הסכם קומבינציה לצרפתי צבי ובניו סביב הקמת "מגדל ז'בוטינסקי" בראשון לציון; צופה הכנסות של 231 מיליון שקל

על הקרקע, ששטחה הכולל הוא 4,226 מ"ר, ניתן להקים מגדל מגורים בן 25 קומות ו-146 יחידות דיור, שיכלול גם קומת מסחר ותעסוקה • מדובר בעסקת קומבינציה שנייה שעליה הודיעה החברה בחודש האחרון

שיתוף הכתבה
חברי הנהלת חברת צרפתי צבי ובניו (צרפתי צבי ובניו)חברי הנהלת חברת צרפתי צבי ובניו (צרפתי צבי ובניו)

עוד עסקת קומבינציה לחברת צרפתי צבי ובניו: לאחר שהודיעה החברה לפני כחודש על עסקה בבאר שבע, בשיתוף החברות א. ליבנטל ולוינסקי-עופר, מודיעה היום החברה כי התקשרה בהסכם קומבינציה בקרקע ברחוב ז'בוטינסקי בראשון לציון, שעליה מתוכנן לקום "מגדל ז'בוטינסקי" – מגדל בן 25 קומות שבו יהיו 146 יחידות דיור, וכן קומת מסחר ותעסוקה.

המדובר הוא בשטח של 2,974 מ"ר המורכבים מכמה מגרשים שרכשה חברה בת של החברה בין השנים 2000 ל-2004, בעלות כוללת של כתשעה מיליון שקל (כך על פי הדו"ח השנתי המסכם של החברה לשנת 2020). החברה הבת רכשה בזמנו 40% מכל אחד מהמגרשים הללו

המדובר הוא בשטח של 2,974 מ"ר במרכז העיר, המורכב מכמה מגרשים שרכשה חברה בת של החברה בין השנים 2000 ל-2004, מחברת חשמל, מפלגת העבודה וקופת חולים, בעלות כוללת של כתשעה מיליון שקל (כך על פי הדו"ח השנתי המסכם של החברה לשנת 2020). משם המשיך הפרויקט להובלה ולאישורה של התב"ע, ונסתיים בעסקת הקומבינציה - תהליך שהתנהל כולו בהובלת עורכי הדין זיו כספי, לירון רוט ומיטל פוקס ממשרד גינדי כספי ושות '.

החברה הבת רכשה בזמנו 40% מכל אחד מהמגרשים הללו, ועל פי הודעת צרפתי צבי ובניו לרשות לניירות ערך – "תבוצע עסקת קומבינציה ביחס של 61:39 אך ורק ביחס לחלק הבעלים במקרקעין. 

צרפתי תרכוש 61% מזכויות הבעלים במקרקעין, מתוך אותם 40%, וזאת בתמורה לבנייה של דירות מגורים, יחידות מסחר, חניות, מחסנים ושטחים מבונים אחרים עבור הבעלים – 39% מתוך 40%. עוד נקבע בהסכם הקומבינציה כי העברת החזקה בזכויות הבעלים במקרקעין לחברה הבת, לצורך ביצוע בניית הפרויקט, מותנית בחתימה על הסכם ליווי עם בנק מלווה ורישום כל השעבודים הנדרשים לטובתו, לצורך קבלת המימון לבניית הפרויקט ומסירת ערבויות חוק המכר לבעלים".

עוד התחייבה החברה כי תשלים את בניית הפרויקט ותמסור לבעלים את כל יחידותיהם לא יאוחר מ-48 חודשים ממועד הוצאת היתר הבנייה. בהתאם להערכתה הראשונית, עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט היא כ-156 מיליון שקל, והיקף ההכנסות הצפוי בפרויקט הוא כ-231 מיליון שקל

עוד התחייבה החברה כי תשלים את בניית הפרויקט ותמסור לבעלים את כל יחידותיהם לא יאוחר מ-48 חודשים ממועד הוצאת היתר הבנייה. בהתאם להערכה ראשונית של החברה, עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט היא כ-156 מיליון שקל, והיקף ההכנסות הצפוי בפרויקט הוא כ-231 מיליון שקל.

