חדשות הנדל"ן: יצא לדרך פרויקט מחיר למשתכן במתחם מכבי יפו בת"א

וגם: התקדמות במתחם התיירות החדש שיוקם בים המלח • שלל מכרזים של רמ"י • סיכום שבוע בתעשיית הנדל"ן הישראלית

שיתוף הכתבה
מתחם מכבי יפו בת"אמתחם מכבי יפו בת"א

• ישפרו, חברה בת בבעלות מלאה של נכסים ובניין , מכרה נכס בשטח של 1,856 מ"ר בדרום תל אביב בתמורה ל- 33.4 מיליון שקל. 15% מהתמורה תשולם במועד חתימת ההסכם והיתרה (85%) תשולם במועד מסירת הנכס בעוד 15 חודשים. הרווח הנקי הצפוי לחברה מהעסקה הוא כ-6 מיליון שקל ועוד תמורה עתידית של עד 5 מיליון שקל כפי שסוכם. סגי איתן מנכ"ל נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי ויו"ר חברת ישפרו, מסרה: "המימוש הינו בהתאם לאסטרטגיה ארוכת השנים של החברה, של צמיחה תוך שמירה על איתנות פיננסית. לצד הייזום והגידול בנכסים לאורך השנים, מממשת החברה נכסים אשר מיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם מבחינת החברה ושאינם בליבת עסקיה".

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון פירסמו מכרז לבניית 55 צמודי קרקע בשיטת בנה ביתך ב-55 מגרשים בגוש חלב (ג'ש) לבני מקום חסרי דיור לבנייה עצמית למגורים. המגרשים משתרעים על שטח כולל של כ-17 דונם, והם חלק משכונה בתוכנית שאושרה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון ביולי 2015, שכונת מגורים חדשה בבינוי טורי מרקמי תוך שימת דגש על החלל הציבורי ברחוב. התוכנית משתרעת על שטח של כ-48 דונם ומתוכננים בה יעודי קרקע למגורים, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ודרכים, כוללת מבני ציבור בהיקף של כ-2,000 מ"ר, מגורים בהיקף של כ-73 יח"ד על שטח של כ-22,000 מ"ר, דרכים בהיקף של כ-12,000 מ"ר שטח ציבורי פתוח בהיקף 8,000 מ"ר.

•  רשות מקרקעי ישראל (מרחב עסקי דרום) פירסמה מכרז  לשיווק שני מגרשים לבנייה לתעשייה ותעסוקה בשני מגרשים במתחם 9 בעיר שדרות המשתרעים על שטח כולל של כ-31,500 מ"ר.  מגרש אחד בגודל כ-27,000 מ"ר לבניית כ-80,000 מ"ר לתעשייה/תעסוקה, והמגרש השני בגודל של כ-4,500 מ"ר מיועד לבניית כ-13,000 מ"ר לתעשייה/תעסוקה. שיווק הקרקע מתבצע במסגרת מכרז פומבי. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים, קבלנים וחברות, להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 49 שנים עם אופציה להארכה לעוד 49 שנים ולחתימת חוזה לבניית מבנה לתעשייה/תעסוקה.

• קבוצת לוינשטיין החלה בהקמת פרויקט מגדל הצוק – מגדל מגורים ראשון בשכונת הצוק בנתניה. הפרויקט החדש יקום במסגרת עסקת קומבינציה בין לוינשטיין בשותפות עם חברת מגיל פיתוח הקנדית מול בעלי קרקע פרטיים. על פי הסכם הקומבינציה 34.5% מהדירות בפרויקט יועברו לידי בעלי הקרקעות במגרש, ואת היתרה תמכור השותפות בעצמה. הפרויקט שיוקם על מגרש בשטח של 6.1 דונם בשכונת הצוק כולל מגדל מגורים בן 31 קומות ו-117 יחידות דיור, מתוכן 44 יחידות דיור יימכרו על ידי השותפות בשוק החופשי. הפרויקט שצפוי להתאכלס באוגוסט 2021, נפתח לשיווק בימים אלו והוא נמצא בשלבי חפירה ודיפון. בעוד כחודש צפוי להתקבל היתר הבנייה. שכונת הצוק החדשה תהיה בשטח של 885 דונם והיא תהפוך לרובע עירוני חדש אשר יקשר בין ציריה הראשיים של נתניה. בשכונה צפויים לקום כ-3,000 יחידות דיור, מרכז עסקים ראשי (מע"ר), שטחי מסחר, מבני ציבור ופארק גדול. 

