קמיניץ על תיקון פרק השומות מצד מועצת מקרקעי ישראל

המשנה ליועמ"ש מצטרף לביקורתו של השמאי הממשלתי הראשי על החלטת המועצה לביצוע שינויים בפרק זה, וכותב: "בהחלטה ובהליך נפלו פגמים שאינם פגמים של מה בכך"

שיתוף הכתבה
המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ (דוברות משרד המשפטים)המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ (דוברות משרד המשפטים)

גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, מצטרף לביקורת על החלטת מועצת מקרקעי ישראל לבצע תיקונים בפרק 4.20 בקובץ ההחלטות שלה, פרק השומות, וקורא לבטל אותה. במכתב ששלח היום (ג') אל שר המשפטים אמיר אוחנה ואל גורמים שונים במשרד המשפטים, הוא כותב כי ההחלטה "מהווה שינוי ממשי בדרך ההתנהלות הנוגעת להשגה על שומות מקרקעין הנערכות עבור הרשות, וכן מהווה שינוי ממשי בממשקי העבודה ובחלוקת הסמכויות שבין השמאי הממשלתי הראשי ו-ועדת ההשגות הפועלת מכוח ההחלטה לבין הרשות".

כזכור, כפי שפרסמנו כאן בסוף השבוע שעבר, שלח השמאי הממשלתי הראשי, אוהד עיני, מכתב אל שר המשפטים, על מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שומרון ואל גורמים נוספים, שבו הוא מצהיר כי בעקבות השינוי שהתבצע בפרק השומות בהחלטות מועצת מקרקעי ישראל הוא לא יערוך עוד דיונים בהשגות על שומות שערכה רמ"י. "נראה שההחלטה פגומה מיסודה, ודינה ביטול. מה גם שנוכח הסתירות והקשיים שבה היא אינה ניתנת לביצוע. לכן איני רואה חובה ואף איני יכול לפעול על פיה", כתב השמאי הממשלתי במכתבו.

לא התקיימה עימנו התייעצות ביחס להצעת ההחלטה בטרם הועלתה, וזאת בשונה מהחלטות אחרות שנדונו באותה ישיבה, ובניגוד למסורת ארוכה של שיתוף פעולה עם משרדנו ביחס לכל הצעות ההחלטה העולות בפני המועצה"

כעת מצטרף אל הביקורת גם עו"ד קמיניץ: "לא התקיימה עימנו התייעצות ביחס להצעת ההחלטה בטרם הועלתה לדיון בישיבת המועצה, וזאת בשונה מהחלטות אחרות שנדונו באותה ישיבה, ובניגוד למסורת ארוכה של שיתוף פעולה עם משרדנו ביחס לכל הצעות ההחלטה העולות בפני המועצה", כתב המשנה ליועמ"ש במכתבו. "ההחלטה מגלמת התערבות משמעותית של המועצה בעבודת השמאות המקצועית ובפרקטיקות שמאיות מקובלות, וזאת באמצעות גזירת הנחות עבודה שמאיות מוכתבות מראש.

ההחלטה מקנה מעמד לרשות מקרקעי ישראל במינוי חברי ועדת ההשגות ואף קובעת כי הנהלת הרשות יכולה להחליט שלא לקבל הכרעה זו או אחרת של ועדת ההשגות, כלומר הרשות תוכל לא לקבל על עצמה את ההכרעה של המנגנון שהוקם בהחלטת המועצה עצמה".

לעיון במכתב כולו לחצו כאן

קמיניץ מצהיר כי "בהחלטת המועצה ובהליך שבו התקבלה נפלו פגמים. פגמים אלו אינם פגמים של מה בכך. קיים קושי משפטי משמעותי במימוש ההחלטה בידי רשות מקרקעי ישראל או בידי ועדת ההשגות, על כל ההשלכות הנובעות מכך.

אנו מציעים כי בראש ובראשונה תפעל  רשות מקרקעי ישראל באופן מיידי לביטול ההחלטה ולהשבת ההסדר הקודם על מכונו. לאחר מכן נפעל יחדיו, כל הגורמים הרלבנטיים, בניסיון מהיר נוסף להגיע להסכמות בנושא העקרוני"

כדי שלא לפגוע במתן השירות לציבור, במיוחד לעת הזו, אנו מציעים כי בראש ובראשונה תפעל  רשות מקרקעי ישראל באופן מיידי לביטול ההחלטה ולהשבת ההסדר הקודם על מכונו. לאחר מכן נפעל יחדיו, כל הגורמים הרלבנטיים, בניסיון מהיר נוסף להגיע להסכמות בנושא העקרוני כמו גם בהתייחס להיבטי ההחלטה השונים, ובמידת הצורך ליזום מהלכי חקיקה או להביא בפני המועצה הצעת החלטה חדשה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאמיר אוחנהמשרד המשפטיםארז קמיניץעדיאל שמרוןאוהד עיניהשמאי הממשלתי הראשיהמשנה ליועץ המשפטי לממשלהשר המשפטיםמועוצת מקרקעי ישראלמועצת מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...