חדשות הנדל"ן: פרויקט ראשון ל-ICR התחדשות עירונית בי-ם

הפרויקט של ICR – פינוי-בינוי בשכונת קריית היובל בבירה • הפסד חברת הבת של שיכון ובינוי – בשל פקיעת אופציה על פרויקט בארה"ב • הוכרזו זוכים במכרזי מחיר למשתכן בהיקף 460 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון (שלומי יוסף)מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון (שלומי יוסף)

• ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על זוכים במכרזי תוכנית מחיר למשתכן בקריית שמונה ובעיר אלעד, בהיקף כולל של 460 יח"ד - מתוכן 355 יח"ד במסגרת מחיר למשתכן ו-105 יח"ד בשוק החופשי. בקריית שמונה הוכרזו שלושה זוכים בארבעה מתחמים בבנייה רוויה בשכונת יובלים בעיר: הדר הצפון הנדסה ובניה, א.נ. בונים בעמק ופארו נדל"ן. באלעד הוכרזו שני זוכים בשלושה מתחמים בבנייה רוויה באתר A - י.ד. ברזאני נכסים ובניין וגיא ודורון לוי הנדסה בנייה והשקעות.

• חברת ICR, שעל הקמתה דיווחנו בשבוע שעבר בעקבות הסכם רכישת מנרב פרויקטים בידי קנדה-ישראל וא.ר ראם פרויקטים, כבר החלה לקדם פרויקטים והודיעה על הקמת פרויקט התחדשות עירונית בן 480 יח"ד בירושלים. התוכנית אושרה להפקדה, והיא משתרעת על פני כ-9.5 דונם בקריית היובל. היא כוללת פינוי של 12 מבני מגורים קיימים, שבהם 138 יחידות דיור קיימות. הבנייה החדשה תכלול ארבעה מגדלים בני 25 קומות כל אחד, ובהם כאמור 480 יח"ד בסך הכול. ההכנסות הצפויות לחברה מהפרויקט הן כ-800 מיליון שקל, ועלויות ההקמה מוערכות בכ-650 מיליון שקל. אדריכל ומתכנן הפרויקט הוא ארי כהן ממשרד גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים. משרד עורכי הדין שמלווה את החברה הינו משרד שיבולת.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• קבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי חברת הבת שלה, גילי ויואל עזריה, זכתה במכרז של רכבת ישראל לביצוע עבודות בנייה ותשתית להקמת חיבור שלוחה מסילתית אל נמל הדרום שבעיר אשדוד. התמורה בגין העבודות מוערכת בסך של כ-163 מיליון שקל. משך הפרויקט הוא כ-27 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות.

• קבוצת סופרין וקבוצת וייס חתמו לאחרונה על הסכם אופציה לרכישת קרקע בשטח 17.4 דונם, לטובת הקמת פרויקט משרדים בן 38,000 מ"ר בצומת סביון, בשטחה של קריית אונו. על פי ההסכם, הקבוצות יקימו שני בניינים בני 12 קומות מעל קומה מסחרית. מהקבוצות נמסר כי למגרש יש כבר תב"ע מאושרת להקמת מתחם של מסחר ותעסוקה. המיזם יכלול שיתוף פעולה בין החברות לבין רשת הקמעונאות אושר עד, שרכשה את המגרש לפני שנתיים במכרז של רשות מקרקעי ישראל . לקבוצות סופרין ו-וייס ניתנה האופציה לרכוש את זכויות הבנייה במקום, בשטח של 38,000 מ"ר כאמור, לתקופה של 18 חודשים. אומדן עלות הקמת הפרויקט מוערך בכ-400 מיליון שקל, ועלות הקרקע כולל הפיתוח שלה הוא כ-100 מיליון שקל.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת שיכון ובינוי עדכנה לאחרונה כי אופציה לרכישת קרקע להקמת מפעל לטיפול בשפכים תעשייתיים בארה"ב, שניתנה לחברה מוחזקת בבעלות מלאה, בעקיפין, של החברה, פקעה מבלי שהחברה המוחזקת מימשה אותה. כתוצאה מכך עתידה החברה המוחזקת לרשום הפסד בסך של כ-22 מיליון שקל בדו"חותיה הכספיים, בשל ירידת ערך ההשקעה שבוצעה בעבר בקשר עם הקמת המפעל.

