אושרה תוכנית "בריכות המלח צפון - מתחם 2" באילת; תכלול 487 יח"ד למגורים ו-80 חדרי אירוח

מדובר בשכונה חדשה שתקום על שטח מפעל האצות לשעבר • "ממדיה של השכונה ופריסת השטחים הציבוריים שבה הותאמו בצורה מיטבית לאקלים ולמשטר הרוחות המקומי"

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת בריכות המלח צפון - מתחם 2 (נעמה מליס אדריכלות ומתכנני ערים)הדמיית שכונת בריכות המלח צפון - מתחם 2 (נעמה מליס אדריכלות ומתכנני ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום החליטה לאשר בתחילת השבוע את תוכנית 602-0431940 "בריכות המלח צפון - מתחם 2", תוכנית להקמת שכונה חדשה שהובילה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף משרד התיירות. השכונה החדשה תתפרס על שטח של 100 דונם, וקובעת היקף של כ-487 יח"ד. השכונה תכלול גם כ-80 חדרי אירוח המהווים נדבך משלים לרובע החדש שאושר בימים אלו בשטח בריכות המלח הסמוכות.

בתכנון הושם דגש רב בקישוריות של חלקי העיר באמצעות רחובות מקומיים, בסלילת שבילים מוצלים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, וביצירת ממשק מיטבי לפארק הצפרוּת מצפון"

תוכנית בריכות המלח צפון - מתחם 2 הופכת שטח המשמש כמפעל אצות באילת לשכונת מגורים המשולבת בשטחי תיירות, שטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור. היא מתחברת למערך התנועה של העיר ולרקמה העירונית הקיימת והמתוכננת, שמשלימה את הרצף העירוני מדרום, ממזרח וממערב. 

"בתכנון הושם דגש רב בקישוריות של חלקי העיר באמצעות רחובות מקומיים, בסלילת שבילים מוצלים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, וביצירת ממשק מיטבי לפארק הצפרוּת מצפון", נמסר בהודעת רמ"י. "הכיוון ביחס לרשות העירונית, ממדיה של השכונה ופריסת השטחים הציבוריים שבה הותאמו בצורה מיטבית לאקלים ולמשטר הרוחות המקומי".

החלק הצפוני של בריכות המלח - מתחם 2 מהווה חלק אינטגרלי וחשוב בפיתוח העיר אילת, על ידי קביעת שינוי ייעוד, חלוקת מגרשים וקביעת הנחיות, זכויות ומגבלות בנייה"

הבינוי בשכונה החדשה יהיה בבלוקים עירוניים קטנים יחסית, בגובה של עד ארבע קומות, הפונים לכיוון הרחוב. זאת נוסף על מגוון טיפוסי בינוי ודירות המתוכננים תוך התאמה לאקלים המקומי, והפניה מיטבית להצללה ולאוורור הדירות והחצרות. התוכנית הוכנה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ומתכנני ערים", עבור רמ"י.
 
רפי אלמליח, מנהל בכיר באגף לתכנון ופרויקטים ברשות: "מדובר בתוכנית חשובה שמטרתה להקים שכונת מגורים איכותית כחלק ממהלך הפיתוח של העיר אילת. נוסף על תכנון מגורים, התוכנית כוללת בתוכה שטחי תיירות, שטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור".

הפיתוח המוצע בתוכנית זו, ובתוכנית בריכות המלח 1 המאושרת, מגשים את החזון של העיר אילת - חיבור אזור התיירות והאזור העירוני של העיר באמצעות שילוב שימושי מגורים לצד שימושי תיירות ומלונאות"

חגי סלע, מנהל תכנון מרחב דרום ברמ"י: "החלק הצפוני של בריכות המלח - מתחם 2 מהווה חלק אינטגרלי וחשוב בפיתוח העיר אילת. בכך התוכנית יוצרת מסגרת תכנונית להקמת שכונת מגורים באילת על שטח מפעל האצות, אשר ממשיכה את תכנונה של שכונת בריכות המלח, על ידי קביעת שינוי ייעוד, חלוקת מגרשים וקביעת הנחיות, זכויות ומגבלות בנייה".
 
מנהלת תחום תכנון במחוז דרום במשרד התיירות, סיגל גבאי: "משרד התיירות מברך על אישור התוכנית, המהווה חלק ממכלול תוכניות אשר מייצרות רובע עירוני חדש בעיר אילת. הפיתוח המוצע בתוכנית זו, ובתוכנית בריכות המלח 1 המאושרת, מגשים את החזון של העיר אילת - חיבור אזור התיירות והאזור העירוני של העיר באמצעות שילוב שימושי מגורים לצד שימושי תיירות ומלונאות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד התיירותרפי אלמליחבריכות המלח צפון - מתחם 2חגי סלעסיגל גבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...