חדשות הנדל"ן: הענף מתעורר? התקדמות בשורה ארוכה של פרויקטים חשובים בכל הסקטורים - מצפון ועד דרום

נפתר הפלונטר סביב פרויקט בנייני האומה בירושלים • נתיב פיתוח זכתה במכרז רמ"י לבנייה רוויה בקריית ים • אושרה למתן תוקף תוכנית המתאר למצפה רמון • ועוד שלל פרויקטים להתחדשות עירונית מבשילים

שיתוף הכתבה
שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלי קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן (אוראל כהן)שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלי קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן (אוראל כהן)

• קק"ל הודיעה השבוע כי דירקטוריון הקרן אישר את השלמת הפרויקט הגדול בבנייני האומה בירושלים, בשיתוף העירייה והסוכנות היהודית. מדובר בפרויקט שהוא חלק ממתחם "שער העיר" בכניסה לירושלים, ומטרתו להרחיב את מרכז הקונגרסים, ולהוסיף בינוי חדש עבור משרדים, מסחר, מלונאות ומרחבים ציבוריים. אישור השלמתו בידי קק"ל פותר מחלוקות רבות שהתפתחו סביב הקמתו. עלות הפרויקט מסתכמת בכ-1.8 מיליארד שקל, על פי ההערכות, ובנייתו תתבצע לאורך העשור הקרוב.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• התקדמות בשתי תוכניות התחדשות עירונית בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את היתר הבנייה לפרויקט גינות היובל בשכונת קריית היובל, שבמסגרתו ייבנו 226 יחידות דיור חדשות. במסגרת ההיתר ייהרסו חמישה מבנים קיימים בני ארבע קומות ברחוב שטרן אברהם 42-34, וייבנו במקומם חמישה מבנים חדשים בני 17-11 קומות, מעל ארבע קומות תת-קרקעיות הכוללות חניון משותף. לצד זה, אישרה הוועדה המקומית להפקדה פרויקט פינוי-בינוי בשכונת נווה יעקב – תוכנית הכוללת 563 יחידות דיור חדשות בשמונה מבנים חדשים בני 12 קומות כל אחד. התוכנית כוללת הריסה ופינוי של שלושת מבני השיכונים הקיימים במקום, ובהם 111 יחידות דיור.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• התקדמות גם בפרויקט התחדשות עירונית נוסף בחדרה: לאחר שהפקידה בתחילת החודש את התוכנית במתחם הגדוד העברי בגבעת אולגה, הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה מתחם פינוי-בינוי נוסף, במתחם סמילנסקי שבמזרח העיר. מדובר בפרויקט שבמהלכו ייהרסו ויפונו ארבעה בניינים ותיקים הכוללים 24 דירות, על שטח של ארבעה דונמים, שבמקומם תקים חיברת " טאוורס – החזקות ויזמות" פרויקט בעירוב שימושים שיכלול שני בניינים חדשים בני 22 קומות כל אחד ו-184 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומבנה ציבורי.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• הוועדה הגאוגרפית מרכז של משרד הפנים ממליצה להעביר את שטח כפר סירקין הסמוך לפתח תקווה למועצה המקומית אלעד. מדובר על שטח שנמצא במרחק של כ-4.5 ק"מ קו אווירי מהעיר אלעד, והחלטת הוועדה מיועדת לאפשר את התרחבותה של העיר אלעד מזרחה, אל מעבר לכביש שש (כיום העיר החרדית נמצאת ממזרח לו). מעיריית פתח תקווה נמסר כי ראש העיר רמי גרינברג מתנגד למהלך כפי שהוצע, "ויפעל בכלים העומדים לרשותו כדי שההרחבה תהיה בסמוך לראש העין".

