ינקי קוינט: "אם הקצב יימשך כפי שהוא מתחילת השנה – היקף התכנון יהיה אף נמוך מהשנה שעברה"

כך אמר מנהל רשות מקרקעי ישראל בפאנל "עתיד הנדל"ן" בוועידת פסגת הנדל"ן 2021 • בצד האופטימי אמר עו"ד קוינט: "אנחנו מזהים אנשים שמוכנים לעבור לפריפריה, בעיקר בצמודי קרקע. יש גם ביקוש לשטחים למשרדים בינוניים"

שיתוף הכתבה
מנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד ינקי קוינט בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)מנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד ינקי קוינט בפסגת הנדל"ן 2021 (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

"יש מי שנוח לו שהתחושה שמחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות קיימת; המחירים עולים ויש מי שנהנה מזה. אנחנו עושים כל מה שניתן כדי לעמוד ביעדים. נכון שמחירי הדיור מושפעים לא רק מעקומת ההיצע, לביקוש יש עוד פרמטרים ונצטרך להדביק אותו". 

כך אמר היום (ה') עו"ד ינקי (יעקב) קוינט, מנה רשות מקרקעי ישראל , בפאנל "עתיד הנדל"ן" שנערך במסגרת ועידת פסגת הנדל"ן 2021. בהמשך לזה, אמר עו"ד קוינט דברים פסימיים למדי באשר לנתונים שתביא עימה שנת 2021:

יש קושי בתכנון היום, אנחנו מזהים ורואים שהיקפי התכנון יורדים. אם השנה תמשיך כך, אנחנו נגיע להיקפים נמוכים בהרבה באשר לשנת 2021 כולה. כמו כן, אנחנו רואים חוסר שיתוף פעולה בתכנון: צריך לזכור שלא אנחנו אחראים על התכנון, ואני מניח שייעשה מאמץ ממשלתי כדי לשפר את זה, עם הקמתה של הממשלה החדשה"

"יש קושי בתכנון היום, אנחנו מזהים ורואים שהיקפי התכנון יורדים. אם השנה תמשיך כך, אנחנו נגיע להיקפים נמוכים בהרבה באשר לשנת 2021 כולה. כמו כן, אנחנו רואים חוסר שיתוף פעולה בתכנון: צריך לזכור שלא אנחנו אחראים על התכנון, ואני מניח שייעשה מאמץ ממשלתי כדי לשפר את זה, עם הקמתה של הממשלה החדשה, אבל על בסיס הנתונים שיש אצלנו, המצב לא מרנין".

באשר לטענות על שיווק קרקעות לא מתוכננות – טענה שעלתה במהלך הפאנל עצמו, אמר עו:ד קוינט: "אנחנו משווקים גם קרקע לא מתוכננת היום, זה נכון - ואני רואה בזה סוג של הפרטה: הוצאנו כמה מתחמים למכרזי קרקע לא מתוכננת, כדי לתת לשוק הפרטי לקבל מתחמים ולתכנן אותם.

בזמן האחרון אנחנו מזהים אנשים שמוכנים לעבור לפריפריה, בעיקר לצמודי קרקע. גם ביקוש לשטחים למשרדים לא גדולים בפריפריה הולך ועולה. לצד זה, בקרוב נשווק עם רכבת ישראל מתחמי נדל"ן בתחנות הרכבת, וגם במטרו של גוש דן זה מתוכנן"

בזמן האחרון אנחנו מזהים אנשים שמוכנים לעבור לפריפריה, בעיקר לצמודי קרקע. גם ביקוש לשטחים למשרדים לא גדולים בפריפריה הולך ועולה. לצד זה, בקרוב נשווק עם רכבת ישראל מתחמי נדל"ן בתחנות הרכבת, וגם במטרו של גוש דן זה מתוכנן. אני מאמין שבחודש הקרוב יצא מכרז ראשון במודיעין. זה מהלך שיצמצם את הנסועה, יגביר את היעילות המשקית ויקל על האנשים להגיע למקומות העבודה בצורה יעילה וטובה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיווק קרקעותינקי קוינטדן קצ'נובסקיפסגת הנדל"ן 2021מיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...