התחדשות גבעת רמב"ם בגבעתיים: הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית להתנגדויות הציבור

תאפשר, כפי שכבר פרסמנו בעבר, תוספת של 3,827 יחידות דיור חדשות, על 3,047 יחידות הדיור הקיימות, ובכך תהיה התוכנית הגדולה מסוגה בעיר • "תוכנית חדשנית, 'דור ב'' לתוכניות התחדשות שכונתיות

שיתוף הכתבה
מתכננת מחוז תל אביב, אדריכלית ד"ר חוה ארליך-רוגינסקי, על רקע הדמיית מתחם רמב"ם בגבעתיים (עיריית פתח תקווה; משרד קורין אדריכלים)מתכננת מחוז תל אביב, אדריכלית ד"ר חוה ארליך-רוגינסקי, על רקע הדמיית מתחם רמב"ם בגבעתיים (עיריית פתח תקווה; משרד קורין אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הפקידה לאחרונה להתנגדויות הציבור את תוכנית ההתחדשות העירונית בגבעת רמב"ם בגבעתיים – התוכנית שצפויה להיות הגדולה ביותר מסוגה בעיר. זוהי תוכנית הכוללת תוספת של 3,827 יחידות דיור, לצד שטחי ציבור ושטחים פתוחים, והוועדה המחוזית הודיעה על הפקדתה בספטמבר 2020.

התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-340 דונם, והיא ממוקמת בין רחוב ויצמן ממזרח, דרך השלום ממערב, דרך רבין מדרום ובית העלמין נחלת יצחק מצפון. התוכנית, המקודמת על ידי עיריית גבעתיים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מגדירה את התחדשות לב השכונה במתכונת של התחדשות בבנייה נמוכה יחסית (מרקמית), ובשולי השכונה במתכונת פינוי-בינוי, בכמה מתחמים אשר יכללו שימושים מעורבים, ויאפשרו הקצאות משמעותיות לצורכי ציבור לרווחת השכונה. 

מדובר בתוכנית חדשנית ותקדימית, שבוחנת בראייה מתחמית את החוזקות ואת החולשות של  השכונה, ונותנת להן מענה בהתאם לכך. ייחודיותה בכך שהיא מאפשרת מחד התחדשות במגרש בודד, ומאידך התחדשות במסלול של פינוי-בינוי משמעותי"

בסך הכול מאפשרת התוכנית תוספת של עד כ-3,827 יחידות דיור לכ-3,047 יחידות הדיור הקיימות. "מדובר בתוכנית חדשנית ותקדימית, שבוחנת בראייה מתחמית את החוזקות ואת החולשות של  השכונה, ונותנת להן מענה בהתאם לכך", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "ייחודיותה של התוכנית בכך שהיא מאפשרת מחד התחדשות במגרש בודד, תוך שמירה על אופי השכונה, ומאידך מאפשרת התחדשות במסלול של פינוי-בינוי משמעותי, אשר מייצר את שטחי הציבור החסרים כבר היום בשכונה. 

בהתאם לכך קובעת התוכנית כמה מסלולים: חיזוק או הריסה ובנייה בלב השכונה, בהתאם לאזורי התכנון השונים, במבנים בני 4.5 קומות עד עשר קומות; פינוי-בינוי בדרך רבין, עם בנייה של עד 35 קומות; ופינוי-בינוי בדרך השלום, בנייה של עד 45 קומות".

נכון להיום, גבעת רמב"ם נראית כך:

לאחר ההתחדשות היא צפויה להיראות כך (ההדמיות – באדיבות משרד קורין יחיאל אדריכלים):

התוכנית קובעת גם עקרונות להקצאת שטחי ציבור, בשטח כולל של כ-19 דונם, ובהם הקמת שני בתי ספר חדשים בשכונה ותוספת שטחים פתוחים, וכן מקצה שטחים נוספים במגדלים, לטובת מוסדות חינוך, רווחה וקהילה, על מנת לתת מענה למחסור המשמעותי בשטחי ציבור בשכונה. 

לאורך הרחובות ויצמן ורמב"ם מציעה התוכנית שטחי מסחר ושטחי ציבור, תוך חידוש פני הרחוב, מתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית. נוסף על כך קובעת התוכנית הרחבת דרכים לטובת תנועת הולכי רגל, תוך צמצום תקני חניה ותוספת שבילי אופניים, ובכך יוצרת רחובות נעימים עבור הולכי הרגל. במסגרת התוכנית נקבעו גם עקרונות לשמירה על שדרות העצים הקיימות, לתוספת נטיעות ולהגדרת שישה מתחמים לשימור. 

התוכנית מאפשרת הוצאת היתרים לצורך התחדשות במגרש הבודד, בד בבד עם הגדרת מתחמים שיש לתכנן מחדש, ובכך יוצרת ודאות לטווח ארוך ומתמרצת התחדשות"

מתכננת מחוז תל אביב, אדריכלית ד"ר חוה ארליך-רוגינסקי, ציינה כי "מדובר בתוכנית חדשנית, 'דור ב'' לתוכניות התחדשות שכונתיות, בהתאם למתווה החדש שיחליף את תמ"א 38 . התוכנית מאפשרת הוצאת היתרים לצורך התחדשות במגרש הבודד, בד בבד עם הגדרת מתחמים שיש לתכנן מחדש, ובכך יוצרת ודאות לטווח ארוך ומתמרצת התחדשות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ד''ר חוה ארליך-רוגינסקימנהל התכנוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהעיריית גבעתייםהתחדשות עירוניתפינוי בינוי תמ"א 38הריסה ובנייהחיזוק ותוספתמשרד קורין יחיאל אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...