכה התקופה להתקיימות התנאי המתלה להשלמת עסקת רכישת הקרקע בטירת הכרמל – עסקה שבה סיכמה החברה עם צד שלישי על קניית קרקעות בהיקף של 29 אלף מ"ר בחמישה מגרשים בעיר, שעליהם היא צפויה להקים 300 יחידות דיור. התנאי המתלה הוא אישורה של רשות מקרקעי ישראל לעסקה, אך כפי שפורסם כאן במאי האחרון, שומת דמי ההיוון שניתנה מצד רמ"י היא 75 מיליון שקל – סכום גבוה ב-30 מיליון שקל מהסכום שהתקבל בכתב מרמ"י למוכר, כך לטענת החברה. מרוטשטיין נמסר אז כי "החברה לומדת את השומה המעודכנת יחד עם יועציה המשפטיים והמקצועיים ושוקלת את צעדיה בנושא". התקופה להתקיימות התנאי המתלה הוארכה עד לחודש נובמבר הקרוב.

• תוכנית פינוי-בינוי במתחם קהילת לודג' בצפון תל אביב: עיריית תל אביב ומטרופוליס הציגו השבוע לתושבים את התוכנית למתחם, שבמסגרתה ייהרסו 37 מבנים בני שתי קומות ו-258 יחידות דיור, וייבנו במקומן 770 יח"ד ב-9 בניינים חדשים. הפרטים נמסרו לתושבים במפגש מיוחד, במסגרת הליך שיתוף ציבור שיזמו העירייה והחברה המבצעת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרופוליסתוכנית מתארעיריית תל אביבצפון תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...