מגה אור ואוריין ישקיעו 127 מ' שקל בהקמת מרכז לוגיסטי בק. אתא

השתיים עומדות לרכוש קרקע בשטח של כ-34.4 בעיר, תמורת 18 מיליון שקל • המרכז הלוגיסטי יוקם בהתאם לדרישותיה של אוריין, שאף תשכור את חלקה של מגה אור

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אוריין, חן למדןמנכ"ל אוריין, חן למדן

החברות מגה אור ואוריין הודיעו הבוקר (א') לרשות לניירות ערך כי הן מתעתדות לחתום במהלך היום על הסכם לרכישת קרקע בשטח של 34.4 דונם במתחם דשנים בקריית אתא, בחלקים שווים, תמורת סכום של 18 מיליון שקל. בכוונת שתי החברות להקים במקום מרכז לוגיסטי חדש בשטח בנוי כולל של 17 אלף מ"ר.

השתיים עדכנו הבוקר כי נכון למועד הדיווח השטח אינו מאוכלס, אך קיימים בו מבנים, מתקנים וסככות ששטחם הוא כ-16 אלף מ"ר בנוי, שאותן מתכוונות החברות להרוס. לאחר ההריסה הן מתכוונות להקים את המרכז הלוגיסטי, בהתאם לבקשה להיתר בנייה אשר כבר הוגשה על ידי המוכר עצמו לרשות המקומית – היתר שלפי דיווחי החברה צפוי להתקבל בכפוף לתשלום אגרות בנייה והיטל השבחה בסך כולל של כ-19 מיליון שקל. נוסף על כך, יידרשו החברות לשלם הוצאות רכישה נוספות בסכום המוערך בכ-3 מיליון שקל.

בהודעתן נכתב כי שתי החברות יישאו גם בהוצאות אלו בחלקים שווים – כולל כל העלויות הכרוכות בהקמת המרכז הלוגיסטי. עלות הקמת המרכז, כולל ההוצאות הדרושות להקמתו, מוערכות ב-127 מיליון שקל. בחישוב זה נכללו שירותים כמו תכנון, אגרות, יועצים, עבודות חשמל, מיזוג אוויר, הוצאות מימון וכדומה. השתיים ישלמו למוכר תשלום ראשון בסך 6 מיליון שקל במועד החתימה, ואת היתרה בינואר 2020.

על פי הסיכום, שצפוי לקבל תוקף כהסכם חתום עוד היום, המרכז הלוגיסטי החדש ייבנה בהתאם לצרכיה של חברת אוריין. עם סיום ההקמה תשכיר מגה אור לאוריין את חלקה במרכז הלוגיסטי לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכת השכירות עד לתקופה כוללת של 25 שנה. 

"דמי השכירות השנתיים שתשלם אוריין למגה אור עבור שכירת חלק זה יהיה בגובה 7.5% ממחצית עלות המקרקעין (18 מיליון השקלים ששילמו השתיים על הקרקע) וממחצית עלות הקמת המרכז (127 מיליון שקל)", נכתב בהודעת אוריין לרשות לניירות ערך. "החברה מייעדת את השטח שיושכר לה ממגה אור להפעלת מרכז מיון והפצה שלה (שישתרע על פני כ-2,500 מ"ר), ולמתן שירותי לוגיסטיקה ללקוחותיה (כ-14,500 מ"ר)".

עוד סוכם בין השתיים כי לאוריין תהיה הזכות לדרוש ממגה אור בכל עת לרכוש את חלקה של אוריין במקרקעין, בסכום השווה לכלל התשלומים ששילמה החברה, למעט מס רכישה , ולכלל ההוצאות הקשורות בהקמתו של המרכז הלוגיסטי, עד למועד מכירת חלקה של החברה למגה אור. כן הוסכם כי אם החברה תממש את זכותה למכור את חלקה במקרקעין כאמור, יתקשרו החברה ומגה אור בהסכם שכירות חדש, על פי אותם עקרונות שנקבעו בהסכם המקורי. 

לצד הסכמים אלו: הסכם שכירות עם חברה בת של מוכר השטח 

במסגרת ההסכם הנרחב בין שלושת הצדדים הושג גם סיכום להשכרת שטח במרכז הלוגיסטי, בהיקף של כ-2,000 מ"ר, לחברה בת של הצד המוכר. מדובר בהסכם שכירות לתקופה של שש שנים, עם שתי אופציות להארכת תקופת השכירות – שש שנים כל אחת. הסכם השכירות מותנה בקבלת היתר הבנייה להקמת המרכז הלוגיסטי בתוך 30 יום ממועד החתימה על הסכם המכר הראשי. במקביל התקשרה חברת אוריין בהסכם לפיו תעניק לה החברה השוכרת שירותי אחסנה מבוקרת טמפרטורה, בתמורה לתשלום חודשי מוערך של כ-600 אלף שקל, לתקופה שתחפוף את תקופת השכירות שסוכמה.

חברת אוריין היא חברה העוסקת בתחום המרכזים הלוגיסטיים, ושותפתה היא חברת DB-Schenker הבינלאומית. מגה אור עוסקת בייזום וניהול של נדל"ן מניב, בתחום המרכזים המסחריים והלוגיסטיים בישראל. השנה ביצעה שתי עסקאות בולטות: האחת – מכירת נכס לוגיסטי גדול בפארק הטכנולוגי החדש במודיעין תמורת 470 מיליון שקל, והשנייה – רכישת חברת אפריקה נכסים לצד חברת ביג מרכזי קניות , תמורת 1.25 מיליארד שקל.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמגה אוראורייןאיתמר רגבמרכז לוגיסטיחן למדןלוגיסטיקה ואחסנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...