קשיים בפרויקט מתחם החותרים בטירת הכרמל: 2 מכרזים - ללא הצעות

מדובר בשני מתחמים מתוך שלושה במתחם התעסוקה שבשכונה המתוכננת – מתחם שאמור להוות את שער הכניסה לעיר מדרום • 76% משטחי התעסוקה נותרו יתומים

שיתוף הכתבה
קשיים בפרויקט מתחם החותרים בטירת הכרמל: 2 מכרזים - ללא הצעותקשיים בפרויקט מתחם החותרים בטירת הכרמל: 2 מכרזים - ללא הצעות

זו אמורה להיות שכונה גדולה ומודרנית, שתשלב מגורים ותעסוקה ותשמש ככניסה הדרומית החדשה לטירת הכרמל – אך נראה כי לא הכול מתנהל בצורה חלקה ובהתאם לתוכניות: שניים מתוך שלושה מכרזים שפרסמה רשות מקרקעי ישראל כחלק ממתחם תעסוקה גדול בשכונת החותרים נותרו ללא הצעות, כך שלמעשה 76% משטחי המתחם, המשתרע על פני יותר מ-25 אלף מ"ר, נותרו ללא זוכים.

שכונת החותרים, או מתחם החותרים, ממוקמים בין העיר טירת הכרמל לבין כביש 4 שממזרחה, כחלק מרצף של שלוש שכונות אשר אמורות להשלים את בינוי העיר עד לכביש המרכזי עצמו. השכונה תוכננה כך שתהווה את הכניסה הדרומית החדשה לעיר, בצורה שבה מתחם התעסוקה יקבל את פני הנכנסים, ולאחריו ייבנו בנייני המגורים.

המכרזים עבור שלושת השטחים במתחם התעסוקה – המהווים כרבע משטחי התעסוקה בשכונה - נסגרו אתמול (א'), וכאמור רק אחד מהם נסגר עם זוכים: שטח של 6,134 מ"ר שבו זכתה קבוצה המורכבת מכמה גורמים – חברת שהב השקעות, חברת י.ש.ר שרי אחזקות, חברת איתמר נדל"ן ומיכל רוזנפלד. הקבוצה הייתה היחידה שהגישה הצעה עבור המתחם, בגובה של 3.17 מיליון שקל, ולסכום זה יתווספו הוצאות פיתוח של 10.239 מיליון שקל. 

לשני המתחמים הנוספים, בשטח של 11,124 מ"ר ו-8,343 מ"ר, לא הוגשו כאמור כל הצעות. לפי שעה, לאחר סגירת המכרזים יאוכלסו בוודאות פחות מ-25% משטחי מתחם זה, אשר אמור להיות חלק משטח תעסוקה רחב ידיים אשר יקדם את הבאים לעיר מדרום. יש לציין כי בסך הכול מתוכננים בשכונה שטחי תעסוקה בהיקף של יותר מ-100 אלף מ"ר, עבור תעשיות עתירות ידע, מחקר ופיתוח.

מתחם החותרים הוא חטיבת קרקע חקלאית שייעודה שונה למגורים ולתעסוקה במסגרת תוכנית שפורסמה כבר בשנת 2012. השכונה תחובר לשתי השכונות הצמודות לה באמצעות שדרה מרכזית, ובעתיד יחבר ביניהן גם קו רכבת קלה. שטח התוכנית כולה הוא כ-685 דונם.

בסך הכול תכלול השכונה 2,153 יחידות דיור, בבנייה מרקמית של 6-5 קומות, לצד כמה מגדלים בני 23 קומות. היא תכלול גם פיתוח של פארק עירוני, פארק נחל גלים, שישתרע על פני 56 דונם, הקמת מגרש כדורגל עירוני ומגרש אימונים וכן בניין חדש אשר ישמש כמשכנה של העירייה.

טירת הכרמל מונה כיום כ-20,000 תושבים וכ-6,500 יחידות דיור. מתחם החותרים הוא חלק מתוכנית רחבה להקמת כמות זהה של יחידות דיור חדשות, במטרה להגדיל את מספר התושבים בעיר לסביבות 50 אלף איש.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמתחם החותריםטירת הכרמלמכרזי מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...