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר למצפה רמון – תוכנית הכוללת תוספת של כ-3,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-17,000 תושבים עד שנת 2030. "התוכנית מאפשרת פיתוח כלכלי של היישוב על ידי פיתוח התיירות כבסיס הכלכלי העיקרי להתפתחות היישוב, ומאפשרת מגוון גדול של אפשרויות לינה לקהלים שונים ברמת המלונאות ובפיתוח פרויקטים תיירותיים מיוחדים", נכתב בהודעת מנהל התכנון השבוע. "התוכנית רואה במכתש רמון אתר נוף ייחודי בקנה מידה עולמי, ובנוף המדברי המקיף את היישוב מכל עבריו את אחד הערכים המרכזיים הנותנים ליישוב את ייחודו ואיכויותיו במרחב".

• כנס קבלנים ויזמים לשיווק שכונת מצפה ימים החדשה בצפת יתקיים בשבוע הבא בעיר. השכונה, הצופה לכינרת ולהרי הגליל והגולן, תכלול 6,700 יחידות דיור חדשות, וצפויה להגדיל את אוכלוסיית צפת ב-65%. הכנס, לשיווק השלב הראשון בשכונה – הכולל 432 יח"ד – יתקיים במלון מצפה הימים בצפת, וישתתפו בו בכירי משרד הבינוי והשיכון , ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, ראשי התאחדות הקבלנים בוני הארץ ועוד.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• משרד הכלכלה החל לאחרונה בעבודות פיתוח התשתיות באתר להקמת מפעל לייצור אמוניה, דשן ידידותי לסביבה וגזים תעשייתיים בדרום הארץ – פרויקט ביוזמת חברת KOYS, בהשקעה של כ-400 מיליון דולר. מדובר בתוכנית באישור הממשלה, בשטח של 214 דונם באזור התעשייה שבמישור רותם, והצפי להשלמת הקמת המפעל ולתחילת ייצור הוא סוף שנת 2023. המפעל צפוי לתת מענה לכל הצריכה הקמעונאית של אמוניה בשוק המקומי, לכל הפחות.

• חברת נתיב פיתוח מדווחת כי זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת זכויות חכירה לקרקע לבניית 141 דירות בבנייה רוויה בשכונת נווה חוף שבקריית ים. נתיב פיתוח גברה על עשרה מתמודדים אחרים במכרז, לחמישה מגרשים על שטח של 22 דונם בקו ראשון לים בעיר – במתחם המהווה את הצלע המערבית של שכונת האלמוגים. החברה שילמה על הקרקע 95 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, והמחיר ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח עומד על 670 אלף שקל. בחברה מדגישים את העובדה שמדובר במרכז לבנייה רגילה, ולא במכרז במסגרת מחיר למשתכן . שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח, אמר כי "בשנים האחרונות כמעט לא פורסמו מכרזים שלא במסגרת מחיר למשתכן. אני מקווה שהשר הנכנס יאיץ את הפרסום של מכרזים רגילים, כי אין היום הרבה קרקעות למכירה בשוק".

• חברת פרשקובסקי הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך על החלטת הוותמ"ל להפקיד להתנגדויות תוכנית מועדפת לדיור שהוגשה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רחובות באדמות חקלאיות במזרח העיר. מטרת התוכנית היא הסדרת הבינוי והפיתוח של המרחב החקלאי לשימושים מעורבים של מגורים, שטחי תעסוקה, מבני ציבור, מסחר ועוד. לחברה זכויות בשטחים אלו בהיקף של כ-85 דונם, שעלותם המוערכת הייתה כ-137 מיליון שקל. במסגרת התוכנית מוצע כי יוקנו לחברה זכויות לבניית 380 יח"ד למגורים - 205 יח"ד להשכרה ארוכת טווח וכן זכויות של כ-600 מ"ר לייעוד מסחר.

