כחצי שנה לאחר ההפקדה במחוזית: אושרה תוכנית מתחם "פזגז" בירושלים

התוכנית כוללת הקמת מגדל בצורת משושה, בן 30 קומות, שישלב 250 יחידות דיור להשכרה, שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור • הוועדה קבעה פקיעת תוקף לתוכנית לאחר חמש שנים מיום אישורה

שיתוף הכתבה
הדמיית מגדל פזגז בירושלים (פיי-קוב-פריד אדריכלים)הדמיית מגדל פזגז בירושלים (פיי-קוב-פריד אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאשר את תוכנית מתחם "פזגז" בעיר – כחצי שנה לאחר שהופקדה על ידה. התוכנית, במרכז העיר, בסמוך לגן העצמאות, חולשת על שלושה דונמים במתחם הרחובות המלך ג'ורג', רחוב הלל ורחוב מבוא התמיד. היא תכלול שני מבנים: אחד בן 30 קומות והשני בן עשר קומות.

בתחילה נקבע כי יחידות הדיור בה, שייבנו בקומות העליונות של המבנה ויהיו דירות קטנות, ישמשו למלונאות או להשכרה ארוכת טווח, ונראה כי עם אישורה הוחלט לאמץ את האפשרות השנייה. בסך הכול יהיו בתוכנית 250 יחידות דיור.

כיום המתחם מאופיין כ'חצר אחורית' שאינה מפותחת, ומשמשת בעיקר לחניה, וקיים בו מבנה משרדים אשר שימש בעבר את חברת פזגז ומיועד להריסה. התוכנית היא ביוזמת חברת מרומי כנען וחברת סברגית אחזקות, ונערכה על ידי אדריכל איאן באדר ממשרד האדריכלים פיי-קוב-פריד אדריכלים"

המתחם צמוד לקו הכחול המאושר של הרכבת הקלה בעיר, ובמנהל התכנון מציינים כי היא תואמת את מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי אינטנסיבי לאורך קווי הרכבת הקלה. "כיום המתחם מאופיין כ'חצר אחורית' שאינה מפותחת, ומשמשת בעיקר לחניה", נכתב בהודעת המנהל, "וקיים בו מבנה משרדים אשר שימש בעבר את חברת פזגז ומיועד להריסה. התוכנית היא ביוזמת חברת מרומי כנען וחברת סברגית אחזקות, ונערכה על ידי אדריכל איאן באדר ממשרד האדריכלים פיי-קוב-פריד אדריכלים.

התוכנית כוללת הקמת מגדל ייחודי בצורת משושה, בן 30 קומות, יחידות דיור להשכרה, בקומות העליונות כאמור, ותעסוקה ומסחר בקומות התחתונות. מדובר בסך הכול בכ-8,000 מ"ר לתעסוקה ולמסחר, ועל עוד 1,800 מ"ר של שימושים ציבוריים לגני ילדים, לטיפת חלב, לספרייה לנוער ולשימושי קהילה ותרבות אחרים.
 
נוסף על כך, התוכנית שמה דגש על שיפור משמעותי של המרחב הציבורי בתחומה, וקישור החלל הפנימי לצירי הליכה סביבו, לכיוון בית הספר לאדריכלות בצלאל ומתחם בתי הספר לאומנות, לגן העצמאות ולרחוב הלל - זאת על ידי יצירת חיבור חדש ונגיש בין רחוב המלך ג'ורג' למתחם הפנימי, ועל ידי הורדת החניות העיליות לתת-הקרקע, ליצירת מרחב ציבורי פתוח המוקף בשימושים מסחריים וציבוריים שונים אשר ישמש ככיכר עירונית. בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית לעידוד מימוש התוכניות לאורך צירי הרכבת הקלה, נקבעה פקיעת תוקף לתוכנית בתום חמש שנים ממועד אישורה".

הוועדה התייחסה בהחלטה גם לנושא העומס התחבורתי באזור, וציינה כי "התוכנית ממוקמת באזור המע"ר, בצמוד לקו הירוק המאושר של הרכבת הקלה, ובמרחק של כ-350 מטר מתחנת הרכבת הקלה הקיימת ברחוב יפו. בהתאם לכך, התוכנית משורתת באופן מיטבי על ידי התחבורה הציבורית, ותקן החניה שלה עומד על הצד הנמוך".

התוכנית מציעה אפיק פיתוח חדשני למרקם ההיסטורי בעיר, על ידי שילוב בנייה חדשה אינטנסיבית ומרובת שימושים תוך השתלבות במרקם ההיסטורי הקיים וחידושו. כל זאת בהסתמך על רשת ההסעה ההמונית בירושלים, המחברת את מרכז העיר לשאר השכונות ומפחיתה את הצורך בהסתמכות על התחבורה הפרטית"

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי, ציינה כי "התוכנית תתרום באופן משמעותי להתחדשות מרכז העיר ירושלים ולמתחם עצמו. כמו כן, התוכנית מציעה אפיק פיתוח חדשני למרקם ההיסטורי בעיר, על ידי שילוב בנייה חדשה אינטנסיבית ומרובת שימושים תוך השתלבות במרקם ההיסטורי הקיים וחידושו. כל זאת בהסתמך על רשת ההסעה ההמונית בירושלים, המחברת את מרכז העיר לשאר השכונות ומפחיתה את הצורך בהסתמכות על התחבורה הפרטית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניהשירה תלמי-באבאימנהל התכנוןמתחם פזגז בירושליםהרכבת הקלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...