אזורים: 600 מיליון ש' מימון עבור 580 יח"ד בשכירות ארוכת טווח

מגדל תעמיד את המימון עבור חברת הבת של אזורים, שתקים שני פרויקטים של "דירה להשכיר" בראשל"צ ובאור יהודה • המימון – ל-10 שנים מסיום הקמת הפרויקטים

שיתוף הכתבה
ראשון לציון (שאטרסטוק)ראשון לציון (שאטרסטוק)

חברת אזורים הודיעה הבוקר (ג') כי חברת הבת שלה, ריט אזורים – ליווינג, חתמה על שני הסכמי מימון עם מגדל חברה לביטוח, עבור שני פרויקטים שהיא מתעתדת להקים עבור שכירות ארוכת טווח. מדובר בפרויקט בשכונת הרקפות הנבנית בראשון לציון, שבה תבנה אזורים 216 יחידות דיור, ובפרויקט בשכונת בית בפארק באור יהודה, שבו יוקמו 364 יחידות דיור. בשניהם זכתה החברה במסגרת מכרזים של החברה הממשלתית " דירה להשכיר ".

על פי ההסכמים בין חברת הבת לבין חברת הביטוח, יועמדו 225 מיליון שקל למימון הפרויקט בראשון לציון, פרויקט LIVING ראשון לציון שיכלול שני מגדלים בני 24 קומות, שבכל אחד מהם 108 דירות. לפרויקט באור יהודה, LIVING בית בפארק שיכלול 7 בניינים בני 10 קומות כל אחד, תקבל החברה מימון בגובה של 367 מיליון שקל. 

מהחברה נמסר כי "המימון יועמד לטווח ארוך, לתקופה של 10 שנים מסיום ההקמה. מדובר בעסקת אשראי המגובה בביטחונות על נכסי שני הפרויקטים וזכויותיהם, ובערבות חברת אזורים, בתקופת ההקמה. העסקה הינה בתחום צומח ומתפתח של השכרת דירות מגורים לטווח ארוך, במסגרת מכרזים של חברת ' דירה להשכיר '". עוד נמסר מהחברה כי זהו שיתוף פעולה ראשון בין מגדל לאזורים בתחום האשראי. את אזורים ייצגו בעסקה עורכי הדין נפתלי ניר, מיכל סגמון וניר רודניצקי ממשרד ארנון, תדמור-לוי. מגדל יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין אורי מנדל ואורן טל ממשרד יוסי לוי ושות '.

זהו מימון ארוך טווח ובהיקף משמעותי, המשקף את חזון אזורים לגבי התחום. החברה שואפת להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום, תוך הבאה לידי ביטוי של היתרונות היחסיים של החברה בתכנון ובייזום פרויקטים ובבניית קהילות מגורים איכותיות"

הפרויקט בראשון לציון נמצא בשלבי התהוות, והצפי לאכלוסו עומד על כשנתיים מהיום; הפרויקט באור יהודה נמצא כבר בשלבי בנייה, והאכלוס צפוי בקיץ 2021. יש לציין כי זהו לא הפרויקט הראשון של אזורים בסקטור זה: פרויקט אחד להשכרה לטווח ארוך כבר פעיל ומאוכלס באופן מלא באשדוד, וכולל 112 יח"ד, ופרויקט נוסף, עתידי, בבת ים, נמצא בימים אלו בשלבי תכנון.

רות לוי, מנהלת מערך האשראי העסקי בחברת מגדל: "כחלק מפעילות ההשקעות של מגדל, מהווה תחום האשראי הלא סחיר נדבך משמעותי. עסקה זו עם חברת אזורים הינה חלק מאסטרטגיה כוללת להגדיל את תיק האשראי הלא סחיר בתחום הנדל"ן בישראל, ולגוונו בפרויקטים עם תזרים יציב וחזק לאורך שנים קדימה".

ערן ענבים, סמנכ"ל הכספים של אזורים: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מגדל ומודים להם על הבעת אמון בפעילותנו בתחום הדיור להשכרה. זהו מימון ארוך טווח ובהיקף משמעותי המשקף את חזוננו לגבי התחום. שוכרינו בפרויקטים בראשל"צ ובאור יהודה ייהנו מחוויית מגורים קהילתית ומחוזה שכירות לטווח ארוך, לצד ניהול אחזקה ושירות ברמה גבוהה. אזורים שואפת להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום, תוך הבאה לידי ביטוי של היתרונות היחסיים של החברה בתכנון ובייזום פרויקטים ובבניית קהילות מגורים איכותיות".

נזכיר כי הבוקר דיווחנו על עיכובים במכרז של " דירה להשכיר " לא רחוק מפרויקט אזורים בראשון לציון – מכרז להקמת 268 יח"ד בשכונת נוריות בעיר. מחצית מהדירות מיועדות לשכירות, אך המכרז מתמודד עם דחיית מועדים חוזרת ונשנית בשל תיקון בתב"ע שטרם אושר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחדירה להשכיראזוריםשכונת הרקפותLIVING בית בפארקLIVING ראשון לציוןארנון, תדמור-לוימגדל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...