הופקדה תוכנית פינוי-בינוי בקריית ים; 185 דונם ו-1,579 יח"ד

מדובר באחת התוכניות הגדולות אי-פעם להתחדשות עירונית בצפון, במתחם אג"ש בעיר • בין היתר מוצע להפוך את שדרות ליהמן לרחוב ראשי במתחם, ולפתוח אותו אל הים 

שיתוף הכתבה

תוכנית התחדשות עירונית מהגדולות שתוכננו בצפון הופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית חיפה, כעוד צעד לקראת מימושה בפועל. התוכנית, בשכונת אג"ש בקריית ים, חולשת על פני 185 דונם, וכוללת הריסה של 244 דירות קיימות ובניית 1,579 יחידות דיור חדשות. רוב הבנייה תהיה במסגרת פינוי-בינוי, ובשלושה מגרשים יתבצע עיבוי של מבנים קיימים.

ההחלטה התוכנית התקבלה בידי הממשלה בדצמבר 2016, בהיות מתחם אג"ש בקריית ים "מתחם התערבות להתחדשות עירונית". הוא כולל חלק ממתחם 6 ומקטע מערבי של מתחם 5, על פי תכנית המתאר לעיר. גבולות התוכנית הם רחוב צה"ל בדרום, רחוב הנרייטה סאלד במזרח, רחוב פנחס ספיר במערב ופארק סאלד בצפון.

כאמור, רוב המתחם יוקם במסגרת פרויקט פינוי-בינוי. הוא נחלק לשישה מתחמי פינוי-בינוי שונים, שבהם ייבנו 1,538 דירות חדשות. מדובר בפרויקט עירוב שימושים , הכולל הקמת מבני ציבור בקומות הקרקע של בנייני המגורים. עוד נקבע בתוכנית כי 20% מהדירות יהיו דירות קטנות. הצפיפות הממוצעת המתחם כולו נקבעה על 23 יחידות דיור לדונם. מכפיל הדירות בפרויקט גבוה למדי (ודאי ביחס למכפיל הרווח באזורי הביקוש): 5.9 ביחס למצב הקיים.

התוכנית מגדירה עוד בנייה ופיתוח של מבני ציבור ושטחים ציבורים פתוחים לאוכלוסייה הוותיקה והחדשה כאחד, מערכת דרכים אשר נצמדת ככל הניתן לרשת הדרכים הקיימת, שינוי חתכֵי הרחובות והרחבה והתוויית דרכים חדשות, שימת דגש בתנועת הולכי רגל ויצירת רצועות מגוננות לאורך המגרשים, על מנת לשפר ולעודד את חווית הולכי הרגל ורוכבי האופניים במתחם.

עוד מציעה התוכנית להפוך את שדרות ליהמן לרחוב מרכזי בשכונה החדשה, עם חזית מסחרית ומרחב ציבורי רחב ידיים. התוכנית אף מציעה ומוצע לפתוח את הרחוב לים, על ידי סלילת המשכו מערבה, עד לשדרות ספיר, בעזרת שטח ציבורי פתוח ממערב לרחוב יוספטל.

עוד נציין כי בהוראות התוכנית התייחסו המתכננים גם לזמן הדרוש לביצוע תוכנית הענק הזאת וקבעו כי "לא החל הליך ביצוע התוכנית בתוך 10 שנים מיום אישורה, יפקע תוקף התוכנית והיא תיחשב כמבוטלת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהשכונת אג"שהריסה ובנייהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...