"התפשטות הקורונה תמנע מסירתן בזמן של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ"

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "כ-7% מייבוא מוצרי הבנייה וכ-20% מייבוא המעליות לישראל תלויים בהתנהלות מפעלים בסין"

שיתוף הכתבה
ראול סרוגו. "משוכנעים כי משרד הבינוי והשיכון ימצא את הדרך הנכונה" (כפיר סיון)ראול סרוגו. "משוכנעים כי משרד הבינוי והשיכון ימצא את הדרך הנכונה" (כפיר סיון)

האם התפשטות נגיף הקורונה והמשך הקיפאון במשק הסיני בעקבותיו יפגעו גם בשוק הנדל"ן בישראל? בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מתריעים כי כך יהיה בקרוב: "כ-7% מייבוא מוצרי הבנייה וכ-20% מייבוא המעליות לישראל תלויים בהתנהלות מפעלים בסין", אומר היום (א') נשיא ההתאחדות, ראול סרוגו. "לכן עלינו להתריע כי התפשטות הקורונה מאיימת למנוע מסירתן בזמן של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ". 

על פי נתוני ההתאחדות, היקף היבוא מסין לענף הבנייה בישראל מסתכם בשיעורים הללו: 4.6% מהשיש והקרמיקה, 6% מהמוצרים ואביזרים לעבודות חשמל ואינסטלציה, 10% ממוצרי האלומיניום, פלסטיק ועץ, וכ-20% מהמעליות, לצד מספר גדול בהרבה של חלקי מעליות המיוצרים בסין. "סך כל היקף החומר והמוצרים שמקורם בסין בכל דירה עומד על יותר מ-7%, ומרוכז בתחומים קריטיים ובמוצרים ייחודיים המוזמנים חודשים ושנים מראש – שאי-אפשר להמשיך בהיעדרם את הבנייה".

עוד מציינים בהתאחדות כי לאחרונה החלו להגיע אליה פניות של קבלנים שקיבלו הודעות על עצירת אספקת מוצרים שהזמינו. בין השאר דיווחו קבלנים כי יבואני מעליות יונדאי בישראל, שחקן גדול בשוק המעליות המקומי, מסרו כי אספקת מעליות שהייתה מתוכננת למועד קרוב, תתעכב בחודשיים. 

סרוגו קורא לענף הנדל"ן ולממשלה להיערך למצב שבו עד כ-10,000 יחידות דיור שבנייתן תלויה, בין השאר, במוצרים מסין, לא יימסרו בזמן שנקבע בחוזי המכר שלהן לרוכשים. "לצד עצירת יבוא מוצרים מסוימים, קבוצה של כמה מאות עובדים מסין שנמצאים בארץ יצאה ערב השנה החדשה לסין ולא יכולה לשוב לעבודה. ניתן להעריך כבר עכשיו שעם הזמן עלול להיווצר מחסור בחלק מהמוצרים בכל העולם, ויצרנים מתחרים ממדינות שונות יעלו את המחירים שלהם ויביאו לעלייה כוללת בתשומות הבנייה. כל אלו צפויים להביא לעליית מחירי דירות בחודשים הבאים.
 
"היות שאיש לא יודע כמה זמן יימשך המצב הנוכחי, שבו מוצרים מאחרים להגיע ועובדים רבים חסרים, אנחנו סבורים כי הענף כולו צריך להיערך ומשוכנעים כי משרד הבינוי והשיכון ימצא את הדרך הנכונה לפעול בעניין זה".

נציין כי לאחרונה ביקר סרוגו באתרי בנייה שבהם ישנם פועלים סיניים העובדים בישראל בהיתר, ובין השאר בירך על החלטת הממשלה, בעקבות המלצת שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון, להאריך את שהותם של 1,700 עובדים בארץ עד ליוני הקרוב.

עוד נזכיר כי הענף הסיני נמצא בפני עצמו במצוקה גדולה, באופן טבעי, בשל המצב הבריאותי המורכב במדינה. ההערכות הן כי אם יימשך המצב כפי שהוא, יאבדו היזמים בסין מיליארדי דולרים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתאחדות בוני הארץיפעת שאשא-ביטוןנגיף הקורונהענף הנדל"ןענף הנדל"ן בסיןפועלי בנייןראול סרוגו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...