הופקדה תוכנית להשלמת שכונת האירוסים בירוחם – שקיבלה תוקף כבר ב-1994: 591 יח"ד על פני כ-578 דונם

מדובר בחלקה המערבי של התוכנית, שיצטרף לחלק המזרחי - שקיבל תוקף בפני עצמו ב-2018 • במצב הקודם אושרו בחלק המערבי 525 יח"ד, וכעת מציעה התוכנית 591 יח"ד חדשות

שיתוף הכתבה
ירוחם. עומדת סוף-סוף בפני התרחבות בשטח? (שאטרסטוק)ירוחם. עומדת סוף-סוף בפני התרחבות בשטח? (שאטרסטוק)

יותר מ-25 שנים לאחר שהתוכנית העיקרית קיבלה תוקף: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירוחם הפקידה תוכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת אשר "משלימה את עדכון תכנון שטח תוכנית 26/במ/1/79" – היא שכונת אירוסים שבצפון העיר.

התוכנית שהופקדה כעת נקראת גם "ירוחם – אירוסים מערב", אשר מטרתה היא יצירת מסגרת תכנונית לחלק המערבי של שכונת האירוסים, הכוללת הגדלה של כמות יחידות הדיור ויצירת תמהיל, הוספת שימושים מסחריים, הגדלת הקצאות לצורכי ציבור ומתן מענה לתקנים תחבורתיים עדכניים; ויצירת חיבור נוסף של השכונה לדרך הרב עובדיה יוסף.

"שטח תוכנית 26/במ/1/79 נמצא באזור הצפון-מזרחי של ירוחם, ממערב לדרך הרב עובדיה יוסף ומדרום לדרך 204 המובילה מצומת דימונה לשדה בוקר", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "עדכון תכנון החלק המזרחי של שטח התוכנית קיבל תוקף בינואר 2018". כאן המקום לציין את התאריך המדויק שבו קיבלה תוקף התוכנית כולה: 14.07.94, כלומר לפני כ-26 שנה.

בשנים האחרונות חל בירוחם ובסביבותיה פיתוח אזורי ומקומי שהגדיל ביקושים למגורים בתחומי היישוב. עדכון התוכנית הישנה מתבקש על מנת להתאים את התכנון לסטנדרטים ולביקושים הנוכחיים"

"בשנים האחרונות חל בירוחם ובסביבותיה פיתוח אזורי ומקומי שהגדיל ביקושים למגורים בתחומי היישוב", ממשיך ההסבר. "עדכון התוכנית הישנה מתבקש על מנת להתאים את התכנון לסטנדרטים ולביקושים הנוכחיים. שטח תוכנית אירוסים מערב הוא 587.733 דונם. במצב המאושר נכללו בו 525 יח"ד, ובמצב המוצע נכללות בו 591 יח"ד, מתוכן 68 יח"ד קטנות (20% ממספר יחידות הדיור בבנייה מרקמית בשטח התוכנית).

התוכנית מציעה תמהיל יחידות דיור מגוון לקבוצות אוכלוסייה הנמצאות בשלב שונה במעגל החיים שלהן. במענה לביקוש מקומי, מוצעת גם שכונה קהילתית סביב לשטח ציבורי משותף וללא כניסה לכלי רכב. התוכנית מתווה ציר פעילות שכונתי, המהווה המשך לציר הפעילות השכונתי שהותווה בתוכנית שכבר קיבלה תוקף. ציר הפעילות כולל חזיתות מסחריות ו/או תעסוקתיות, וכמו הציר שאליו הוא מתחבר, הוא מוזן באמצעות שבילים להולכי רגל ובאמצעות מסלולי רוכבי אופנים, המתחברים כולם למערכת שבילי האופנים המתוכננת של היישוב.

הקצאת השטחים לצורכי ציבור כוללת את הנדרש למספר יחידות הדיור בתוכנית, ונוסף על כך הוקצו שטחי ציבור לצרכים כלל עירוניים, על מנת להעשיר את השכונה גם בפעילות כלל עירונית"

הקצאת השטחים לצורכי ציבור כוללת את הנדרש למספר יחידות הדיור בתוכנית, ונוסף על כך הוקצו שטחי ציבור לצרכים כלל עירוניים, על מנת להעשיר את השכונה גם בפעילות כלל עירונית". נציין כי התוכנית כוללת 10,860 מ"ר מבני ציבור ו-520 מ"ר מסחר, וכי הבינוי בה הוא עד ארבע קומות. מגיש התוכנית הוא משרד הבינוי והשיכון , והאדמות הן אדמות מדינה, בבעלות רשות מקרקעי ישראל . העורכת הראשית היא אדריכלית ברכה אור אורטרגר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןעיריית ירוחםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירוחיםשכונת אירוסים בירוחםאדריכלית ברכה אור אורטרגר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...