•  רשות מקרקעי ישראל , משרד האוצר ועיריית ת"א פירסמו מכרז משותף לשיווק שני מתחמים לבניית 939 יחידות דיור מחיר למשתכן  באזור מתחם מכבי יפו שבת"א. מדובר בשני מתחמים לבנייה רוויה על שטח כולל של כ-17 דונם. 557 יח"ד ישווקו במסגרת מחיר למשתכן, 382 יח"ד ישווקו לשוק החופשי ו-7 יח"ד נוספות ייבנו לדיור ציבורי. השכונה המתוכננת היא חלק מתוכנית על שטח של כ-160 דונם המגדירה הקמתן של כ-1,459 יח"ד חדשות ועוד כ-120 יח"ד לדיור מיוחד, ומייצרת שטחי ציבור בנויים ופתוחים בגדלים שונים, צירים מסחריים לאורך רחוב היינריך היינה ורחוב נס לגויים בתל אביב ושבילי אופניים. כמו כן, התוכנית מחדשת את מגרש הכדורגל של מכבי יפו בתחומה. מתוך כלל הדירות כ-120 יח"ד ייבנו לדיור מיוחד, כ-180 יח"ד להשכרה, כ-292 יח"ד קטנות. כלל מבני המגורים ייבנו על שטח של כ-141,000 מ"ר, מוסדות ציבור בהיקף של כ-66,000 מ"ר ומסחר בהיקף של כ-3,800 מ"ר.

• קבוצת הכשרת הישוב נבחרה על ידי דיירים לקדם פרויקט פינוי-בינוי במתחם הטייסים בנס ציונה. במסגרת הפרויקט ייהרסו 7 בניינים הכוללים כיום 120 יחידות דיור, ובמקומם יוקמו 6 בניינים עם 450 יחידות דיור חדשות בשטח של 11 דונם. לחברה נמסר מהדיירים כי 30% מבעלי הזכויות בדירות הקיימות כבר חתמו על הסכמי פינוי-בינוי מחייבים. בעלי הזכויות מיוצגים ע"י משרד עורכי הדין שרקון, בן עמי, אשר ושות '  ו'הישוב החדש' מיוצגת ע"י  משרד עורכי הדין גינדי- כספי ושות '. הפרויקט מתוכנן על ידי משרד האדריכלים קיקה ברא"ז , נחמה בוגין הינה שמאית הפרויקט ודן קושניר עומד בראש מנהלת הדיירים.

 

• חברת צרפתי שמעון סיימה למכור את פרויקט מגדלי צרפתי בראשל"צ ובימים אלה משווקת את פרויקט "צרפתי באגמים" באשקלון הכולל 255 דירות. פרויקט "מגדלי צרפתי" בשכונת האירוס הממוקמת בחלקה הדרומי של העיר ראשון לציון כולל 152 דירות ב-2 מגדלים בני 17 קומות, לצד 2 בנייני בוטיק נמוכים ומדורגים בני 6 קומות. אכלוס הפרויקט יהיה בשלבים. האכלוסים הראשונים צפויים לדצמבר 2018. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים קיקה ברא"ז .

