מישורים: החברה רוכשת נכס מסחרי פתוח בפלורידה

מדובר בנכס בשטח 12,100 מ"ר, שהתפוסה בו עומדת כיום על 67% - אך ה-NOI משקף תשואה של 10% • "בכוונת החברה לפעול להגדלת התפוסה בנכס ולהשכרת יתרת השטחים הפנויים"

שיתוף הכתבה
דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים (יח"צ)דניאל לבנטל, מנכ"ל מישורים (יח"צ)

עוד מרכז מסחרי למישורים בפלורידה, ארה"ב: החברה הודיעה כי שותפות ייעודית, שמישורים מחזיקה ב-50% ממנה, התקשרה עם צד שלישי (שזהותו לא נמסרה) בהסכם לרכישת מלוא זכויות הבעלות בנכס מסחרי פתוח בסמוך לעיר טמפה שבפלורידה, Holiday Mall Plaza, תמורת 8.56 מיליון דולר.

החברה מסרה לרשות לניירות ערך בהודעתה מאתמול (א') כי השטח הבנוי בנכס הוא כ-12,100 מ"ר, וכי הוא משמש למסחר מקומי. השוכר העיקרי בו הוא סניף של רשת סופרמרקטים, אשר חולש על 36% מהיקף שטח הנכס. נכון למועד הדיווח על ההסכם שיעור התפוסה בנכס עומד על כ-67% - שיעור נמוך יחסית, שייתכן כי הוא מושפע ממשבר הקורונה – אך ה-NOI הנוכחי הוא כ-875,000 דולר, ומייצג תשואה יפה של כ-10% על מחיר הרכישה. 

השלמת העסקה צפויה להיות לא יאוחר מ-30 בספטמבר 2020, בכפוף להתקיימות כמה תנאים מתלים מקובלים. השותפות מתחייבת להשקיע בנכס סכום של 450,000 דולר על פני ארבע שנים"

בהתאם להסכם, מימון רכישת הנכס ייעשה באמצעות הלוואת מוכר בהיקף של 78%, אשר שווים 6.74 מיליון דולר. במישורים מציינים בהודעתם כי בהינתן הלוואת המוכר, התשואה להון תעמוד על כ-30% מיום הרכישה ובתפוסה הנוכחית. "בכוונת החברה לפעול להגדלת התפוסה בנכס ולהשכרת יתרת השטחים הפנויים", מציינים במישורים. "השלמת העסקה צפויה להיות לא יאוחר מ-30 בספטמבר 2020, בכפוף להתקיימות כמה תנאים מתלים מקובלים". עוד סוכם במסגרת ההתקשרות בין הצדדים כי השותפות מתחייבת להשקיע בנכס סכום של 450,000 דולר על פני ארבע שנים.

נציין כי עבור מישורים זהו לא הנכס הראשון במדינה שבדרום-מזרח ארה"ב: ביוני 2019 רכשה החברה מרכז מסחרי בשם The Grove at Chapel Wesley, בעיר טמפה עצמה, תמורת 62 מיליון שקל. מדובר במרכז בשטח של 44,000 מ"ר.

נציין כי הרכישה הזו באה על רקע הקשיים והחששות בתחום הנדל"ן המסחרי, שמגיעים בשל משבר הקורונה המתמשך. גם בארה"ב, כמו בישראל, סקטור זה בענף הנדל"ן ידע ימים יפים יותר, בטח ובטח כאשר ההגבלות נמשכות. עם זאת, מישורים עצמה העריכה כבר בתחילת המשבר שמצב שכזה לא צפוי לפגוע משמעותית בפעילותה.

"הנהלת החברה מעריכה כי לאור איתנותה הפיננסית, ולאור הפיזור של תיק הנכסים שבבעלות החברה, מגוון השוכרים ותחומי הפעילות, פוחת היקף השפעת החשיפה על עסקי החברה למשבר או לחוסר יציבות משמעותיים בשל התפשטות נגיף הקורונה", נכתב בדו"ח החברה שיצא באמצע מרץ 2020, בשיאו של המשבר בארץ ובארה"ב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנדל"ן בארה"במרכז מסחרימישוריםדניאל לבנטלמשבר הקורונהנדל"ן בפלורידה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...