בשל המו"מ המתמשך בין רוטשטיין לרמ"י: עסקת החותרים טרם הושלמה

החברה הודיעה על הארכה שנייה של תקופת התקיימות התנאי המתלה, קרי אישור רמ"י • העסקה סוכמה כבר באוגוסט 2018 • הגורם המעכב העיקרי: השומה של רמ"י ממאי

שיתוף הכתבה
צילום אווירי צילום אווירי

עסקת רוטשטיין נדל"ן עם קיבוץ החותרים – עסקה שנחתמה כבר באוגוסט 2018 ושהיקפה 100 מיליון שקל – עדיין לא הושלמה: אתמול (ג') הודיעה החברה כי סיכמה עם קיבוץ החותרים על הארכת התקופה להתקיימות התנאי המתלה בעסקה עד לדצמבר 2019. התנאי המתלה, כפי שסוכם בין הצדדים: "אישור רמ"י לביצוע העסקה לפיה יוקצו לחברת הבת (של רוטשטיין) זכויות חכירה מהוונת במקרקעין ויונפקו הסכמי חכירה על שמה", כך בהודעת החברה מאוגוסט 2018.

הארכת התקופה להתקיימות התנאי המתלה באה לאחר שהתקופה הקודמת להתקיימותו פגה החודש. יש לציין כי זו הפעם השנייה שתקופה זו מוארכת, שכן במועד שבו סוכמה העסקה בין הצדדים נקבע כי תוקפו של ההסכם יפקע אם לא יתקבל אישור רשות מקרקעי ישראל בתוך 12 חודשים, קרי אוגוסט 2019.

הרקע לעיכוב בהשלמת העסקה הוא שומת דמי היוון ששלחה רמ"י לחברת רוטשטיין במאי האחרון. השומה הזו, לטענת החברה, "גבוהה ב-30 מיליון שקל מהסכום המקורי שהתקבל בכתב מרמ"י למוכר ביום 8 במאי". כעת, ככל הנראה, הצדדים ממשיכים להתדיין ביניהם במטרה להגיע לעמק השווה ולאפשר את יציאתו של הפרויקט לדרך.

העסקה שעליה חתמה חברת רוטשטיין נדל"ן עם קיבוץ החותרים, הסמוך לטירת הכרמל שבצפון, כוללת 5 מגרשים החולשים על שטח של כ-29,000 מ"ר שנמצא בתחום התרחבותה של העיר לכיוון דרום. על שטח זה מתוכננות לקום כ-300 יחידות דיור. רוטשטיין העריכה בזמנו כי עלות הקמת הפרויקט תהיה כ-350 מיליון שקל.

נציין כי זוהי לא העסקה היחידה באזור הדרומי שאליו אמורה להתפתח טירת הכרמל אשר נתקלת לאחרונה בקשיים. באוגוסט האחרון, כמעט במקביל להחלטה הראשונה על הארכת התקופה להתקיימות התנאי המתלה בעסקת רוטשטיין, נסגרו מכרזי רמ"י לשטחי תעסוקה בשכונה הדרומית של טירת הכרמל ללא זוכים – כך ש-76% מתוך 26 אלף המטרים הרבועים שהוצעו במכרזים אלו נותרו יתומים. מאז המכרזים לא פורסמו שוב.

השכונה הדרומית של טירת הכרמל אמורה לשמש כשער הדרומי החדש אליה, ולכלול הן מתחמי מגורים והן מתחמי תעסוקה ומסחר. שטחים רבים שעליהם מתוכננת השכונה שייכים (או השתייכו בעבר) לקיבוץ החותרים הסמוך, מרביתם שטחים חקלאיים, ויוזמות של חברות שונות הופכות את האזור אט-אט לשכונת מגורים חדשה שתסייע בשאיפות של קברניטי העיר להגדיל את מספר התושבים החיים בה ל-50 אלף. כיום העיר מונה כ-20 אלף תושבים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רוטשטיין נדל"ןטירת הכרמלרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...