כחצי שנה לאחר הפקדתה: אושרה התוכנית לשדרוג מסילת הרכבת מבאר שבע דרומה – כולל התחנה החדשה בדימונה

השדרוג יאפשר נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש • מדובר במסילות באורך של כ-50 קילומטרים, בפרויקט שהשקעתו כשלושה מיליארד שקל • מתכנן המחוז במנהל התכנון: "יש לתעדף תוכנית זו בהקצאת המשאבים הנדרשים לביצועה"

שיתוף הכתבה
מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף. "הרכבת האיטית הקיימת כיום כמעט אינה בשימוש" (יח"צ)מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף. "הרכבת האיטית הקיימת כיום כמעט אינה בשימוש" (יח"צ)

עוד התקדמות בשדרוג מערך המסילות בין באר שבע למפעלי מישור רותם הסמוך לים המלח: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה למתן תוקף את התוכנית, שתאפשר שדרוג של המסילה הקיימת בין שתי הנקודות – ובכלל זה את המסילות לדימונה. 

התוכנית כוללת חשמול ושדרוג מסילות משא, וכן תחנת נוסעים חדשה בדימונה - הקרובה יותר למרכז העיר; היא מורה על הנחת מסילות חדשות ומחושמלות, שיאפשרו נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש. כזכור, וכפי שפרסמנו כאן, הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית באמצע אוקטובר 2020

על פי הודעת מנהל התכנון, התוכנית כוללת חשמול ושדרוג מסילות משא, וכן תחנת נוסעים חדשה בדימונה - הקרובה יותר למרכז העיר; היא מורה על הנחת מסילות חדשות ומחושמלות, שיאפשרו נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש. כזכור, וכפי שפרסמנו כאן, הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית באמצע אוקטובר 2020.

התוכנית, ביוזמת משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל , כוללת הקמת מסילות באורך כ-50 ק"מ. היא "תקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה מדימונה לבאר שבע ולתל אביב לרווחת אוכלוסיית דרום הארץ ומזרח הנגב בפרט", כך על פי הודעת המנהל. 

התוכנית דואגת לשדרוג של מסילות המשא הקיימות ממפעלי רותם וצפע אל מרכז הארץ. מדובר במסדרון חשוב ומרכזי דרכו עוברת תנועת מטענים ממסופי המטען הקיימים (צפע ורותם) ברשת המסילות הארצית"

"התוכנית אושרה בהתאם למדיניות הממשלה ליצירת מערכת מסילות ברזל מהירה, המחברת את צפון הארץ ואת דרומה למרכז הארץ. כמו כן, התוכנית דואגת לשדרוג של מסילות המשא הקיימות ממפעלי רותם וצפע אל מרכז הארץ. מדובר במסדרון חשוב ומרכזי דרכו עוברת תנועת מטענים ממסופי המטען הקיימים (צפע ורותם) ברשת המסילות הארצית. 

לאור הביקושים ההולכים וגדלים להובלת אגרגטים באמצעות רכבות מהמחצבות בדרום הארץ, נדרש לשדרג ולהרחיב את רצועת המסילה הקיימת, בהתאם לסטנדרטיים מודרניים". עלות הפרויקט מוערכת בכשלושה מיליארד שקל, וכפי שכבר ציינו, הוא אמור להיות חלק ממסילת הרכבת העתידית לאילת.

התוכנית תאפשר חיבור מסילתי מהיר, ברכבת מהירה, של כל אזור הנגב המזרחי ובכלל זה דימונה והערבה, אל מרכז הארץ, בהשוואה לרכבת האיטית הקיימת כיום לדימונה, שכמעט אינה בשימוש. לכן יש לתעדף תוכנית זו בהקצאת המשאבים הנדרשים לביצועה"

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, עודד פלוס, ציין כי הוא רואה בקו המדובר "קפיצת מדרגה בחיזוק הנגב והדרום לטובת כלל האוכלוסיות". מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי "התוכנית תאפשר חיבור מסילתי מהיר, ברכבת מהירה, של כל אזור הנגב המזרחי ובכלל זה דימונה והערבה, אל מרכז הארץ, בהשוואה לרכבת האיטית הקיימת כיום לדימונה, שכמעט אינה בשימוש. לכן יש לתעדף תוכנית זו בהקצאת המשאבים הנדרשים לביצועה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתומר גוטהלףמפעלי מישור רותםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהרכבת באר שבע-דימונהעודד פלוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...