המועצה הארצית אישרה תיקונים בתקנות התכנון והבנייה

במקום תוקף של שנתיים שניתן אוטומטית עד היום, כעת ניתן לבקש הארכה של ההחלטה מהוועדה המקומית

שיתוף הכתבה
יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, זאב בילסקי (דרור סיתהכל)יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, זאב בילסקי (דרור סיתהכל)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות זאב בילסקי, התכנסה לאחרונה לאישור סדרת תיקונים בתקנות התכנון והבנייה, ובראשן – מתן אפשרות להארכת תוקף ההחלטה למתן היתר בנייה שניתן על ידי ועדה מקומית בשנה נוספת. המועצה התכנסה בהתאם להוראות הפעילות שגיבש לאחרונה מנהל התכנון, באמצעות שיחת וידאו (ZOOM) ובהתאם להוראות משרד הבריאות. 

הוועדה אישרה תיקון הנוגע לתקנות לתחום הרישוי ותוקף ההיתר, שבמסגרתו הוחלט כי ניתן יהיה להאריך את תוקף ההחלטה למתן היתר הבנייה מהוועדה המקומית בשנה נוספת, בהתאם לשיקול דעתו של מהנדס הוועדה המקומית. זאת, בניגוד למצב הקיים היום שבו החלטת הוועדה המקומית להיתר בנייה תקפה לשנתיים בלבד. "בשנתיים האלה מבקש ההיתר צריך למלא תנאים ולשלם תשלומים, ולא פעם קורה שחולפות שנתיים בטרם הושלמו התנאים מסיבות שונות – והוא נדרש להגיש בקשה חדשה", נכתב בדברי ההסבר לתיקון. 

עוד אישרה המועצה תיקון הנוגע לתקנות מתקני תקשורת, המחייב התקנת תשתית של סיבים אופטיים בבניינים חדשים עד לדירה עצמה, נוסף על כבלי נחושת. "מדובר בתיקון מתבקש לאור העובדה כי עולם התקשורת עובר לסיבים אופטיים", נכתב בדברי ההסבר לתיקון. "החברות המספקות היום שירותי תקשורת בטכנולוגיה של סיב אופטי מבצעות את ההתקנה באופן חיצוני והיא כרוכה בתשלום, לכן חובת תשתית שכזאת תחסוך כסף לצרכן". על פי ההערכות, העלות מבחינת הקבלן המבצע הוראה זו היא כ-300 שקל לדירה. 

נוסף על כך אושר תיקון הנוגע לתקנות חישוב שטחים - תיקון המאפשר לכל אדם להקים פרגולה בהתאם לתקנות הפטור שיכלול קירוי שקוף, והדבר לא ייחשב לעבירת בנייה. תיקון זה נותן מענה לצורך שקיים היום, לאור העובדה כי רבים מהתושבים המקימים פרגולה נדרשים לקרות אותה בחורף מפני גשמים.

במנהל התכנון מציינים כי התקנות החדשות יועברו כעת לחתימת שר האוצר, ולאחר מכן ייכנסו לתוקף באופן רשמי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןזאב בילסקיהמועצה הארצית לתכנון ובנייההיתר בנייההוועדות המקומיות לתכנון ובנייהחוק התכנון והבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...