איפה תוכלו לשכור שטח למסחר ומשרדים בכ-6,500 שקל למ"ר

58 מ"ר בעיר הבירה, באחת השכונות המתפתחות ביותר שלה, גילה, נמכרו תמורת 380,000 שקל במכרז של רמ"י.

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה בשכונת גילה (אוקא אדריכלים)בנייה חדשה בשכונת גילה (אוקא אדריכלים)

חנות או משרד בשכונה מרכזית בעיר הבירה – בפחות מ-400,000 שקל: מכרז של רשות מקרקעי ישראל נסגר לאחרונה בהצלחה בשכונת גילה בעיר, אחת השכונות המתפתחות והמבוקשות בה. מדובר בשטח למסחר או משרדים בגודל 58 מ"ר, שנמכר ב-380,000 שקל – סכום המבטא כ-6,551 שקל למ"ר.

המכרז היה מבוקש מאוד – ככל הנראה בשל המחיר הנוח ובשל הביקוש הרב למגורים בגילה – והוגשו אליו לא פחות מ-19 הצעות. מחיר הסף שנקבע הוא 120,575 שקל, והמחיר הממוצע של ההצעות שהוגשו הוא 198,880 שקל. המחיר הסופי, כאמור, גבוה פי שלושה ויותר ממחיר הסף. 

למעט סגירתו המוצלחת של המתחם הראשון בפרויקט הכניסה לעיר, מתחם K, ביוני האחרון, הפעם האחרונה שבה שווק בהצלחה שטח מסחר ומשרדים בעיר היה לפני יותר משנה, באוגוסט 2019, בשכונת רמות הקאנטרי – אז המחיר למ"ר היה כ-8,677 שקל

למחיר זה יצטרכו הזוכים להוסיף 87,603 שקל הוצאות פיתוח (1,510 שקל למ"ר), ובסך הכול 467,603 שקל – פחות מחצי מיליון שקל עבור חוזה חכירה ל-98 שנים. יש לציין כי המכרז תוקן שש פעמים עד לזכייה לפני ימים ספורים. עוד נציין כי למעט סגירתו המוצלחת של המתחם הראשון בפרויקט הכניסה לעיר, מתחם K, ביוני האחרון, הפעם האחרונה שבה שווק בהצלחה שטח מסחר ומשרדים בעיר היה לפני יותר משנה, באוגוסט 2019, בשכונת רמות הקאנטרי – אז המחיר למ"ר היה כ-8,677 שקל.

השטח המדובר נמצא, כאמור, בשכונת גילה, והוא חלק מתוכנית מורדות גילה שאושרה בשנת 2012. "תוכנית זו הינה חלק מתכנון כולל לעיבוי שכונת גילה בירושלים במסגרת קרקעות המדינה, וחלה על המורדות המערביים והדרום-הערביים של השכונה", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "מטרתה היא ליצור מסגרת תכנונית להקמת מבני מגורים חדשים, להקצאת שטחים למבני ציבור, ולפיתוח שטחים ירוקים ציבוריים וטיילות בשכונה באמצעות שינוי הייעוד הקיים, חלוקת מגרשים וקביעת הנחיות לזכויות ולמגבלות בנייה. 

מטרת התוכנית היא ליצור מסגרת תכנונית להקמת מבני מגורים חדשים, להקצאת שטחים למבני ציבור, ולפיתוח שטחים ירוקים ציבוריים וטיילות בשכונה באמצעות שינוי הייעוד הקיים, חלוקת מגרשים וקביעת הנחיות לזכויות ולמגבלות בנייה"

שטח התוכנית הוא כ-228 דונמים, וכמות יחידות הדיור בה היא 797. בין היתר היא כוללת גם 830 מ"ר שטחי מסחר, והחלקה שאליה מתייחס מכרז זה היא חלק משטחים אלו. יזמית ומגישת התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל , שכן היא חלה כולה על קרקעות בבעלות המדינה. "התוכנית יוצרת שכונת מגורים חדשה המבטיחה איכות דיור עירונית גבוהה באמצעות בנייה מרקמית מדורגת המשתלבת היטב בסביבה ירוקה", כך בדברי ההסבר – אשר הוכיחו את עצמם עם שגשוגה של השכונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםפרויקט הכניסה לעירמתחם Kמסחר ומשרדיםשכונת גילה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...