• חברת אפי נכסים הודיעה השבוע כי חברה בת שלה, AFI Europe N.V, התקשרה במכתב כוונות לא מחייב עם חברה הולנדית לרכישת מלוא אחזקותיה של החברה הזרה בחברה בפולין, המחזיקה במבנה משרדים בעיר הבירה הפולנית ורשה, בשטח כולל להשכרה של כ-43 אלף מ"ר. התמורה תשולם לפי שווי נכס של כ-108.5 מיליון אירו, ולאחר התאמות מחיר מסוימות על פי מנגנון שנקבע במכתב הכוונות, תעמוד התמורה המוערכת על כ-100 מיליון אירו. שיעור האכלוס בנכס עומד כיום על כ-99%, והוא מושכר כמעט במלואו לשני שוכרים עיקריים לכשמונה שנים. התשואה השנתית הממוצעת נטו ביחס לתמורה המוערכת בעסקה תעמוד על שיעור של כ-6.15%.

• חברת לסיכו הודיעה השבוע כי חברה בת שלה, פולדמין בנין, חתמה על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף לביצוע עבודות גמר ומערכות במתקן של שירותי בריאות כללית. בהתאם לתנאי ההתקשרות ולתנאי המכרז, כך מסרה החברה לרשות לניירות ערך, התמורה בגין העבודות הינה בסך של כ-103 מיליון שקל. תקופת ביצוע העבודות היא 26 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות.

• קרן הגשמה הודיעה השבוע כי היא מגייסת הון מהציבור לטובת העמדת הלוואה לפרויקט התחדשות עירונית רחב היקף באשדוד, עם היתר בנייה מאושר. מדובר בפרויקט קרן היסוד ברובע ד' בעיר, שתוכנן על ידי האדריכל בני גודמן. הפרויקט יכלול חיזוק ושיפוץ של ארבעה מבנים קיימים – ותוספת של 65 יחידות דיור בסך הכול. סכום ההשקעה המינימלי עומד על 125,000 שקל והמועד הצפוי לפירעון ההלוואה עומד על כ-24 חודשים.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת פרץ בוני הנגב החלה בבניית פרויקט מגורים בשכונת מורשת במודיעין. הפרויקט כולל 159 דירות, מתוכן 111 דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , בעשרה בנייני בוטיק בני 7-5 קומות. לאחרונה קיבלה החברה היתר והחלה לבנות את הפרויקט, שאכלוסו צפוי בעוד כשנתיים. בשכונת מורשת ייבנו על פי התכנות 4,200 יח"ד, על שטח של 1,686 דונם.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת אביסרור משה ובניו הודיעה השבוע כי קיבלה היתר בנייה לשני הבניינים הראשונים בפרויקט "אביסרור בנאות הדרים" בבאר שבע, שיכלול 650 יחידות דיור בסך הכול. מדובר בשני בניינים בני 13 קומות ובהם 100 יחידות דיור, בשכונה החדשה בעיר. שכונת "נאות הדרים" תיבנה על שטח של 163 דונם, ותכלול בסך הכול כ-1,200 יחידות דיור בכ-20 בנייני מגורים בני 20-7 קומות.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת בסט יזום הודיעה כי קיבלה היתר בנייה בתנאים לפרויקט בשכונת אור ים באור עקיבא, שיכלול שמונה בניינים בני 6 ו-10 קומות, ו-232 דירות. הפרויקט משלב בין דירות לשוק החופשי ובין דירות מחיר למשתכן , והוא משתרע על פני 18 דונם במרכז השכונה החדשה. 140 יח"ד בו ישווקו לזכאי תוכנית מחיר למשתכן, ו-92 יח"ד מיועדות לשוק החופשי. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים MY Architects.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת דרא שיווק נדל"ן החלה לאחרונה רשמית בשיווק פרויקט "נוף ציון" בירושלים, הכולל 216 יחידות דיור חדשות ב-12 בניינים בני 6-5 קומות. הפרויקט ממוקם בסמוך לטיילת ארמון הנציב, ויזמי הפרויקט הם קווין ברמייסטר ורמי לוי.

חדשות הנדלחדשות הנדל

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינוימחיר למשתכןקבוצת בסטדראאפי נכסיםאביסרור משה ובניולסיכוקרן הגשמהICRקבוצת אורון אחזקות והשקעותקבוצת סופריןקבוצת וייסAFI Europe N.Vפולדמין בניןפרץ בוני הנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...