Simon Property Group תובעת את GAP ב-66 מיליון דולר

חברת ההלבשה האמריקאית הודיעה במהלך הסגר כי תפסיק לשלם שכירות בחלק מנכסיה – וכעת מגיעה התביעה • התובעת מזהירה כי הסכומים האמורים ממשיכים צבור ריבית מדי חודש

שיתוף הכתבה
גאפ. הודיעה על הפסקת תשלום שכה"ד בחנויות הסגורות (שאטרסטוק)גאפ. הודיעה על הפסקת תשלום שכה"ד בחנויות הסגורות (שאטרסטוק)

תביעת ענק בארה"ב סביב משבר הקורונה – הראשונה ואולי לא האחרונה בממדים שכאלו: חברת הנדל"ן המניב Simon Property Group הגישה השבוע תביעה נגד חברת ההלבשה האמריקאית GAP תביעה בסך 66 מיליון דולר, בגין אי-תשלום שכר דירה מצד האחרונה, על רקע משבר הקורונה וסגירת החנויות בעקבות ההנחיות השונות.

על פי הכתבה שהתפרסמה במגזין The Real Deal, חברת הנדל"ן המניב תובעת את גאפ "בגין אי תשלום של 65.9 מיליון דולר כשכר דירה ובגין חיובים נוספים. החברה הגישה את התביעה בבית המשפט שבמדינת דלאוור, במזרח ארה"ב. יש לציין כי על פי הנתונים, גאפ היא השוכר הגדול ביותר של Simon Property Group: חברת ההלבשה שוכרת יותר מ-400 נכסים מחברת הנדל"ן המניב.

לאורך משבר הקורונה, ובשל ההנחיות שלא לצאת מהבית, שוכרים רבים בארה"ב הפסיקו לשלם את שכר הדירה, ובעלי הנכסים נפגעו מכך קשות

בכתבה מצוין כי לאורך משבר הקורונה, ובשל ההנחיות שלא לצאת מהבית, שוכרים רבים בארה"ב הפסיקו לשלם את שכר הדירה, ובעלי הנכסים נפגעו מכך קשות. Simon Property Group עצמה חווה כעת ירידה משמעותית בערך מניותיה, שעמדו נכון לאמש על 72 דולר, לעומת 142 דולר בפברואר. 

כעת מבקשת Simon Property Group מבית המשפט להורות לגאפ לשלם את 66 מיליון הדולרים שהיא תובעת ממנה, וכן תוספת תשלומי שכר דירה עתידיים. עוד מצוין בכתבה כי גאפ הכריזה רשמית באפריל שלא תשלם שכר דירה בחנויות סגורות, בשל המשבר והנחיות הרשויות. מצד שני, במאי כבר הודיעה כי 800 סניפים שלה ייפתחו מחדש.

התנועה בנכסי Simon Property Group, שנפתחו בתחילת החודש שעבר, עומדת על 25% לעומת הרמה שהייתה טרם המשבר. גם גאפ נמצאת בזמנים לא פשוטים: מחיר המניה התרסק כמעט לגמרי אורך המשבר

בהמשך לנתונים על נפילת המניה של Simon Property Group מצוין בכתבה כי התנועה בנכסיה, שנפתחו בתחילת החודש שעבר, עומדת כיום על 25% לעומת הרמה שהייתה טרם המשבר. גם גאפ נמצאת בזמנים לא פשוטים: מחיר המניה התרסק כמעט לגמרי אורך המשבר, והחברה נאלצה לפטר 10% מעובדי התאגיד. את מרבית העובדים בחנויות היא נאלצה לשלוח לחל"ת.

כפי שניתן לראות, יחסי המשכיר-שוכר בענף הקמעונאות והמסחר בארה"ב אינם בשיאם. ייתכן שזהו רק הצעד הראשון במאבק חזיתי שעלול להתפתח בין הצדדים. במצב שכזה נחמד לראות כי בישראל הדברים נראים אחרת, בייחוד בזכות צעדים שביצעו קבוצת עזריאלי ומליסרון, למשל, לגיבוש חבילת הטבות לשוכרים שנפגעו במהלך המשבר כאן בישראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"במרכז מסחרימשבר הקורונהקמעונאותGAP
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...