הופקדה תוכנית פינוי-בינוי להקמת 107 יח"ד חדשות במרכז רמת גן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה את התוכנית, שנמצאת לא רחוק ממתחם הבורסה • שלושה מבנים ישנים ייהרסו, ובמקומם ייבנה מגדל בן 18 קומות

שיתוף הכתבה
רמת גן. עוד פרויקט פינוי-בינוי יתממש בקרוב? (שאטרסטוק)רמת גן. עוד פרויקט פינוי-בינוי יתממש בקרוב? (שאטרסטוק)

תוכנית פינוי-בינוי חדשה ברמת גן עולה שלב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הפקידה בימים האחרונים את התוכנית למתחם החשמונאים-בועז ברמת גן, שבמסגרתו מתוכנן לקום מגדל מגורים משולב מסחר ושטחים ציבוריים. הבניין יכיל 18 קומות, ויהיו בו 107 יחידות דיור.

כיום נמצאים במקום שלושה בניינים ישנים בני 3-2 קומות ובהם 42 יחידות דיור – ברחוב בועז 18 ו-20 וברחוב החשמונאים 36 ו-38. במבנים הקיימים גם ארבע חנויות. התוכנית משתרעת על פני 1.75 דונם, והיא כוללת איחוד של שלוש חלקות למגרש אחד, שעליו ייבנה המגדל החדש. המגדל יכלול, לבד מ-18 קומותיו, גם 5 קומות תת-קרקעיות, וכן שטחי מסחר ושטחים למבני ציבור.

"מטרת התוכנית היא תכנון מגדל מגורים תוך יצירת מרחב ציבורי במפלס הקרקע", נכתב בדברי ההסבר לה, "באמצעות קביעת זיקת הנאה לציבור בקומת הקרקע של המבנה. המגדל יכלול גם חזית מסחרית לאורך רחוב החשמונאים".

התוכנית מגדירה עוד כי 22 יחידות דיור מתוך כלל יחידות הדיור יהיו דירות קטנות. 260 מ"ר יוקצו למסחר, ו-260 מ"ר למבני ציבור. בסך הכול יכלול הפרויקט 22,316 מ"ר בנויים. את הפרויקט יוזמת חברת יורו אפ, זרוע ההתחדשות העירונית של קבוצת IBECO , הנמצאת בבעלות עורך הדין יעקב משעל. החברה מקדמת בימים אלו פרויקט פינוי-בינוי נוסף ברמת גן, ברחוב יואב הסמוך לפארק הירקון.

מיזם זה, במתחם בועז-החשמונאים, מבטא את מדיניות עיריית רמת גן העדכנית, אשר מבכרת תכנון במתחמים גדולים ומעדיפה זאת על פני תמ"א 38 . כידוע, העירייה נמצאת בעיצומה של סאגת ביטול מסמך המדיניות החדש שלה בנוגע להתחדשות עירונית בתחומיה – סאגה שהגיעה עד לבית המשפט העליון לאחר שהעירייה עצמה ערערה על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את הוראותיה החדשות. במסגרת אותו ערעור הצהיר ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, בצורה מפורשת כי "דרך המלך להתחדשות עירונית היא רק פינוי-בינוי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית רמת גןמתחם בועז-החשמונאיםכרמל שאמה הכהןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...