חדשות הנדל"ן: החלה רשמית בניית מגדל עלית ברמת גן

השבוע נערך אירוע יציקת המפלס התחתון למגדל בצומת המפורסם בר"ג • עו"ד נטלי שמעון ויינשטיין תהיה מעתה מנכ"לית ההתאחדות • ותוכנית הסדרת מרחב הכינרת עומדת לפני אישור סופי

שיתוף הכתבה
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ומנכ"ל אזורים, רון אבידן, במתחם מגדל עלית (עידן גרוס)ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ומנכ"ל אזורים, רון אבידן, במתחם מגדל עלית (עידן גרוס)

• פרויקט "מגדל עלית" ברמת גן יצא השבוע לדרך באופן רשמי: לפני ימים אחדים התקיים אירוע יציקת המפלס התחתון לפרויקט, שיורכב מבניין אחד לתעסוקה ומסחר ומבניין נוסף למגורים. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה בין חברת אזורים, חברת מגדל וחברת דניה סיבוס . במסגרת האירוע הוכרז כי יבוצע הליך שימור לבניין שנקר הסמוך, וכי יחלו העבודות להקמת מוזיאון שוקולד, שיוקם על שטחי המגדל המיתולוגי של חברת עלית. האירוע נערך במעמד ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, מנכ"ל חברת אזורים, רון אבידן, מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, מנהל תחום נדל"ן בחברת מגדל, צחי הרץ, ומהנדסת העיר רמת גן, סיגל חורש.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה לאחרונה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית במתחם הרצל בבאר יעקב. התוכנית משתרעת על פני כ-95 דונם, וממוקמת במתחם שבין הרחובות קרן היסוד ושפירא, שכונה י"ב וכביש 4313. מדובר בתוכנית המשלימה את שכונת י"ב שאושרה על ידי הוותמ"ל, ובמסגרתה יוקמו 1,880 יחידות דיור במבני מגורים בני 24-9 קומות – במקום כ-450 דירות שנמצאות כיום במתחם. התוכנית כוללת גם כ-30 דונם עבור מבני ציבור, 1,800 מ"ר עבור שטחי מסחר שישולבו בשני מבני מגורים בתוכנית וכן 40 דונם עבור שטחים פתוחים. התוכנית הוגשה על ידי המועצה המקומית באר יעקב ונערכה על ידי משרד רוזיו אדריכלים.

גיא קפלןגיא קפלן

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה בקשה להקמת שני בנייני מגורים חדשים. התוכנית הראשונה היא בשכונת בית וגן, המתייחסת למגרש ריק בין הרחובות קאסוטו מצפון וסלמן מוצפי מדרום. הוועדה אישרה הקמת בניין בגובה שבע קומות, מעל שתי קומות תת-קרקעיות. הבניין יכיל 12 יחידות דיור, ונוסף על כך, תוקם במקום תחנת טיפת חלב. התוכנית השנייה היא ברחוב דרך בית לחם, בשטח המכונה "מתחם בליליוס". אושרה בה בקשה להקמת בניין מגורים חדש שיכלול עשר קומות מעל קומת קרקע. הבניין יכיל בסך הכול 48 יחידות דיור. יש לציין כי מדובר בבניין אחד מתוך שמונה בניינים, כמה מהם בנויים ומאוכלסים וכמה בתהליכי רישוי.

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמלה המליצה לאחרונה בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקדה על פרויקט פינוי-בינוי במתחם פרנקל בעיר. הפרויקט, המקודם על ידי חברת בוני התיכון , יכלול 301 יחידות דיור ושטחי מסחר ומשרדים. במקום נמצאים כיום ארבעה בניינים ישנים עם 54 דירות, ומבנה מסחר, ובמקומם ייבנו שלושה בנייני מגורים בני 23-7 קומות. במקום ייבנו גם שטחי מסחר בהיקף של 1,150 מ"ר, ומשרדים בהיקף של 690 מ"ר בנוי.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה השבוע לאשר את התוכנית להסדרת מרחב הכינרת. בין היתר קובעת התוכנית כי יש לבטל את הקמתם של שני כפרי נופש המצויים בשטחים רגישים במרחב הכינרת, ואוסרת ייבוש ים לצורכי בינוי. עוד קובעת התוכנית: כ-90% מחופי הכינרת יהיו שמורים וישמשו חופי רחצה ופנאי; כמחצית מהשטחים יהיו שטחים מוגנים בלבד.

