ביממה אחת: 13 מ-15 מכרזי מגורים בפריפריה נסגרו ללא זוכה

אלו לא מכרזי דיור מופחת, אלא מכרזי בנייה רוויה ו"בנה ביתך" רגילים – בק. ביאליק, במצפה רמון, בדימונה, בירוחם ובערד • האחרונה היא היחידה שבה שווקו מכרזים בהצלחה

שיתוף הכתבה
עו"ד ינקי קוינט, המנהל החדש של רמ"י (שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית)עו"ד ינקי קוינט, המנהל החדש של רמ"י (שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית)

יממה אחת, 15 מכרזים למגורים בפריפריה – ורק שניים שנסגרו בהצלחה: זהו ההספק שנרשם אתמול (ג') על פי פרסום תוצאות מכרזי רשות מקרקעי ישראל . מדובר במכרזים רגילים, לבנייה רוויה או לבנייה נמוכה ("בנה ביתך"), בקריית ביאליק, במצפה רמון, בדימונה, בירוחם ובערד. מתוך כל 15 המכרזים, השניים ששווקו בהצלחה נמצאים בערד, בשכונת רובע 12 החדשה.

חלוקת המכרזים הגאוגרפית היא כזו: ארבעה מכרזים בערד, ארבעה בדימונה, שלושה בירוחם, שלושה במצפה רמון ואחד בקריית ביאליק. המכרזים במצפה רמון הם מכרזים לבנייה נמוכה, והיתר הם מכרזים לבנייה רוויה. מדובר ב-1,113 יחידות דיור בסך הכול, כולן בשכונות חדשות בערים הללו. יש לציין כי רוב המכרזים נסגרו ללא הצעות, אך כמה מהם נסגרו מסיבות טכניות – הצעות לא בטווח או הצעות לא תקינות.

שני המכרזים המוצלחים בערד כוללים בסך הכול 46 יחידות דיור, על שטח כולל של 13,418 מ"ר. במכרז אחד זכתה חברת גבעת הודיה, שתקים 22 יחידות דיור. במכרז השני זכתה חברת גלעד ברוכים אחזקות, שתקים 24 יחידות דיור

שני המכרזים המוצלחים בערד כוללים בסך הכול 46 יחידות דיור, על שטח כולל של 13,418 מ"ר. במכרז אחד זכתה חברת גבעת הודיה, שתקים 22 יחידות דיור. החברה הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז – בסכום של 171,213 שקל. לסכום זה היא תוסיף תשלום של 4,864,536 שקל כהוצאות פיתוח. במכרז השני זכתה חברת גלעד ברוכים אחזקות, שתקים 24 יחידות דיור. למכרז זה הוגשו שתי הצעות, והצעתה של הזוכה עמדה על סכום של 232,896 שקל. היא תשלם הוצאות פיתוח בסך של 2,695,104 שקל.

המכרזים הם, כאמור, בשכונת רובע 12 החדשה בערד – שכונה שבה מתוכננות לקום 1,350 יחידות דיור חדשות, בסמוך לכביש ערד-באר שבע. השכונה החדשה תכלול בתים צמודי קרקע לצד בנייני דירות, ותשלב בתוכה מרחבים ציבוריים ופארקים. המכרזים הנוספים נמצאים גם הם בשכונות חדשות, כאמור, ומיועדים לדחוף קדימה את פיתוחן. מדובר על שכונת לב העיר בקריית ביאליק (שתוקם על שטח גן החיות לשעבר), שכונת נגה במצפה רמון, שכונת השחר בדימונה ושכונת האופק בירוחם.

על רקע אלו, בדקנו מתי לאחרונה נסגרו מכרזים בייעודים דומים בכל אחד מהיישובים המצוינים כאן. מתברר כי בירוחם נסגרו בפעם האחרונה מכרזים לבנייה רוויה, גם כן בשכונת האופק, לפני יותר משנה וחצי – במרץ 2019; במצפה רמון (בנה ביתך) ובקריית ביאליק (בנייה רוויה) פורסמו מכרזים דומים לפני שנה בדיוק; בדימונה פורסמו ארבעה מכרזי בנייה רוויה לפני ארבעה חודשים, ושלושה מהם שווקו בהצלחה; ובערד פורסמו חמישה מכרזי בנייה רוויה החודש, ממש לפני ימים אחדים, אך כולם כולל כולם נסגרו ללא זוכים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ינקי קוינטרשות מקרקעי ישראלבנייה רוויה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...