אושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יח"ד בצפון תל אביב

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את סלילת הכביש החדש להר חוצבים • קבוצת גבאי זכתה לאישור הוועדה המקומית לפרויקט ההתחדשות בנאות אפקה

שיתוף הכתבה
בעלי קבוצת גבאי וסמנכ"ל הפיתוח העסקי שלה, אלי גבאי (יח"צ)בעלי קבוצת גבאי וסמנכ"ל הפיתוח העסקי שלה, אלי גבאי (יח"צ)

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה לאשר השבוע את התוכנית להקמת כביש 22 בירושלים, שצפוי לתת מענה לעומסים ולבעיות התנועה באזור התעסוקה "הר חוצבים". הכביש צפוי להפחית באופן ניכר את העומסים הקיימים באזור, ויוקם בו נתיב תחבורה ציבורית רציף משכונת רמת שלמה ועד לתחנה המרכזית בירושלים. אורך הכביש הינו כ-1.3 ק"מ, והוא יחבר בין דרך יגאל ידין (כביש מס' 9) לשדרות גולדה מאיר. הכביש עתיד להתחבר גם למחלף רמת שלמה ולאפשר תנועה מהמחלף דרומה, לשדרות גולדה מאיר. הכביש מתוכנן לחצות את נחל צופים על גבי גשר, והתוכנית כוללת תנאים רבים אשר נועדו לשמור על הנחל במהלך העבודות להקמת הכביש, וכן הוראות לשיקום השטח בתום העבודות. נוסף על כך, התוכנית כוללת כניסה צפונית חדשה לאזור התעסוקה "הר חוצבים". במנהל התכנון מציינים כי קידומו של הכביש יאפשר תוספת זכויות בנייה לתעסוקה בהר חוצבים. עלות התוכנית היא 200 מיליון שקל.

אושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יחאושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יח

קבוצת גבאי תקים פרויקט פינוי-בינוי עם 378 יחידות דיור לצד שטחי מסחר, בשכונת נאות אפקה בצפון תל אביב. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה תב"ע של 15 דונם הנמצאים במתחם שבין הרחובות קהילת פוזנא, מבצע קדש, קהילת קייב וקהילת ריגה. יחידות הדיור החדשות ייבנו במקום 126 דירות ישנות שנמצאות במקום, בשמונה בניינים. הפרויקט כולל, כאמור, גם כ-1,000 מ"ר שטחי מסחר, וכן מבני ציבור בשטח של 1.5 דונמים, כחלק מהמטלות הציבוריות. על פי התוכנית, ייבנו במתחם שני מגדלים בני 19 קומות, ועוד ארבעה בניינים בבנייה מרקמית, בני 8 קומות לכל היותר. קבוצת גבאי מעדכנת כי כבר חתמה עם ההסכם עם יותר מ-80% מבעלי הזכויות במתחם, המיוצגים על ידי עו"ד יהודה טוניק. את הפרויקט תכנן האדריכל גיל שנהב משרד האדריכלים כנען-שנהב. היקף המכירות בפרויקט מוערך בכ-850 מיליון שקל.

אושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יחאושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יח

• עיריית פתח תקווה אישרה לאחרונה שתי תוכניות מעניינות הכוללות שימור של מבנים היסטוריים בעיר: הראשונה, ברחוב שטמפפר פינת רחוב וינגייט, מקדמת בניית מגדל משרדים בגובה של 20 קומות, ובמקור ייעדה כמה מבנים במתחם כמיועדים להריסה. העירייה עדכנה את התוכנית ואישרה הקמת בניין בעירוב שימושים, וכן שימור מבנה משפחת פליישצ'יק שבמתחם, השוכן ברחוב שטמפפר 51-49. ברחוב פינסקר 71 אושרה להפקדה תוכנית הכוללת שימור מבנה "בית שלום וינשטיין" בחזית רחוב פינסקר, ובניית מבנה מגורים בעורף החלקה. העירייה תקבל לרשותה את המבנה לשימור, אשר יכלול שימושים ציבוריים. בשטח האחורי ייבנה מבנה מגורים בן שבע קומות, שיכללו 19 יחידות דיור.

אושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יחאושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יח

• בפעילות סמויה שביצע השבוע צוות מרכז של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, לצד אנשי מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל, נצפתה ותועדה משאית שפרקה באופן לא חוקי פסולת בניין גושית הכוללת עץ, ברזלים ושברי בטון, בתחנת מעבר פיראטית בפר ברא שבמרכז הארץ. הצוות עיכב את נהג המשאית ואת בעל המשאית, והעביר אותם לחקירה במשטרת ראש העין. הצוות העביר את המשאית לחניון ייעודי למשך 30 יום, והוציא לחשודים צו ניקוי על השלכת הפסולת שתועדה באתר.

אושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יחאושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יח

• חברת דירוג האשראי מעלות S&P הודיעה לאחרונה כי היא מורידה את דירוג האשראי של קבוצת אורון מ- ilBBB+ל-ilBBB, "בשל עלייה ברמת החוב וחריגה מתמשכת מיעדי הדירוג". עם זאת, הותירה מעלות את תחזית הדירוג כיציבה, זאת משום שלהערכתה "קבוצת אורון תשמור על היקפי פעילות וביצועים תפעוליים בהתאם לתרחיש הבסיס ב-12 החודשים הקרובים".

קבוצת בסט הודיעה השבוע כי החלה לבנות את "בית רובינשטיין" בגבעתיים - בית הדיור המוגן שנחשב לגבוה בישראל. מדובר במבנה בן 45 קומות, שיכיל 400 יח"ד ו-70,000 מ"ר בנויים, מרכז רפואי סיעודי וקומת מסחר – כל אלו מעל שלושה מרתפי חניה. בסט היא החבר ההמבצעת של הפרויקט, והיזם הוא א.א. רובינשטיין נכסי דיור מוגן. חברת וקסמן גוברין גבע היא האחראית על הניהול והפיקוח, ועל התכנון אחראי משרד מילוסלבסקי אדריכלים . על הקונסטרוקציה אחראית חברת ש. בן אברהם מהנדסים.

אושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יחאושרה הקמת כביש 22 בירושלים; פינוי-בינוי של 378 יח

• חברת ה-PropTech הישראלית Urbanix הודיעה לאחרונה כי השלימה את מיפוים של 52,330 המבנים בתל אביב, עבור הליכי התחדשות עירונית . האלגוריתם שיצרה החברה מאפשר לבדוק אילו מבנים בעיר מתאימים לתמ"א 38, ואף מציע שני מודולים: הראשון בוחן את ההיתכנות הכלכלית על בסיס תמ"א 1/38, ואילו השני את ההיתכנות הכלכלית על בסיס תמ"א 2/38. את Urbanix ייסד דוד בנינו, והיא השלימה מיפוי דומה בערים נתניה, אשקלון ובאר שבע.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבקבוצת בסטקבוצת גבאיהמשרד להגנת הסביבהאלי גבאיעיריית פתח תקווההמשטרה הירוקהכביש 22שכונת נאות אפקהמבנים לשימורמדור הגנת הסביבה במשטרת ישראלבית רובינשטייןחברת UrbanixPropTechקבוצת אורון אחזקות והשקעותהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי מעלות sp
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...