חוזרים לעבוד: לאחר הארכת החוק - הוותמ"ל מתכנסת היום (א') כדי לדון בארבע תוכניות

הוועדה דנה היום בארבע תוכניות – שלוש מהן בהרצליה ואחת ביהוד-מונוסון • תוכנית קריית מסלול, תמל/1083, תועלה לדיון בהתנגדויותיה, ובדו"ח חוקר ההתנגדויות, לאחר דיון בוועדת המשנה להתנגדויות

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמל, עו"ד שלומי הייזלר (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמל, עו"ד שלומי הייזלר (יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

אחרי שבשבוע שעבר אושרה הארכת פעילות הוותמ"ל – הבוקר (א') הוועדה התכנסה כדי לדון בסוגיות שונות סביב ארבע תוכניות שהיא מקדמת: תמל/1083 בהרצליה, אשר נקראת גם "קריית מסלול"; תמל/1072, היא "יהוד מגשימים"; תמל/1082 – "קריית שחקים"; ותמל/1096, היא תוכנית "הרצליה בין ערים".

תוכנית "הרצליה קריית מסלול" מובאת לדיון לאחר החלטת ועדת המשנה להתנגדויות מהיום – דיון פנימי שיעסוק, כמובן, בהתנגדויות לתוכנית ובדו"ח חוקר ההתנגדויות, אדיב דאוד נקאש. מדובר בתכנית המתפרשת על שטח של 176 דונם ומתוכננת לכלול 1,650 יחידות דיור, לצד 300 יחידות של דיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור שונים

תוכנית "הרצליה קריית מסלול" מובאת לדיון לאחר החלטת ועדת המשנה להתנגדויות מהיום – דיון פנימי שיעסוק, כמובן, בהתנגדויות לתוכנית ובדו"ח חוקר ההתנגדויות, אדיב דאוד נקאש. מדובר בתכנית המתפרשת על שטח של 176 דונם ומתוכננת לכלול 1,650 יחידות דיור, לצד 300 יחידות של דיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור שונים. התוכנית, בשטח שדה התעופה של העיר, הופקדה בדצמבר 2019.

תמל/1072 מועלית לדיון – שיהיה פנימי גם הוא – לטובת "דיוק פתרון למתקן ויסות", כלומר כשלב נוסף במסלול קידומה של התוכנית. התוכנית נמצאת ממזרח ליהוד-מונוסון, מערבית לכביש 40, ומהווה המשך רציף למגורים הקיימים במזרח היישוב. שטח המתחם הוא 818 דונם והוא צפוי לכלול כ-3,200 יח"ד ועוד כ-250 יחידות דיור מוגן, בצפיפות ממוצעת של 21 יח"ד לדונם נטו. המתחם יכלול גם שטחי ציבור, תעסוקה, וחיבור מתחום העיר אל כביש 40.

תמל/1082, היא תוכנית "הרצליה קריית שחקים" המפורסמת, מובאת לדיון פומבי לצורך תיקון טעות סופר. התוכנית כוללת הקמת 1,500 יחידות דיור על 120 דונם ב"משולש התחבורה", בסמוך לתחנת הרכבת ולשדרות שבעת הכוכבים. הבינוי במתחם יגיע עד 67 קומות, והוא יכלול גם כ-200,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, שטחים ציבוריים ועוד

תמל/1082, היא תוכנית "הרצליה קריית שחקים" המפורסמת, מובאת לדיון פומבי לצורך תיקון טעות סופר. התוכנית כוללת הקמת 1,500 יחידות דיור על 120 דונם ב"משולש התחבורה", בסמוך לתחנת הרכבת ולשדרות שבעת הכוכבים. הבינוי במתחם יגיע עד 67 קומות, והוא יכלול גם כ-200,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, שטחים ציבוריים ועוד. כידוע, פרץ ויכוח חריף בין העירייה לבין רשות מקרקעי ישראל סביב תוכנית זו.

תמל/ 1096, היא תוכנית הרצליה בין ערים, מובאת לדיון גם היא לצורך תיקון טעות סופר, וגם כאן הדיון הוא פומבי. התוכנית קודמה על ידי רמ"י, מתפרסת על שטח של 399 דונם בחלק הדרום-מערבי של העיר, וכוללת 1,230 יחידות דיור, בשילוב חזיתות מסחריות ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-35,000 מ"ר, בסמוך לנתיבי איילון. תוכנית זו אושרה על ידי הוותמ"ל באוגוסט 2020.

הדיונים יימשכו עד לסביבת השעה 13:00. כאמור, בשבוע שעבר הודיעה שרת הפנים, איילת שקד, לאחר חודשים רבים וארוכים של חוסר ודאות, על הארכת חוק הוותמ"ל בארבע שנים נוספות, מה שיאפשר את המשך פעילותה השוטפת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד שלומי הייזלרקריית שחקיםקריית מסלולהרצליה בין עריםעיריית הרצליהיהוד מגשימיםרשות מקרקעי ישראלאיילת שקד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...