• בית האבות הוותיק והידוע "נווה הורים" ברעננה נהרס השבוע – לטובת הקמת בניין מגורים חדש בן 9 קומות במקום, על ידי חברת ינוב. החברה רכשה במסגרת עסקת קומבינציה את המגרש שעליו עמד בית האבות – מוסד עירוני מיתולוגי שפועל במקום משנות ה-60 – מגרש על שטח של 1,283 מ"ר ברחוב בורוכוב 43, והיא מצפה לאישור התב"ע ולקבלת היתר בנייה בקרוב, לטובת התחלת הבנייה. הבניין החדש שיוקם במקום יכלול 32 קומות, ושיווקו צפוי להתחיל בקרוב.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת אשדר מדווחת כי החלה בעבודות הבנייה בפרויקט הפינוי-בינוי בשכונת רמת אליהו שבראשון לציון. מדובר בבניית שני בניינים המוקמים במסגרת פיילוט מיוחד: הבניינים נבנים בשכונת נחלת יהודה מערב, ואליהם יעברו 61 המשפחות הראשונות משכונת רמת אליהו שבתיהן מיועדים להריסה במסגרת הפרויקט. אשדר זכתה בזמנו במכרז של רשות מקרקעי ישראל , הרשות להתחדשות עירונית ומשרד הבינוי והשיכון, בשיתוף עיריית ראשון לציון, לבניית שני הבניינים – שיכללו 27 קומות כל אחד, ושתי קומות מרתף.

• חברת מטרופוליס מדווחת כי קיבלה היתר בנייה מעיריית תל אביב לפרויקט תמ"א 2/38 ברחוב יהודה המכבי 49 שבצפון הישן של העיר. במקום בניין ישן בן שלוש קומות הבנוי מעל קומת קרקע חלקית וכולל 15 דירות, ללא חניות או מעלית. החברה תבנה במקומו בניין בוטיק בן שבע קומות עם 29 דירות, כולל לובי מפואר, מעלית וחניון תת-קרקעי. מטרופוליס תצא לשיווק הפרויקט במהלך החודש הנוכחי.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת נופ הנדסה מודיעה על פרויקט התחדשות עירונית חדש בכרמל הצרפתי - ברחוב התשבי פינת רחוב החורשה. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון מתקדמים, עבר כבר את אישור ועדת השימור ועתיד לקבל היתר בתנאים ברבעון הקרוב. במסגרת הפרויקט תהרוס החברה היזמית בניין ותיק בן שלוש קומות, הכולל שש דירות, ותבנה בניין חדש בן 6.5 קומות שיכלול 14 דירות.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת אאורה השקעות הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי חברה בת שלה, אאורה ישראל - יזמות והשקעות, התקשרה לאחרונה בהסכם עם צדדים שלישיים בלתי קשורים למכירת זכויותיה במקרקעין בשטחה המוניציפאלי של המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור תמורת 14.6 מיליון שקל. נכון לסוף מרץ 2019 רשומה הקרקע בספרי החברה בסך של כ-8.3 מיליון שקל. להערכת החברה, עם השלמת המכירה היא צפויה לרשום רווח של כ-6.3 מיליון שקל.

• חברת יוסי אברהמי דיווחה השבוע כי סיימה את מכירת פרויקט "טורקיז" בחיפה – פרויקט בשכונת נאות פרס שבמערב חיפה, הכולל 365 יח"ד בשלושה מתחמים - "טורקיז קלאסיק", "טורקיז בוטיק" ו"טורקיז פרייבט VIP". החברה מקדמת כעת פרויקט פינוי-בינוי עם חברת 'נקסט אורבן', להקמת 800 יח"ד במקום 184 דירות קיימות בשכונת שער העלייה שעל קו החוף בחיפה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםקרן קיימת לישראלמטרופוליסהתחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהיוסי אברהמיאאורהפרויקט הכניסה לעירתמ"א 2/38פרשקובסקישמחה גרידינגרנתיב פיתוחעיריית צפתקק"לדני עטרהוועדה הגאוגרפית מרכז של משרד הפניםשכונת מצפה ימים בצפתשוקי אוחנהמשרד הכלכלהKOYSאדריאן הללבית האבות נווה הריםנופ הנדסהבנייני האומה ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...