בהמשך לדיון בצהריים: הוותמ"ל אישרה את תוכנית "קריית מסלול" של רמ"י בהרצליה; 1,940 יח"ד ו-350 יחידות דיור מוגן

מדובר בתוכנית הראשונה המקודמת בשטח שדה התעופה המיועד לפינוי • הבינוי יהיה בן 27-8 קומות, ויכלול גם מגדל בן 40 קומות ליד תחנת המטרו • שרת הפנים מבטיחה: "אפעל שהשדה לא יפונה עד שתקודם החלופה"

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת קריית מסלול (פרחי-צפריר אדריכלים)הדמיית שכונת קריית מסלול (פרחי-צפריר אדריכלים)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, היא הוותמ"ל, אישרה היום (א') את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במתחם שדה התעופה הרצליה – היא תוכנית "קריית מסלול", או תמל/1083. כפי שפרסמנו כאן בצהריים, הוועדה דנה בהתנגדויות לתוכנית, ובדו"ח חוקר ההתנגדויות אדיב דאוד נקאש, ובסיום הדיון החליטה על אישורה.

התוכנית כוללת 1,940 יחידות דיור ו-350 יחידות דיור מוגן, 33,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34,000 מ"ר. היא תוקם, כאמור, במתחם שדה התעופה של העיר, אשר עתיד להתפנות. מדובר בתוכנית ראשונה מתוך שלוש תוכניות מפורטות המתוכננות ברובע הצפוני של הרצליה ומקודמות בוותמ"ל.

הבינוי מציע יחידות דיור בתמהיל מגוון וכולל מבני מגורים בני 27-8 קומות, לצד מגדל נוסף בן 40 קומות שיוקם בסמוך לכניסה לתחנת המטרו המתוכננת במתחם. התוכנית כוללת, כאמור, גם שטחי מסחר ותעסוקה, ושטחים פתוחים – בהם פארק עירוני שיתפרס על שטח של 21,000 מ"ר, במרכז התוכנית. הפארק משמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי"

"החלטת הוועדה לאשר את התוכנית הינה בהתאם להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה באוגוסט 2019, המציעה לראשונה הסדרה סטטוטורית של השדה באופן זמני, במסגרת תוכנית המתאר הארצית לפריסת שדות תעופה (תמ"א 15 ב')", כך בהודעת מנהל התכנון . התוכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד פרחי-צפריר אדריכלים.

"היא מתפרסת על שטח כולל של 176 דונם. הבינוי מציע יחידות דיור בתמהיל מגוון וכולל מבני מגורים בני 27-8 קומות, לצד מגדל נוסף בן 40 קומות שיוקם בסמוך לכניסה לתחנת המטרו המתוכננת במתחם. התוכנית כוללת, כאמור, גם שטחי מסחר ותעסוקה, ושטחים פתוחים – בהם פארק עירוני שיתפרס על שטח של 21,000 מ"ר, במרכז התוכנית. הפארק משמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.

כמו כן, התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי וכוללת בין השאר הקמת מדרכות רחבות ושבילי אופניים, תוך מתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי התחבורה ציבורית. בקומות הקרקע של מבני המגורים שיוקמו בצירים הראשיים, תוכננו חזיתות מסחריות ליצירת מרחב עירוני פעיל. בשטח התוכנית מצויים מבנים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, אשר התוכנית קובעת לגביהם הוראות שימור.

בהיבט התחבורתי, התוכנית הינה בעלת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית, ומתבססת על קו המטרו העתידי, על תחנת הרכבת מדרום ועל מתחם תחבורה שמקודם בתוכנית קריית שחקים, תוכנית שגם היא מקודמת בוותמ"ל במקביל"

בהיבט התחבורתי, התוכנית הינה בעלת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית, ומתבססת על קו המטרו העתידי, על תחנת הרכבת מדרום ועל מתחם תחבורה שמקודם בתוכנית קריית שחקים, תוכנית שגם היא מקודמת בוותמ"ל במקביל".

שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר בתוכנית משמעותית אשר מוסיפה 1,940 יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. זו תוכנית ראשונה במתחם שדה התעופה המתפנה. מטה התכנון הלאומי ומנהל התכנון במשרד הפנים, לצד משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, יקדמו תוכניות איכותיות נוספות במרכז הארץ, שייתנו מענה הן להיצע יחידות הדיור והן לתשתיות. נוסף על כך, אפעל שהשדה לא יפונה עד שתקודם החלופה".

תוכנית 'קרית מסלול' מבטיחה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר עבור התושבים, תוך מתן מענה להיצע יחידות דיור מגוון, לשטחי ציבור, לתעסוקה ומסחר ולשטחים פתוחים, ומהווה נדבך חשוב בפיתוח צפון מטרופולין תל אביב. לצד אישור התוכנית, ייעשה מאמץ למצוא חלופה מתאימה לשדה התעופה בהרצליה"

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "תוכנית 'קרית מסלול' מבטיחה איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר עבור התושבים, תוך מתן מענה להיצע יחידות דיור מגוון, לשטחי ציבור, לתעסוקה ומסחר ולשטחים פתוחים, ומהווה נדבך חשוב בפיתוח צפון מטרופולין תל אביב. לצד אישור התוכנית, ייעשה מאמץ למצוא חלופה מתאימה לשדה התעופה בהרצליה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןאיילת שקדעו"ד שלומי הייזלרמשרד פרחי-צפריר אדריכליםותמ"לקריית מסלולשדה התעופה הרצליה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...