קצרין: שתי תוכניות תיירות הופקדו לאחרונה – והן מוסיפות עד 350 חדרי מלון לבירת הגולן

תכנית אחת, להקמת הפארק העירוני, מאפשרת הקמת 150 חדרי מלון בתחומו • התוכנית השנייה, למתחם תיירות ומגורים, מאפשרת עוד כ-200 חדרים – ועד 118 יחידות דיור

שיתוף הכתבה
קצרין (שאטרסטוק)קצרין (שאטרסטוק)

שתי תוכניות מסקרנות הופקדו לאחרונה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קצרין – תוכניות צמודות זו לזו, בדרום-מזרח העיר, המציעות שתיהן עירוב שימושים הכולל בתוכו שטחי מלונאות: התוכנית האחת היא תוכנית להקמת "פארק עירוני קצרין", המשתרעת על פני כ-960 דונם; התוכנית השנייה תאפשר הקמת מתחם מגורים ותיירות על פני כ-17.5 דונם.

הפארק העירוני החדש בקצרין יאפשר הקמת אזור תיירות הכולל כפר נופש או מרכז בריאות, לצד שימושי מסחר, ספורט ונופש. "תוכנית זו מהווה תוכנית מפורטת לפארק העירוני של קצרין, כנגזרת של תוכנית המתאר הכוללנית ג/19968. הוועדה המקומית החליטה לנייד שטחי בנייה ממתחם 1, עירוני מעורב, בייעוד מבני ציבור ובהיקף של 7,000 מ"ר, לטובת בינוי בשטח הפארק.

התוכנית מציעה לפתח את שטח הפארק כפארק טבע, עם התערבות מינימלית בטופוגרפיה ובצומח הטבעי ועם מערכת בסיסית של שבילים, מוקדי פעילות קטנים, פינות מנוחה ושהייה ונקודות תצפית. בשוליים הדרומיים של הפארק נקבע תא שטח בן כ-100 דונם וכ-15,000 מ"ר בנויים, המיועד לתיירות"

התוכנית מציעה לפתח את שטח הפארק כפארק טבע, עם התערבות מינימלית בטופוגרפיה ובצומח הטבעי ועם מערכת בסיסית של שבילים, מוקדי פעילות קטנים, פינות מנוחה ושהייה ונקודות תצפית. בשוליים הדרומיים של הפארק נקבע תא שטח בן כ-100 דונם וכ-15,000 מ"ר בנויים, המיועד לתיירות, ובו יתאפשר פיתוח כפר נופש בן עד 150 חדרים, על פי תקני משרד התיירות. בינוי המלון יתמזג בשטח הטבעי וגובהו לא יעלה על שתי קומות.

התכנון כולל גם דרך נופית המאפשרת גישה ללב הפארק ולתא השטח המלונאי מרובעים 12 ו-13. היא מאפשרת חיבור מוצא הביוב של רובע 13 בקו גרביטציוני, דרך תחום התוכנית אל הקו המאסף של רובע 12 ואל פתרון הקצה, ומייתרת את הצורך בתחנת שאיבה ובשטח למתקן הנדסי ובדרך גישה למתקן ההנדסי של רובע 13".

מגיש התוכנית הוא משרד הבינוי והשיכון , והוא משמש גם כיזם התוכנית – לצד עיריית קצרין; העורכת הראשית היא אדריכלית שרי קלאוס ממשרד אתוס – אדריכלות תכנון וסביבה; האדריכלית היא מירב תא-אור ממשרד תא-אור אדריכלים; ויועץ הנוף הוא אדריכל הנוף אמיר בלום ממשרד מילר בלום תכנון סביבתי.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן

תוכנית הפארק נמצאת בגבולות "מתחם 16" כפי שהוא מוגדר בתוכנית הכוללנית המאושרת של קצרין. במתחם זה נמצאת התוכנית הנוספת שהופקדה על ידי הוועדה המקומית – תוכנית 220-0548685 המתווספת ממתחם 12, ומאפשרת הקמת מתחם מגורים ותיירות. 

תוכנית זו תוקם בסמוך לכניסה הדרום-מזרחית לקצרין, ומאפשרת הקמת מתחם שבו ייבנו עד 200 חדרי מלון ועד 118 יחידות דיור למגורים. "הוועדה הפעילה את סמכותה בשינוי גבולות מתחם 12 לצורך גריעת תא שטח 2003 מתחומו, והעברתו למתחם 16", נכתב בדברי ההסבר. 

האתר סמוך לדרך רחוב פנימית העתידה להפוך לציר מרכזי ביישוב ולהתחבר בעתיד לכניסה הראשית לעיר. האתר מיועד למערך תיירותי של כ-200 חדרים וכן למערך פעילות נופש חיצונית כגון: בריכה, מגרשי ספורט וכדומה"

"התוכנית מציעה 23,755 מ"ר שטחים עיקריים ו-3,720 מ"ר שטחי שירות. האתר סמוך לדרך רחוב פנימית העתידה להפוך לציר מרכזי ביישוב ולהתחבר בעתיד לכניסה הראשית לעיר. האתר מיועד למערך תיירותי של כ-200 חדרים וכן למערך פעילות נופש חיצונית כגון: בריכה, מגרשי ספורט וכדומה". התוכנית מתפרסת על פני כ-17.5 דונם.

את התוכנית הזו הגישה חברת די.טי.אם תיירות ונופש; העורכת הראשית שלה היא אדריכלית לאה רובננקו ממשרד לאה רובננקו אדריכלים; אדריכל הנוף הוא ערן געש ממשרד ערן געש – אדריכלות נוף ותכנון סביבתי; המודד הוא נאג'י בטחיש.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותמשרד הבינוי והשיכוןהוועדה המקומית לתכנון ובנייההמועצה המקומית קצרין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...