בדו"ח השנתי המסכם ל-2020 נחשפים פרטים נוספים על פרויקט מגדל ז'בוטינסקי: החברה רכשה את הקרקעות, אי שם בתחילת האלף הנוכחי, בנאמנות עבור צד שלישי. "הנהנה הינו תאגיד שלמיטב ידיעת החברה נמצא בשליטת בן משפחה של עורך דין, אשר פעל עם החברה באיתור וברכישת הפרויקט. 

הנהנה הינו תאגיד שלמיטב ידיעת החברה נמצא בשליטת בן משפחה של עורך דין, אשר פעל עם החברה באיתור וברכישת הפרויקט. עורך הדין מעניק לקבוצת החברה, מעת לעת, באמצעות משרד שלמיטב ידיעת החברה נמצא בבעלותו ובבעלות שותפו, שירותים משפטיים בקשר לפרויקטים מסוימים"

עורך הדין מעניק לקבוצת החברה, מעת לעת, באמצעות משרד שלמיטב ידיעת החברה נמצא בבעלותו ובבעלות שותפו, שירותים משפטיים בקשר לפרויקטים מסוימים, נוסף על שירותים משפטיים שמקבלת קבוצת החברה ממשרדים אחרים ובמקביל להם. מעבר לאמור, אין ולא היו בין קבוצת החברה ו/או בעלי השליטה בה לבין הנהנה ו/או עורך הדין קשרים עסקיים כלשהם".

עוד מעדכנת החברה בדו"ח כי בינואר 2018 אושרה ופורסמה תב"ע מעודכנת לקרקע, לפיה ניתן יהיה ניתן לבנות עליה את המגדל המדובר, בשטח עיקרי של 11,072 מ"ר - כולל 580 מ"ר למסחר, 170 מ"ר למשרדים ו-270 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור. נוסף על כך, הוגדרו בתב"ע המעודכנת שני תאי שטח בייעוד מבנים ומוסדות ציבור. 

עם אישור התב"ע, כאמור, החלה חברת הבת בהכנת תוכניות לצורך הגשת בקשה להיתר בנייה. במרץ 2021 הושלם רישום הפרצלציה, ותא השטח המיועד על פי התב"ע לצורכי ציבור הופקע ונרשם על שם העירייה"

"בהתאם להפקעה המתוכננת בתב"ע, השטחים המיועדים לצורכי ציבור יופקעו ויירשמו על שם הרשות המקומית", נכתב בדו"ח. "עם אישור התב"ע, כאמור, החלה חברת הבת בהכנת תוכניות לצורך הגשת בקשה להיתר בנייה. במרץ 2021 הושלם רישום הפרצלציה, ותא השטח המיועד על פי התב"ע לצורכי ציבור הופקע ונרשם על שם העירייה". על פי הדו"ח עלות הקרקע שנמצאת בידי החברה כיום היא כ-14.1 מיליון שקל. השטח כולו חולש על 4,226 מ"ר, וצרפתי צבי ובניו מגדירה את הפרויקט כ"פרויקט מהותי מאוד". 

נזכיר שוב כי לפני כחודש הודיעה החברה על הסכם קומבינציה לצד שתי שותפות, א. ליבנטל ולוינסקי-עופר, בקרקע בשטח 9,510 מ"ר, שעליו מתכננות השלוש להקים פרויקט מעורב שימושים עם 90,000 מ"ר בנויים. לפני כשבוע הודיעה החברה כי זכתה, לצד חברת גבריאל אבידר ניהול והשבחה, בזכויות לבניית 52 יחידות דיור במסגרת מכרז של עיריית תל אביב-יפו במתחם בבלי-דקל בצפון העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךעיריית ראשון לציוןעו"ד זיו כספיצרפתי צבי ובניוהסכם קומבינציהעיריית תל אביב-יפותוכנית בבלי-דקלצבי צרפתיעו"ד לירון רוטגינדי כספי ושות‘
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...