איש לא בא: מכרזי מחיר למשתכן בעמנואל נדחו 11 פעמים בשנה וחצי

ביישוב החרדי הסמוך לאריאל מתקשים לשווק מכרז להקמת 116 דירות במסגרת התוכנית, שפורסם לראשונה בינואר 2018 • מ-2014 רק 2 מכרזי רמ"י ביישוב שווקו בהצלחה

שיתוף הכתבה
עמנואלעמנואל

מכרזי מחיר למשתכן של רשות מקרקעי ישראל ביישוב החרדי עמנואל שבשומרון נדחו ועודכנו 11 פעמים בשנה וחצי – ואולי הם מעידים יותר מכול על הביקוש הנמוך להחריד לדירות במקום. המכרזים, להקמת 116 יחידות דיור, פורסמו לראשונה בינואר 2018, ומאז עודכנו שוב ושוב – וסיבת הדחייה בכל המקרים היא "דחיית מועדים". העדכון האחרון פורסם בסוף השבוע שעבר.

מבדיקה שערכנו התברר כי עד היום, מיוני 2014, פורסמו על ידי רמ"י שבעה מכרזים בסך הכול בעמנואל, בהם מכרזים לבנייה רוויה ומכרזים לשטחי מסחר ומשרדים. שניים בלבד מהם נסגרו עם זוכים, ואילו חמשת האחרים נכשלו. בשניים מהם נכתב כי הסיבה להיעדר זוכים היא הצעות נמוכות מצד היזמים המציעים.

[quote]

בבחינת נתוני רשות המיסים באשר לעסקאות נדל"ן בעמנואל בין החודשים יולי לספטמבר האחרונים, ניתן לראות כי ממוצע העסקאות עומד על כ-728,500 שקל לדירה בשטח של 88 מ"ר. ממוצעים אלו משקפים מחיר של 8,278 שקל למטר מרובע – סכום שבגוש דן, מרחק 40 דקות נסיעה משם, היו יכולים רק לחלום עליו – אך כזה המחזק את התחושה כי הביקוש למגורים ביישוב נמוך מאוד.

נזכיר כי היישוב עמנואל הוקם בשנת 1983 במטרה להפוך בעתיד לעיר. בשנת 1985 הוכרז כמועצה מקומית, אך מאז לא התפתח בצורה דרמטית וכיום מתגוררים בו כ-3,700 תושבים, רובם ככולם חרדים. אריאל השכנה, לשם השוואה, הוקמה חמש שנים לפני עמנואל, הוכרזה כעיר בשנת 1998 וכיום מתגוררים בה יותר מ-20 אלף תושבים.

עם הנתונים העגומים הללו על עמנואל, האם המדינה – שבאופן תדיר לא מציינת את יהודה ושומרון בנתוני הדיור הארציים – בכלל יכולה ורוצה לממש את הפוטנציאל הנדל"ני של חבל הארץ הזה? צפו בסקירה שלנו העוסקת בנושא בהרחבה:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהמועצה המקומית עמנואלרשות המיסיםרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...