אושר פרויקט הפינוי-בינוי של מצלאווי ברוטשילד בבת ים; ייבנו 560 יח"ד

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה והעירייה תאפשר פינוי של כ-163 יחידות דיור ו-13 מבנים ישנים • התוכנית כוללת גם 150 חדרי מלון,שטחי מסחר ומבנה ציבורי

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט במתחם רוטשילד (ד.ס בניין ערים)הדמיית הפרויקט במתחם רוטשילד (ד.ס בניין ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ועיריית בת ים אישרו לאחרונה את מתחם הפינוי-בינוי המתוכנן של חברת מצלאוי ברחוב רוטשילד בעיר. מדובר בתוכנית בי/475, והחברה מעדכנת כי היא אושרה כפי שהוגשה מטעמה. מדובר בתוכנית אשר מציעה עירוב שימושים עם שלושה מגדלי מגורים בני 30 קומות, מבנה בן 10 קומות שיכלול גם 150 חדרי מלון ושטחי מסחר, וכן מבנה בן 8 קומות שישמש כמבנה ציבורי.

התוכנית חלה על המתחם שבין הרחובות הרצל-רוטשילד-ליבסקינד בבת ים, לא רחוק מחוף הים. במתחם 13 מבנים ישנים שנבנו בשנות ה-50 וה-60, עם כ-163 יחידות דיור. כמה מהמבנים הוכרזו על ידי העירייה כמבנים מסוכנים. מצלאוי חברה לבנין מציינת כי מאחר שרוב בעלי הדירות במתחם התוכנית חתמו על הסכמי פינוי-ובינוי עימה, היא צפויה להוציא את הפרויקט לפועל במהרה.

אושר פרויקט הפינוי-בינוי של מצלאווי ברוטשילד בבת ים; ייבנו 560 יחאושר פרויקט הפינוי-בינוי של מצלאווי ברוטשילד בבת ים; ייבנו 560 יח

על פי התוכנית הנוכחית במתחם צפויות להיבנות 560 דירות בשלושת המגדלים, שייבנו על ציר רוטשילד עצמו. הבניין הנוסף, בן 10 הקומות, יוקם ברחוב הרצל, וכך גם הבניין הציבורי. 20% מהדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות – עד 80 מ"ר. שטחי המסחר בתוכנית יסתכמו ב-1,500 מ"ר.

הצלחנו לשמור על יחס כלכלי נאות תוך שאנו עומדים בדרישת העירייה. דיירי המתחם המתינו זמן רב, וסוף-סוף הפרויקט קורם עור וגידים. הפרויקט יהיה הסנונית הראשונה לפיתוח מע"ר בת ים. הקרבה לרכבת הקלה תביא עימה בעתיד פרויקטים דומים"

נזכיר כי בשבוע שעבר אישרה הוועדה המחוזית פרויקט התחדשות עירונית לא רחוק משם, ברחוב ארלוזורוב בעיר, שבמסגרתו יוקם בניין מגורים בן 61 יחידות דיור, וכן יבוצעו עבודות לשימור "בית השומר הראשון" הנמצא במתחם. עוד נציין כי מצלאוי עצמה, עם חברת איירפורט סיטי -נצבא, מקדמת פרויקט פינוי-בינוי גדול נוסף בעיר, שיכלול 1,078 יחידות דיור חדשות, ברחוב יוספטל.

סמי מצלאוי , יו"ר ובעלי מצלאוי חברה לבניין, ציין: "אני שמח על החלטתה האמיצה של הוועדה המחוזית, שדחתה את ההתנגדויות לתוכנית וראתה את טובת התושבים ואת הצורך בפינוי-בינוי בעיר. התחדשות עירונית הכרחית לשם קידום העיר בת ים, ממש כפי שתרמה לערים אחרות שבהן הקמנו בהצלחה פרויקטים מסוג זה, כדוגמת קריית אונו ויהוד-מונוסון. במסגרת ההבנות עם עיריית בת ים הוכנה תוכנית היוצרת איזונים בין היקף הבנייה למגורים לבין היקף הבנייה למסחר ולמלונאות, וזאת בשל שאיפתה של העירייה לקדם את מתחם רוטשילד בת ים כחלק ממרכז העסקים הראשי (מע"ר) העתידי של העיר".

במסגרת ההבנות עם עיריית בת ים הוכנה תוכנית היוצרת איזונים בין היקף הבנייה למגורים לבין היקף הבנייה למסחר ולמלונאות, וזאת בשל שאיפתה של העירייה לקדם את מתחם רוטשילד בת ים כחלק ממרכז העסקים הראשי (מע"ר) העתידי של העיר"

עו"ד משה רז-כהן ממשרד עו"ד רז-כהן, פרשקר ושות' המלווה את הפרויקט, מספר כי "עיריית בת ים עמדה בתחילת הדרך על שלביות בתוכנית, כדי להבטיח את הקמת המלונאות והמסחר בשלב א' של הפרויקט, באופן שסיכן את כלכליות ההקמה. בדרישה דומה אנו נתקלים בפרויקטים רבים. לבסוף התקבלה החלטה על ביצוע הפרויקט בהינף אחד, ובכך הצלחנו לשמור על יחס כלכלי נאות תוך שאנו עומדים בדרישת העירייה. דיירי המתחם המתינו זמן רב, וסוף-סוף הפרויקט קורם עור וגידים. הפרויקט יהיה הסנונית הראשונה לפיתוח מע"ר בת ים. הקרבה לרכבת הקלה תביא עימה בעתיד פרויקטים דומים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהריסה ובנייהסמי מצלאוימצלאוימתחם רוטשילד בת יםעו"ד משה רז-כהןמשרד עו"ד רז-כהן, פרשקר ושות'הוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...