• שיתוף פעולה בין המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי לבין התאחדות קבלני השיפוצים בישראל: "משפצים קהילה" - בתי נזקקים ומקומות קהילתיים באזורים חלשים ישופצו בהתנדבות במסגרת פרויקט ארצי חדש, שבמסגרתו מאות בעלי מקצוע ישפצו בהתנדבות בתי נזקקים ומקומות בקהילה, המשמשים אוכלוסיות מוחלשות בכל רחבי הארץ. הפרויקט יבוצע בשיתוף עם הרשויות המקומיות ועם הקהילה המקומית. המתווה לפרויקט כולל, בשנה הראשונה, כ-15 מתחמים קהילתיים ועוד כ- 20 דירות של נזקקים, שישופצו בסכום כולל של כ-700,000 שקל בשנה.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חדשות נוספות מההתאחדות - עו"ד נטלי שמעון ויינשטיין מונתה לאחרונה לתפקיד מנכ"לית התאחדות קבלני השיפוצים בישראל. עו"ד שמעון ווינשטיין, בת 34, מתגוררת בהרצליה, נשואה ואם לשתי בנות, עורכת דין במקצועה, בוגרת תואר LL.B במשפטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה ובוגרת תואר LL.M במשפטים עם התמחות בגישור ומשא ומתן מאוניברסיטת בר אילן. נטלי עבדה שנים רבות במשרד ראש הממשלה בשלל תפקידים, ביניהם תפקידים ביטחוניים מסווגים, ובתפקידה האחרון שימשה כיועצת משפטית באגף משאבי אנוש.

עו''ד נטלי שמעון ויינשטייןעו''ד נטלי שמעון ויינשטיין

• חברת ' רני צים מרכזי קניות' וקרן הנדל"ן ריט1 חתמו השבוע על הסכם לשיתוף פעולה ביניהן בפרויקט לב גני תקווה, לפיו התחייבה צים למכור 50% מזכויותיה בפרויקט שנמצא בהקמה 'לב גני תקווה' תמורת 110 מיליון שקל. פרויקט לב גני תקווה הינו פרויקט מעורב שימושים, המוקם על ידי צמח המרמן ואשדר וכולל 250 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים, לצד מרכז מסחרי הכולל גם שטחי משרדים ושטחי ציבור, בשטח של כ-9,000 מ"ר; כמו כן כולל המרכז המסחרי כ-250 מקומות חניה לשימוש באי המסחר. העסקה הנוכחית מתייחסת רק למרכז המסחרי המוקם במסגרת הפרויקט.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• מנרב פרויקטים מדווחת כי הסכום הסופי שישולם על רכישתה בידי קנדה-ישראל וא.ר ראם פרויקטים הוא 574,265,715 שקל. "הצדדים ממשיכים לפעול במטרה להשלים את המיזוג בימים הקרובים", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "בשלב זה טרם התקיימו מלוא התנאים להשלמה. בהתאם להוראות הסכם המיזוג מועד ההשלמה יחול לא יאוחר מיום 15.7.2020".

ישרס חברה להשקעות עדכנה השבוע כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם למכירת מלוא זכויותיה במקרקעין בשטח של כ-33,000 מ"ר ביישוב הצפוני רכסים, שעליהם ניתן לבנות 419 יחידות דיור, וזאת בתמורה לסך של כ-67 מיליון ששקל. מועד מסירת החזקה במקרקעין הקבע ל-30 בספטמבר 2020. מכירת המקרקעין צפויה להניב לחברה רווח לפני מס בסך של כ-44 מיליון שקל.

• חברת אזורים LIVING הודיעה השבוע כי התקשרה בהסכם עם חברת צרפתי צבי ושות' לרכישת 78 יחידות דיור בפרויקט החברה המוכרת בשכונת כפר שלם שבדרום תל אביב. הדירות נמצאות בימים אלו בשלבי בנייה ראשוניים. שטח יחידות הדיור הוא כ-8,215 מ"ר, לצד כ-1,100 מ"ר מרפסות, 78 חניות תת-קרקעיות ו-50 מחסנים, בשני בניינים בפרויקט. הדירות יימסרו לאזורים LIVING עד סוף אוקטובר 2022, כך על פי ההסכם. החברה הרוכשת תשלם על הדירות 187 מיליון שקל.

