הושלם פינוי שדה דב; יותר מחצי מיליון מ"ר מבנים וכ-2,500 מ' גדרות

משרד הביטחון הודיע על השלמת פינוי השדה, שהשתרע על פני 750 דונם, לאחר 81 שנות פעילות • מסלול ההמראה, בן 1,741 מטרים, פונה גם כן • וידאו מהפינוי – בכתבה

שיתוף הכתבה
שדה דב, לפני ואחרי הפינוי (אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)שדה דב, לפני ואחרי הפינוי (אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

הושלם פינוי שדה התעופה שדה דב שבצפון תל אביב: אגף אמו"ן (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) במשרד הביטחון, אשר מוביל את מהלכי שוה"ם (שיווק והעתקת מחנות), ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, השלימו את פינויו ההיסטורי של נמל התעופה שדה דב, על שם דב הוז, לאחר 81 שנות פעילות. שדה דב התפרס על כ-750 דונמים ושימש כנמל תעופה אזרחי וצבאי, עד לסגירתו ביולי 2019 לאחר החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כידוע, מאבקים רבים התחוללו סביב השדה והכוונה לפנותו, והתוכניות ליישום הפינוי נדחו שוב ושוב – עד שהאישור הסופי ניתן לפני פחות משנה. מדובר באחת הקרקעות המבוקשות ביותר באזור גוש דן, בתל אביב עצמה ובישראל כולה, ופוטנציאל הבנייה ברובע המתוכנן עצום – לא רק מבחינת מספר יחידות הדיור שניתן לבנות על הקרקע, אלא גם מבחינת הרווחים, הן למדינה והן לבעלי הקרקעות שעליהן נמצא שדה התעופה: על פי ההערכות, שיווק הקרקעות ברובע יכניס לקופת המדינה 12 מיליארד שקל.

לשם המחשה, תוכנית מתחם אשכול ברובע שדה דב, שהופקדה על ידי הוותמ"ל כבר במאי 2019, כוללת 4,844 יחידות דיור לצד 145,000 מ"ר תעסוקה ו-45,000 מ"ר שטחי מסחר, וכן כ-680 חדרי מלון. שווי מ"ר למגורים במתחם הוא 17.6 אלף שקל, ושווי מ"ר למסחר – 21.7 אלף שקל. יש לזכור שמדובר בתוכנית החולשת רק על חלק מהרובע כולו: בסך הכול מתוכננות לקום ברובע שדה דב 16,000 יחידות דיור, לצד אלפי חדרי מלון וכמובן שטחי מסחר ותעסוקה.

הושלם פינוי שדה דב; יותר מחצי מיליון מ"ר מבנים וכ-2,500 מ' גדרותהושלם פינוי שדה דב; יותר מחצי מיליון מ"ר מבנים וכ-2,500 מ' גדרות

באשר לפינוי השדה עצמו: במשרד הביטחון מציינים כי אגף ההנדסה והבינוי פינה בסך הכול יותר מחצי מיליון מ"ר של מבנים צבאיים, סככות מטוסים, גדרות, משטחי אספלט ומשטחי בטון - וכמובן את מסלול ההמראה של השדה, באורך 1,741 מטרים. נוסף על כך, פונו כ-2,500 מטר של גדרות היקפיות. 

מגדל הפיקוח של השדה הוכרז כמבנה לשימור, ויישאר עומד על תילו. הוא יהפוך לשטח ציבורי בשכונת המגורים העתידית שתוקם במקום. את השטח המפונה ימסור אגף אמו"ן במשרד הביטחון לידי רשות מקרקעי ישראל , כחלק מהסכם שוה"ם לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, לקראת שיווקו להקמת אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר כאמור.

צפו בווידאו הפינוי מטעם אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון:

סמנכ"ל וראש אגף אמון, נתי אפרתי: "פינוי שדה דב הוא אבן דרך מרכזית במימוש החלטת הממשלה ותוכנית שוה"ם להוצאה היסטורית של מחנות צה"ל ממרכזי הערים. אנו ממשיכים בעבודות לפינוי מחנות מרכזיים נוספים, בהם צריפין, תל השומר ועוד. בשנים הקרובות נפנה אלפי דונמים נוספים לטובת הקמת עשרות אלפי יחידות דיור ומיליוני מ"ר של שטחי מסחר ותעשייה".

סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן: "מרגע קבלת המשימה מממשלת ישראל פעל האגף מסביב לשעון, לצד קבלני פינוי מקצועיים ועשרות כלים הנדסיים, כדי להשלים את הפינוי כנדרש וכל זה תוך שימור מגדל הפיקוח ההיסטורי. העבודות נעשו במהירות, ברגישות ובנחישות, תוך התחשבות בתושבי השכונות הסמוכות וכל זאת על מנת לעמוד בלוחות הזמנים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הביטחוןשדה דבמתחם שדה דבמתחם אשכולשוה"םאמו"ןאגב הנדסה ובינוי במשרד הביטחוןבנימין נתניהו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...