רעננה: הופקדה תוכנית הפינוי-בינוי שמקדמת חברת עמידר במתחם "מגדל" – 88 יח"ד חדשות בשלושה בניינים

במתחם בנויים כיום שבעה מבנים, שבהם 33 יחידות דיור של עמידר ועוד שתי דירות פרטיות • התוכנית כוללת 7,856 מ"ר שטחי מגורים – ללא כל שימושים או ייעודים אחרים

שיתוף הכתבה

ועדת המשנה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה רעננה הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת מספר 416-0829135, היא תוכנית רע/מק/859א או "פינוי-בינוי מתחם מגדל", אשר מקודמת על ידי חברת עמידר, המשמשת כמגישה וכיזמית של התוכנית. 

בתוכנית רע/3000 האזור מוגדר כאזור התייחסות 108 - מוקד פינוי-בינוי. הפרויקט מציע פינוי והריסת שבעה מבני מגורים בהיקף של 35 יח"ד, מתוכן 33 יח"ד תמורה שהינן בניהול חברת עמידר, ושתי יחידות דיור בבעלות פרטית"

המדובר הוא בפינוי ובהריסה של שבעה מבני מגורים, שבהם 35 יחידות דיור, על רחוב מגדל – בקטע אשר נמצא מצפון לרחוב החי"ל, בקריית ויצמן. "בתוכנית רע/3000 האזור מוגדר כאזור התייחסות 108 - מוקד פינוי-בינוי", כך בדברי ההסבר. "הפרויקט מציע פינוי והריסת שבעה מבני מגורים בהיקף של 35 יח"ד, מתוכן 33 יח"ד תמורה שהינן בניהול חברת עמידר, ושתי יחידות דיור בבעלות פרטית.

בבינוי החדש מוצעות 88 יח"ד בשלושה בניינים בני שבע קומות, וכן קומת גג בנסיגה, מעל קומת הקרקע ושתי קומות חניון תת-קרקעי". נציין כי בניגוד לרוב התוכניות לפינוי-בינוי אשר מקודמות כיום על ידי מוסדות התכנון, התוכנית הזו לא כוללת עירוב שימושים ומציעה שטחי מגורים בלבד, בהיקף כולל של 7,856 מ"ר.

מתוך כלל יחידות הדיור שייבנו, "יוחזרו" לדיור הציבורי 33 דירות, ו-53 דירות ישווקו בשוק החופשי, ומרבית הרווח הצפוי מהפרויקט יושקע בחזרה בדיור הציבורי בערי הפריפריה. במהלך תקופת הבנייה יוצעו לדיירים חלופות מגורים מתאימות וליווי מקצועי רציף, עד לחזרתם לדירותיהם החדשות בפרויקט. תקופת הבנייה הצפויה היא שלוש שנים.

מתחם "מגדל" ברעננה ממוקם ממזרח לשכונת שיכון אשר, בין רחוב אחוזה מדרום לרחוב ויצמן מצפון, ובקרבה לכביש 531 מדרום. פרויקט זה מצטרף לכמה פרויקטים שמקדמת עמידר לטובת התחדשות עירונית  בערים ירושלים, תל אביב ורמת גן.

הוראות התוכנית כוללות, בין היתר, איחוד וחלוקה בכל שטח התוכנית ללא הסכמת כל הבעלים;  קביעת זכויות בנייה בסך 400% עיקרי ושירות מעל הקרקע; קביעת קווי בניין; הגדלת תכסית מ-30% ל-50%; קביעת הוראות בינוי; קביעת תנאים למתן הייתר בניה ואכלוס; קביעת זיקות הנאה לציבור.

התוכנית משתרעת על פני כ-2.5 דונמים, וקובעת כי מתוך כלל יחידות הדיור, 18 יהיו דירות קטנות. עוד קובעת התוכנית כי שטח מינימלי של 80 מ"ר בכל בניין (240 מ"ר בסך הכול) יוקצה לשטחים משותפים – חדרי עגלות ואופניים, חללי עבודה משותפים, חדר כושר או מועדון דיירים

התוכנית משתרעת על פני כ-2.5 דונמים, וקובעת כי מתוך כלל יחידות הדיור, 18 יהיו דירות קטנות. עוד קובעת התוכנית כי שטח מינימלי של 80 מ"ר בכל בניין (240 מ"ר בסך הכול) יוקצה לשטחים משותפים – חדרי עגלות ואופניים, חללי עבודה משותפים, חדר כושר או מועדון דיירים.

העורך הראשי הוא אדריכל ברק ציפור ממשרד צפור גרשון-צפור ברק אדריכלים; שמאית המקרקעין היא אהובה אונגר; יועצת הסביבה היא רונית טורק ממשרד רונית טורק ייעוץ סביבתי וניהול פרויקטים; האגרונום הוא נעם ביבי.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "ישנה חשיבות רבה בקידום ובפיתוח תהליכי התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ בכלל, ובפרט במתחמים המשמשים גם לדיור הציבורי. תהליכים אלה תורמים לחוסן האוכלוסייה המקומית, משפרים את סביבת המחיה, מעלים באופן משמעותי את איכות החיים של התושבים ומייצרים כר פורה לקליטה של תושבים נוספים".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: "אישור התוכנית להפקדה הוא אבן דרך משמעותית נוספת בקידום הפרויקט החשוב אותו מוביל משרד הבינוי והשיכון . מדובר בתוכנית מקיפה שתביא לשדרוג האזור כולו, ובתוכו נכסי הדיור הציבורי, וכן תשפר את איכות חייהם של התושבים, תוך יצירת השינוי החברתי המתבקש במקום".

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין: " משרד הבינוי והשיכון מייבא את תחום ההתחדשות העירונית גם לעולם הדיור הציבורי, ואנחנו בעמידר שמחים להוציא לפועל יוזמה בעלת ערך חברתי שתשפר את איכות חיי הדיירים באופן ניכר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהתחדשות עירוניתעמידרהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית רעננהיאיר זילברשטייןזאב אלקיןאביעד פרידמןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...