CoFundILCoFundIL

• חברת הגשמה הודיעה לאחרונה על השקת קרן השקעות נדל"ן חדשה בישראל – CoFundIL. הקרן תתמקד במתן מימון לפרויקטים של יזמות נדל"ן והתחדשות עירונית, וכן לטובת רכישת נדל"ן מניב לסוגיו. אסטרטגיית ההשקעה מבוססת על פיזור סיכונים, וסכום ההשקעה צפוי להיות מחולק בין פרויקטים שונים ויזמים שונים, על מנת לחזק את אלמנט הביטחון בהשקעה. הזמן הצפוי לפירעון כל אחת מההלוואות לפרויקטים בקרן לא יעלה על 36 חודשים, וסכום ההשקעה המינימאלי עומד על 100,000 שקל.

• חברת ינוב מדווחת כי קיבלה היתר בנייה נוסף בכפר סבא - והחלה כבר בעבודות בשטח - בפרויקט שהיא בונה ברחוב רוטשילד 11. מדובר בפרויקט תמ"א 2/38 להריסה ובנייה מחדש, שבמסגרתו ייהרס בניין קיים בן שתי קומות ושש דירות, ובמקומו ייבנה בניין בן תשע קומות ו-20 דירות חדשות. בפרויקט ייבנה גם חניון תת-קרקעי עם חניות לכל 20 הדירות בבניין. אדריכלית הפרויקט היא הנה ערן ממשרד ערן אדריכלים. הפרויקט מלווה פיננסית ע"י חברת כלל.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת אביסרור משה ובניו מדווחת כי קיבלה גם היא היתר בנייה, לפרויקט המגורים "אביסרור בנרקיסים" שבשכונת "נרקיסים" החדשה במזרח ראשון לציון, הנבנית על שטח בסיס צריפין המתפנה. מדובר בשלושה בניינים בני 18 קומות ו-207 דירות חדשות. עבודות החפירה והדיפון כבר החלו בשטח וכעת התקבל היתר בנייה מלא. מדובר בהתקדמות נוספת במתחם הגדול, לאחר אישור התוכנית לרובע התעסוקה בשטח הבסיס הצבאי לשעבר.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת מגדלי הים התיכון הודיעה לאחרונה כי קיבלה היתר בנייה כללי לגבי הקרקע ברחובות שעליה היא מתכוונת להקים את בית הדיור המוגן החדש שלה בעיר. על פי התכנון, וכפי שפורסם כאן במאי 2019, יוקם במקום בית דיור מוגן בן 250 דירות, לצד מחלקה סיעודית. החברה מעדכנת כי החלה בהליכי הקמה של בית הדיור המוגן ברחובות, וזאת לאחר השלמת ביצוע עבודות הדיפון והחפירה, וכי היא נמצאת לקראת סיום שלב הביסוס.

• התקדמות נוספת במתחם מטרופוליס גבעתיים, עם השלמת יציקת יסודות הבניינים ברחוב שדה בוקר 11, 13 ו-15. חברת מטרופוליס מתקדמת כעת ליציקת החניון והשלד של הבניינים. המתחם כולו כולל הריסת שישה בניינים ישנים (שלב שכבר הושלם) ובנייה של תשעה בניינים חדשים עם כ-200 דירות.

חדשות הנדלחדשות הנדל

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםהרשות לניירות ערךמטרופוליסרני צים מרכזי קניותאזוריםגיא קפלןקבלניםכרמל שאמה הכהןמתחם מטרופוליס גבעתייםמנרבאביסרור משה ובניודניה סיבוסמגדלי הים התיכוןמגדל עליתרון אבידןמגדלרונן גינזבורגסיגל חודשהוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמלהועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייההסדרת מרחב כינרתהמשרד לחיזוק ולקידום קהילתיעו"ד נטלי שמעון ויינשטייןלב גני תקווהישרסהגשמהקרן CoFundILמשרד רוזיו אדריכלים ומתכנני עריםריט 1ראם מגוריםבוני התיכון התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...