 

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית ברחוב אורוגוואי שבשכונת קריית יובל בירושלים. התוכנית ברחוב אורוגוואי 11-15 מתפרסת על שטח של כ-5 דונם וכוללת 136 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מבנים בני 10 קומות, מבנה בן 7 קומות ומבנה בן 9 קומות - מעל חניון תת קרקעי. כיום קיימים במתחם שלושה מבני מגורים בני 2-3 קומות ובהם 28 דירות שיפונו במסגרת התוכנית. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הסדרת חניות במפלס הרחוב ובתת הקרקע, הקמת מרכז ציבורי שישמש כמועדון לקשיש או לבריאות המשפחה וכן שטח ציבורי פתוח. כמו כן, התוכנית מציעה הרחבה של המדרכות ברחוב אורוגוואי ורחוב וולטה, וכן מעבר להולכי רגל שיחבר בין שני הרחובות. התוכנית הינה ביוזמת חברת " קרסו נדל"ן - קדמת היובל " ונערכה ע"י האדריכל קרלוס פרוס. 

 

• הוועדה המחוזית אישרה תכנית פינוי בינוי במתחם העסקים B.B.C בבני ברק, המשלבת לראשונה בישראל מגורים ומשרדים. חברת ענב יזמה את התכנית וערך אותה משרד ישר אדריכלים . שטח התוכנית כולל 10 דונם והיא ממוקמת בין הרחובות בר-כוכבא ממזרח, יהושוע בן-נון מצפון, ז'בוטינסקי מדרום ומרכז דן במערב. במסגרת התוכנית ייהרסו 153 דירות ב-9 בנייני מגורים ישנים בני 3 קומות ברחוב בר כוכבא בעיר, ובמקומם יוקמו 5 בנייני מגורים של 6 קומות מעל קומת מסחר לאורך רחוב בר-כוכבא, המהווה את הכניסה הראשית למתחם ה-B.B.C. לצד המגורים אושרה הקמת בניין משרדים בגובה של 58 קומות בפינת הרחובות ז'בוטינסקי בר-כוכבא, שאותו תוכל לשווק החברה בתמורה לפינוי מתחם המגורים. חברת ענב החתימה כבר למעלה מ-80% מהדיירים על הסכמי הפינוי.

 

• משרד התיירות מקדם בהשקעה של כמיליארד שקל את מתחם תיירות בקעת ים המלח (DEAD SEA VALLEY) הכולל מלונות וקניון ללא מע"מ בחלקו הדרומי של עין בוקק. מתחם התיירות החדש צפוי לכלול כ-15 בתי מלון (מתוכם 3 על המים), בהיקף כולל של עד 5,000 חדרים, אתרי ספא ומרפא ברמה עולמית, מתחמי פנאי, מרכז מבקרים ומידע, מרכז רב תכליתי, מרכז מסחר ובידור וטיילת שתחבר בין המלונות ומרכזי הפנאי והבילוי השונים. רק לאחרונה הוכרז הזוכה של המגרשים הראשונים למלונות - חברת אלעד מלונות מקבוצת תשובה. יתר המגרשים המיועדים למלונאות, למסחר, לבילוי ולבידור ישווקו בשבועות הקרובים למשקיעים. המשרד יבצע את פיתוח המגרשים ומסירתם ליזמים, וילווה את הקמת המתחם כולו. המיזם תוכנן על ידי האדריכל הבינ"ל משה ספדיה.

• רשת חללי העבודה המשותפים אורבן פלייס (URBAN PLACE) פותחת את הסניף השלישי שלה בישראל בבניין התחנה המרכזית בירושלים. המשרדים החדשים שוכנים ברחוב יפו 224, וכוללים 2,000 מ"ר, 90 משרדים פרטיים, 40 מקומות באופן ספייס ו-300 עמדות יחיד.

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ישפרונכסים ובנייןרשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןקבוצת משולם לוינשטיןמגדל הצוקמשרד האוצרעיריית תל אביבהכשרת הישובצרפתי שמעוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםהתחדשות עירוניתקרסו נדל"ןB.B.Cענבמשרד התיירותאורבן פלייס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...