גבעת שמואל: קרקע פונתה מפולשים; רמ"י תוכל לשווק 10 דונמים למגורים

מדובר בקרקע שאליה פלש אדם, שאומנם התפנה בעקבות פסק דין – אך השאיר מאחוריו פסולת וציוד רב • הפולש יישא בהוצאות הפינוי

שיתוף הכתבה
האזור נחסם ושולט בשלטי אזהרה מפני פלישות נוספות. אילוסטרציה (שאטרסטוק)האזור נחסם ושולט בשלטי אזהרה מפני פלישות נוספות. אילוסטרציה (שאטרסטוק)

רשות מקרקעי ישראל תוכל לשווק למגורים עשרה דונמים בצפון גבעת שמואל שנתפסו בצורה לא חוקית. מדובר במגרש בייעוד למגורים, שהפולש הציב עליה כלי רכב, אופנועים, פיגומים, ציוד נוסף וחלקי חילוף לרכב, והשליך בה כמויות פסולת גדולות - כל זאת תוך פלישה לאדמות מדינה, בניגוד לחוק וללא קבלת אישורים, וכמובן תוך עיכוב שיווק הקרקע למגורים.

הפולש התפנה בעצמו מהמקום, במסגרת הוצאה לפועל של פסק דין, אך לא הותיר את הקרקע פנויה: הוא השאיר מאחוריו פסולת רבה, שפונתה על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל . אלו לוו על ידי שוטרים מיחידת מתפ"א ומתחנת משטרת מסובים, וביצעו את העבודה בתיאום עם עיריית גבעת שמואל. במקביל בוצעה פעילות אכיפה של עיריית גבעת שמואל, שבמסגרתה נהרס מבנה ישן מסוכן לשלום הציבור ופונו כלי רכב ופסולת רבה מהשטח הצמוד. שבע משאיות שלמות נדרשו כדי לפנות את הקרקע לחלוטין.

גבעת שמואל: קרקע פונתה מפולשים; רמ"י תוכל לשווק 10 דונמים למגוריםגבעת שמואל: קרקע פונתה מפולשים; רמ"י תוכל לשווק 10 דונמים למגורים

מרמ"י נמסר כי ההליך המשפטי ארך כשלוש שנים, שבמהלכן התעכב שיווק הקרקע המתוכן. עוד מציינת הרשות כי "עלויות הפינוי נאמדות בעשרות אלפי שקלים. רמ"י תפעל מול הפרקליטות להגשת תביעת פיצויים להחזר עלויות אלו לקופת המדינה.

פלישה אל אדמות המדינה מהווה עבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. לאחר הליך משפטי שניהלה הרשות לפינוי הפלישה, ופסק דין שהתקבל אשר קבע כי על הפולש לפנות את השטח, להשיבו לקדמותו ולהתפנות, הזהירו מפקחי הרשות את הפולש כי אם לא יפנה את הקרקע היא תפונה בהליך הוצאה לפועל בליווי משטרתי, ויוגשו נגדו תביעות כספיות.

פינויים מסוג זה נועדו מצד אחד להשיב אדמות לציבור ולייעודן המקורי, ומצד שני לפעול לטובת הציבור בניקוי ובסילוק מפגעים על הקרקע ומצבורי אשפה אשר מהווים מפגע נופי, בריאותי וסביבתי לתושבי האזור כולו"

הפולש אמנם פינה את האופנועים, הפיגומים וחלק מהציוד, אך הותיר עוד ציוד ופסולת רבה בשטח, כאמור, ולא השלים את הפינוי בעצמו כפי שנדרש בפסק הדין. בעקבות כך הגיעו מפקחי הרשות לביצוע פסק הדין וצו ההוצאה לפועל. המפקחים פינו את יתרת הציוד באמצעות ציוד מכני הנדסי כבד, וניקו את השטח מהפסולת שהצטברה בו, והחזירו את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי".

הפסולת שפונתה מהשטח הועברה אל לאתרי הטמנה מורשים. הפולש הוזהר כי במקרה של פלישה חוזרת הוא יפונה מיידית, והשטח שוּלט בשלטי אזהרה מפני פלישות חוזרות או נוספות. עם סיום פינוי המתחם כולו, בשטח של כעשרה דונמים, נסללה הדרך לשיווק הקרקע במסגרת מכרז למגורים.

עוד נמסר מרמ"י כי כנגד מסיגי גבול נוספים, שפלשו למגרשים הצמודים, מתקיימים הליכים נוספים לפינוי בימים אלה. ברמ"י הבהירו לפולשים כי מוטב להם להתפנות בעצמם מיידית, ולא, יגיעו המפקחים לפנותם והם יהיו אלה שייאלצו לשאת בעלויות הפינוי הגבוהות ובתשלום רטרואקטיבי על השימוש בקרקע, ויהיו חשופים לתביעות נוספות.

גבעת שמואל: קרקע פונתה מפולשים; רמ"י תוכל לשווק 10 דונמים למגוריםגבעת שמואל: קרקע פונתה מפולשים; רמ"י תוכל לשווק 10 דונמים למגורים

עמיר גילת, מנהל מרחב השמירה ת"א-מרכז ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "פעולות האכיפה של רשות מקרקעי ישראל נועדו לקיים את החוק לטובת כלל אזרחי המדינה. פינויים מסוג זה נועדו מצד אחד להשיב אדמות לציבור ולייעודן המקורי, ומצד שני לפעול לטובת הציבור בניקוי ובסילוק מפגעים על הקרקע ומצבורי אשפה אשר מהווים מפגע נופי, בריאותי וסביבתי לתושבי האזור כולו. הרשות תמשיך לפעול בנחישות נגד עבירות קרקע, ולשמירת הקרקעות לטובת הדורות הבאים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית גבעת שמואלפינוי פולשים לקרקעות מדינהפלישה לקרקעות מדינהמשטרת מסוביםיחידת מתפ"אעמיר גילת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...