שני מגדלי מגורים בני 30 קומות ו-290 יח"ד יוקמו בגילה בי-ם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה הקמת מתחם מגורים חדש בשכונה הדרומית, שיכלול גם 1,000 מ"ר של שטחי מסחר ומרפאות, גני ילדים ופארק שכונתי

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית המגדלים בגילה (אדריכל רמי שנער)הדמיית תוכנית המגדלים בגילה (אדריכל רמי שנער)

שני מגדלי מגורים חדשים עם 290 יחידות דיור יוקמו בשכונת גילה שבדרומה של ירושלים – כך החליטה היום (ב') הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מתחם המגורים החדש יוקם בסמוך לשתי תחנות הרכבת הקלה של הקו הירוק, שהעבודות להקמתן כבר מתקיימות בשטח, זאת כחלק ממדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך תוואי הרכבת. 

שטח התכנית הינו כ-21 דונם, והיא ממוקמת במתחם הרחובות המרגלית, החסידה והתירוש. התוכנית, אשר הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל , מציעה כי מתוך 290 יחידות הדיור במתחם, 58 יוקצו עבור דירות קטנות. המגדלים ישלבו שטחי מסחר ומרפאות בהיקף של 1,000 מ"ר, שטחי ציבור שישמשו כגני ילדים בהיקף של 650 מ"ר, ופארק שכונתי בשטח של 4 דונם. כמו כן, מתוכנן במקום מערך תנועתי חדש המשפר את הנגישות לבית הספר הנמצא בסמיכות למתחם. התוכנית נערכה על ידי אדריכל עמי שנער.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים עדכנה את מדיניות הבנייה לאורך צירי הרכבת הקלה בירושלים באפריל השנה. מדיניות זו תעודד התחדשות לאורך הצירים, בבנייה בגובה עד 10 קומות, עירוב שימושים עירוני ושיפור איכות הרחובות והמרחב הציבורי בעיר. זאת, לצד מתחמים מסוימים שבהם תתאפשר בנייה גובה של 30-18 קומות. במתחמים היסטוריים כמו קרן היסוד, חלק משדרות הרצל ועמק רפאים תישמר בנייה נמוכה יותר. 

מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית עונה על מגמות התכנון העירוני המכוונות לציפוף ולעירוב שימושים לאורך צירי הרכבת הקלה ובסמיכות לתחנות רכבת, וכוללת את המרכיבים הנכונים ליצירת איכות חיים עירונית ראויה. זאת, תוך שמירה על שטחים פתוחים ציבוריים איכותיים לרווחת הציבור".  

ברקע אישור התוכנית הודיעה אתמול עיריית ירושלים כי בעבודות התשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה בגבעת שאול. הקו הירוק יימתח בין קמפוס הר הצופים ובין שכונת גילה, ועם השלמתו תשרת רשת הרכבות של העיר כ-400 אלף נוסעים ביום. העבודות שהחלו בימים אלו ממשיכות את העבודות הכלליות להקמת הקו, וייערכו ברחובות כנפי נשרים, ימין אבות והרב צבי יהודה. העבודות צפויות להימשך כשלוש שנים, ולאחר מכן יונחו המסילות וייבנו התחנות על ידי הזכיין שיפעיל את הרכבת.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת גילהעיריית ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהרשות מקרקעי ישראלאדריכל עמי שנערשירה תלמי-באבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...