הנדל"ן המסחרי בפריפריה הולך ומתייקר: 2 מכרזים ב-52 מיליון שקל

מדובר במכרזים לשני מגרשים, האחד ביבנה – בשכונת נאות שמיר שבדרום העיר, והשני ביישוב מרכז שפירא הסמוך לקריית מלאכי, במסגרת תוכנית הרחבה

שיתוף הכתבה
הנדל"ן המסחרי בפריפריההנדל"ן המסחרי בפריפריה

מחירי שטחי המסחר בפריפריה הקרובה – קרי אזור המעגל השני לתל אביב – ממשיכים לעלות: השבוע נסגרו שני מכרזים של רשות מקרקעי ישראל ביבנה וביישוב מרכז שפירא הסמוך לקריית מלאכי, שיכולים ללמד על המחירים הגבוהים באזור. בשני המכרזים הללו יחד הסכומים שיצטרכו הזוכים לשלם הוא כ-52 מיליון שקל. שני המכרזים הם לשטחים מסחריים בשכונות חדשות המוקמות בשני היישובים.

מכרז אחד נסגר ביבנה, בשכונת נאות שמיר – שכונה חדשה בדרום העיר שתכלול 2,307 יחידות דיור. המכרז הוא לשטח מסחר ותעסוקה המשתרע על פני 13,673 מ"ר, והחברה הזוכה בו, חברת מ. יוחננוף ובניו, זכתה בו לאחר שהציעה סכום של 1.8 מיליון שקל. החברה הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז, אולי בשל הוצאות הפיתוח הגבוהות: 43.465 מיליון שקל.

המכרז השני הוא לשטח מסחרי ביישוב מרכז שפירא שבמועצה האזורית שפיר, סמוך לקריית מלאכי. למכרז זה הוגשו שלוש הצעות, והזוכה בו היא חברת י.ד מניבים, אשר הציעה סכום של כ-3 מיליון שקל. לסכום זה תצטרך להוסיף 3.8 מיליון שקל הוצאות פיתוח.

שטח זה משתרע על פני 4,501 מ"ר, והוא מיועד להיות שטח מסחרי בהרחבת היישוב, אשר כוללת 197 יחידות דיור. ההרחבה נבנית לאורך הכביש המרכזי של היישוב, מצפון לדרום, וכך גם השטח המסחרי המדובר שבו זכתה י.ד מניבים במכרז.

נזכיר כי רק בתחילת החודש נסגרו מכרזים לשבע חלקות של שטחי לוגיסטיקה ואחסנה לא רחוק משני היישובים, בגדרה – במחירים אשר שיקפו זינוק של 62% בתוך שנתיים. נראה כי לאחרונה הפריפריה הקרובה, בעיקר באזור השפלה, הופכת מבוקשת יותר ויותר מבחינת שטחים מסחריים, שטחי לעסוקה ושטחי אחסנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית קריית מלאכירמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...