המחוזית אישרה את הקמת "מגדל יעקב נמרודי" – עם 42 קומות בלבד

תוכנית המתאר למגדל שיקום במקום בית מעריב אושרה בגרסה המצומצמת יותר – בעוד הכשרת הישוב ביקשה היתר ל-60 קומות • הנושא עוד צפוי לעלות לדיון במועצה הארצית

שיתוף הכתבה
עופר נמרודי ובית מעריב, שתחתיו יוקם המגדל החדש. המאבק של הכשרת הישוב יצליח?עופר נמרודי ובית מעריב, שתחתיו יוקם המגדל החדש. המאבק של הכשרת הישוב יצליח?

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה בימים האחרונים את התוכנית להקמת "מגדל יעקב נמרודי", הוא מגדל בית מעריב, עם הגבלה ל-42 קומות. זאת לעומת בקשתה של הכשרת הישוב, שתקים את המגדל, למתן אישור בנייה עבור 60 קומות.

כידוע, "מגדל יעקב נמרודי" אמור לקום על חורבות בית מעריב המיתולוגי שבמפגש הרחובות קרליבך-דרך מנחם בגין-לינקולן-יצחק שדה בתל אביב. חברת הכשרת הישוב, שבה מחזיק בין היתר עופר נמרודי, ביקשה להקים במקום מגדל בן 60 קומות – אך הבקשה נדחתה על ידי הוועדה המחוזית ב-2017, בעקבות התנגדותה של רשות התעופה האזרחית.

בדיון שנערך בנושא בנובמבר האחרון בוועדה הארצית למתחמי רעש מטוסים ציינו אנשי הרשות כי "לעמדת רשות התעופה האזרחית, אף לאחר ששמעה את נציגי מגישי התוכנית, לא ניתן לאפשר את החריגה המבוקשת וזאת מן הטעם שתוספת הגובה המבוקשת מייצרת סיכונים, בין היתר בהתחשב באחריות הרשות לקחת בחשבון גם תרחישי קיצון, והיות שהיא אף אינה עולה בקנה אחד עם אמות המידה שנקבעו על ידי ICAO, הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית".

המחוזית אישרה את הקמת המחוזית אישרה את הקמת

הוועדה הארצית עצמה קבעה כי "משעמדה הרשות על עמדתה ולפיה החריגה המבוקשת עשויה לפגוע בבטיחות הטיסה, אין בידי הוועדה לאשר את החריגה המבוקשת, ולפיכך הבקשה נדחית". עם זאת, הותירה הוועדה פתח לעדכון ההחלטה, כשקראה לרשות לערוך "בדיקה מקיפה של אפשרויות השינוי של הגבלות הבנייה לגובה בהוראות ובתשריט התמ"א, תוך התייחסות לאמות המידה הנהוגות בארץ ובעולם".

מתחם מגדל יעקב נמרודי חולש על פני 2.6 דונם, ומתוכננים להיבנות בו בין היתר 200 חדרי מלון, וכן שטחי מסחר ותעסוקה - כך בתוכנית שאושרה על ידי המחוזית. בית מעריב עצמו כבר נהרס על ידי חברת הכשרת הישוב, שהשלימה את עבודות ההריסה בתוך כחודש, סביב סוף השנה החולפת. 

נושא מספר הקומות במגדל עוד צפוי לעלות לדיון על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, זאת בעקבות ערר שהגישה החברה, לצד עיריית תל אביב, נגד החלטת הוועדה המחוזית. ייתכן שהנושא אף יגיע לדיון בין כותלי בית המשפט. בהודעותיה הקודמות ציינה הכשרת הישוב כי "מגדל יעקב נמרודי יבסס את מעמדה ואת עוצמתה של הכשרת הישוב בתחום הנדל"ן המניב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהעופר נמרודיבית מעריבהכשרת הישובמגדל יעקב נמרודירשות התעופה האזרחיתהוועדה הארצית למתחמי רעש מטוסיםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...