גינדי החזקות רוכשת קרקע בצומת סביון מחברת אאורה ב-159 מיליון שקל

אאורה עצמה רכשה את הקרקע באמצעות חברת בת שלה, רק לפני כשנה וחצי, בכ-15 מיליון שקל, ומאז השקיעה בה סכום של כ-29 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י. עסקאות מכירה בכ-173 מיליון שקל (דרור סיתהכל)מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י. עסקאות מכירה בכ-173 מיליון שקל (דרור סיתהכל)

עסקה נוספת בתחום הנדל"ן למגורים בין שתי חברות גדולות בענף: חברת גינדי החזקות סיכמה לאחרונה על רכישת קרקע בצומת סביון מחברת אאורה , תמורת 159 מיליון שקל – כך הודיעה היום (ד') חברת אאורה לרשות לניירות ערך. 

בהודעתה בישרה החברה כי השלמת העסקה על הקרקע, שאותה רכשה חברת הבת שלה, ס.י אבן יזמות לפני כשנה וחצי, אמורה לצאת לפועל עד לסוף החודש הנוכחי. כאמור, רק בפברואר 2019 נרכשה הקרקע בצומת סביון על ידי אאורה באמצעות חברת הבת, תמורת סכום של 14.8 מיליון שקל. 

במקור, תכננה החברה להקים על הקרקע, ששטחה 9.2 דונמים, פרויקט בן חמישה בניינים, ובו 206 יחידות דיור, כחלק משכונה חדשה בקריית אונו, שצפויה לכלול כ-1,300 יחידות דיור. נציין כי מספר יחידות הדיור בפרויקט אינו סופי, שכן הוגשה במסגרת הפרויקט בקשה להקלות שבס-כחלון (שכידוע עדיין בתוקפן עבור בקשות שהוגשו לפני תפוגת הוראת השעה בשבוע שעבר) אשר עשויה להגדיל את מספר הדירות הסופי שייבנה על הקרקע.

"נכון ליום 31 במרץ 2020 השקעת החברה במקרקעין בגין רכישת האופציה, דמי פיתוח, עלויות תכנון ועמלות ליועצים הסתכמה בסך של כ-29 מיליוני שקל, מתוכם כ-20 מיליון שקל מומנו באמצעות מימון בנקאי", נמסר בהודעת אאורה לרשות לניירות ערך. כעת, לאחר המכירה, מעריכה החברה כי "לאחר פירעון מלוא המימון הבנקאי ייוותרו בידיה מזומנים נטו שמקורם בעסקה זו בסך של כ-24.5 מיליון שקל, והחברה צפויה להכיר ברווח של כ-15.5 מיליון שקל לפני הוצאות ומיסים".

את חברת אאורה יצגו בעסקה עורכי הדין אלירן דדון ולירון רוט, שותפים במשרד גינדי כספי ושות '. עו"ד זיו כספי, מבעלי המשרד, ציין כי אאורה רכשה את הקרקע בשנה שעברה במסגרת עסקת השבה ומימוש זכות ייזום מאת קבוצת חוכרים חקלאיים במתחם הקרוי "פרדס חיסכון".

נציין כי לפני כשבוע הודיעה אאורה על מכירת קרקע נוספת – קרקע בפרדס חנה-כרכור, תמורת 14.6 מיליון שקל. הקרקע רשומה בספרי החברה בסך של כ-8.3 מיליון שקל ולהערכתה, עם השלמת מכירת הקרקע היא צפויה לרשום רווח של כ-6.3 מיליון שקל. בכך סיכמה החברה בתוך שבוע על מכירת שתי קרקעות בסכום כולל של כ-173.6 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאאורהעו"ד זיו כספייעקב אטרקצ'יגינדי החזקותצומת סביוןגינדי כספי ושות‘
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...