פרויקט שער העיר בי-ם: אלקטרה תקים חניון תת-קרקעי ב-320 מיליון שקל

מדובר בחניון בן כ-1,370 מקומות חניה, שהעבודות להקמתו יחלו בחודש הקרוב • אלקטרה חתמה בחודשים האחרונים על הסכמי ביצוע בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה בע"מ. "מספקים פתרונות כוללים לפרויקטים מורכבים" (לירון אלוני)איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה בע"מ. "מספקים פתרונות כוללים לפרויקטים מורכבים" (לירון אלוני)

עוד התקדמות בפרויקט שער העיר בירושלים – ועוד הסכם ביצוע חשוב לקבוצת אלקטרה: ראשי הקבוצה הודיעו הבוקר (א') כי אלקטרה זכתה במכרז של 'מוריה החברה לפיתוח ירושלים' לביצוע עבודות להקמת חניון תת-קרקעי ברחוב שז"ר שבכניסה המערבית לעיר ירושלים, כחלק מפרויקט שער העיר, מהפרויקטים הגדולים ביותר המתבצעים בישראל כיום, שנקרא גם "פרויקט הכניסה לעיר". 

אלקטרה תשתיות, חברת הבת של אלקטרה, היא שתבצע את הפרויקט תמורת סכום של כ-320 מיליון שקל. נוסף על כך, ל'מוריה החברה לפיתוח ירושלים' קיימת אופציה להורות על ביצוע עבודות נוספות בהיקף כספי של כ-155 מיליון שקל (הכוללות עבודות תחזוקה בהיקף של כ-80 מיליון שקל), ובמקרה כזה יעמוד סך התמורה הצפויה לאלקטרה בגין הפרויקט על כ-475 מיליון שקל.

החניון התת-קרקעי שאותו תקים אלקטרה תשתיות יכיל כ-1,370 מקומות חניה, ויכלול גם הפרדה מפלסית ומעבר תת-קרקעי להולכי רגל. עבודות ההקמה יחלו בחודש הקרוב, וצפויות להסתיים בתוך 42 חודשים. אם חברת מוריה תחליט לממש את האופציה הנתונה לה, תעמוד תקופת תחזוקת החניון הכוללת על כ-10 שנים לכל היותר ממועד סיום ההקמה.

"זכייה הממחישה את יכולותיה של אלקטרה"

פרויקט שער העיר הוא מהפרויקטים החשובים שמתבצעים היום בירושלים, וכאמור – אחד הגדולים שמתבצעים בישראל כולה. הוא כולל על פי התוכניות כ-1.5 מיליון מ"ר בנויים, ואמור ליצור עוד 60 אלף מקומות תעסוקה חדשים בירושלים. בחודשים האחרונים יצא לשיווק המכרז הראשון בשטח הפרויקט, על ידי רשות מקרקעי ישראל , עיריית ירושלים ועדן החברה לפיתוח כלכלי בירושלים.

ההסכם הזה מצטרף לשורה ארוכה של הסכמים שעליהם חתמה לאחרונה החברה, לביצוע פרויקטים בכל רחבי הארץ – בסכומים המתקרבים לכ-2.5 מיליארד שקל בחודשים האחרונים בלבד. נכון לסוף חודש ספטמבר האחרון הסתכם צבר העבודות של קבוצת אלקטרה בכ-14.4 מיליארד שקל. בין הפרויקטים הבולטים של החברה היום: עבודות תשתית למסילת 431 עבור רכבת ישראל (בסכום של כ-385 מיליון שקל); ביצוע עבודות בנייה בפרויקט 'לנדמרק' ת"א (כ-715 מיליון שקל); הרחבת מתקן הטיפול הביולוגי בשפד"ן  (כ-605 מיליון שקל); הוספת נתיב בכביש 20 במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים (כ-430 מיליון שקל);  בניית קמפוס אמדוקס ברעננה (כ-330 מיליון שקל) ועוד. בדו"חות המסכמים את שלושת הרבעונים הראשונים של 2019, הציגה אלקטרה עלייה של כ-15% בהכנסות, לכ-5.14 מיליארד שקל, ועלייה ברווח מפעילויות נמשכות לכ-225 מיליון שקל.

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה בע"מ, אמר בעקבות זכיית החברה בפרויקט בירושלים: "אנו שמחים על זכייתנו בפרויקט חשוב זה. הזכייה ממחישה את יכולותיה של אלקטרה תשתיות לספק פתרונות כוללים לפרויקטים מורכבים במסגרת התוכניות ארוכות הטווח של ממשלת ישראל להרחבת תשתיות התחבורה ברחבי המדינה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםפרויקט הכניסה לעיראלקטרהאיתמר דויטשעדן החברה לפיתוח כלכלי בירושליםמוריה חברה לפיתוח ירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...