חדשות הנדל"ן: מגה אור ברשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים; ניצחון לשיכון ובינוי בפרשת מכרז קריית המודיעין

הוועדה לצמצום הריכוזיות פרסמה עדכון ובו נכללת מגה אור ברשימה המדוברת • ועדת המכרזים הודיעה לשיכון ובינוי כי אשררה את עמידת קבלן התקשוב בתנאי המכרז • קבוצת לוזון רוכשת עוד מניות של חברת רונסון

שיתוף הכתבה
הדמיית קריית המודיעין בנגב (שיכון ובינוי)הדמיית קריית המודיעין בנגב (שיכון ובינוי)

רשות מקרקעי ישראל הודיעה השבוע כי חברת אפי קפיטל זכתה לאחרונה במכרז במסלול דיור במחיר מופחת בנהריה - 180 יח"ד, מתוכן 85 דירות במחיר מופחת, בשכונת האצטדיון בנהריה. החברה קבעה את המחיר למ"ר על 6,000 שקל. במכרז השתתפו תשעה יזמים, ואפי קפיטל תשלם בסך הכול כ-42.8 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

 

• עוד הודיעה השבוע רמ"י כי הומלצה להפקדה התוכנית להרחבה הדרומית ביישוב אום אל ג'אנם שבצפון, המקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל . בשכונה יוקמו כ-622 יח"ד, תחנת משטרה, חניון רכב כבד וכן שטחי ציבור כלל יישובים, כולל קריית חינוך נרחבת אשר תיתן מענה לצורכי התושבים.
התוכנית משתרעת על שטח כולל של 231 דונם, מתוכם כ-73,500 מ"ר לטובת מגורים, כ-6,300 מ"ר לשטחי ציבור פתוחים, כ-4,000 מ"ר לתעסוקה, כ-6,500 מ"ר לבית קברות, כ-32,000 מ"ר לחניון רכבים כבדים, כ-47,500 מ"ר לטובת מבני ציבור ועוד 52,300 מ"ר לכבישים. התוכנית תוכננה על ידי משרד אילה רונאל אדריכלים.

 

• חברת מגה אור עדכנה השבוע כי הוועדה לצמצום הריכוזיות פרסמה לאחרונה עדכון לפי החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, ולפיו החברה - וכל התאגידים המוחזקים על ידה, במישרין ו/או בעקיפין, וכן תאגידים נוספים המוחזקים במישרין ו/או בעקיפין על ידי הבעלים צחי נחמיאס - התווספו לרשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים.

• חברת שיכון ובינוי הודיעה השבוע – בהמשך לעתירה המנהלית שהוגשה נגד זכיית החברה במכרז להקמת פרויקט קריית המודיעין של צה"ל בנגב, ובהמשך לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, אשר קבע, בין היתר, כי על ועדת המכרזים לבחון פעם נוספת את עמידת קבלן התקשוב מטעם החברה בתנאי המכרז, כי ועדת המכרזים החליטה לאשרר את עמידת קבלן התקשוב האמור בתנאי המכרז.

• קבוצת לוזון דיווחה השבוע, בהמשך לדיווח שיצא לפני כשבוע וחצי, כי רכשה עוד מניות של חברת רונסון, בעסקה מחוץ לבורסה, תמורת כשני מיליון זלוטי (כ-1.7 מיליון שקל). "נכון למועד זה מחזיקה החברה, במישרין ובעקיפין, בשיעור של כ-92.87% מהונה המונפק והנפרע של רונסון".

קבוצת עזריאלי עדכנה כי הושלמה העסקה לרכישת חברת Green Mountain, חברה הפועלת בתחום ה-DATA CENTERS. כפי שפרסמנו כאן לפני כחודש, התמורה עבור העסקה היא כ-2.8 מיליון שקל, והרכישה מתבצעת "כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה".

• חברת הכשרת הישוב, המקימה בימים אלה קומפלקס חדש באזור התעסוקה BBC שבבני ברק, הודיעה השבוע כי חתמה על עסקה עם רשת ארצית גדולה למוצרי תינוקות, להשכרת חנות בשטח של כ-1,000 מ"ר במגדל הכשרת הישוב, שנמצא בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ומצדה. מדובר בחוזה לשכירות ארוכת טווח, לתקופה של עד 15 שנים, תמורת כ-16 מיליון שקל. דמי השכירות לשטחי מסחר במגדל מוערכים בכ-170 עד 190 שקל למ"ר.

 

• חברת אלקטרה נדל"ן הודיעה השבוע כי חברה בת שלה סיכמה עם צד שלישי על מכירת זכויותיה הכוללות בנכס מניב בעיר שטוטגרט שבגרמניה, תמורת 50 מיליון אירו (כ-190 מיליון שקל). "תזרים המזומנים החופשי אשר ינבע לחברה הכלולה כתוצאה ממכירת הנכס, בניכוי ההלוואה הבנקאית שנתקבלה למימון רכישתו ותשלום העלויות הכרוכות בביצוע עסקת המכירה, ולאחר תשלום מיסים על ההכנסה, הינו כ-25 מיליון אירו (כ-95 מיליון שקל) - מזה חלק החברה, כולל החזר הלוואות שניתנו לשותף, כ-11.8 מיליון אירו (כ-45 מיליון שקל).

 

• חברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית החלה בימים האחרונים בהריסת בניין ישן בן שלוש קומות ושמונה דירות, שתחתיו יוקם בניין בן שבע קומות ו-17 דירות. כל דירות היזם (תשע במספר) נמכרו עוד טרם אירוע ההריסה. פרויקט "ליסין 23" הינו הפרויקט הראשון ב-"הסדרה הלבנה", ליין הדירות של הכשרת הישוב באזורי הביקוש בתל אביב. הפרויקט ממוקם בסמוך לכיכר המדינה, בצפון תל אביב.

 

• חברת אלמוגים החזקות הודיעה השבוע כי חברה בת שלה, אלמוג ב.ז. בניה והשקעות, קיבלה היתר בנייה לפרויקט "רובינא הירוקה" בהרצליה, שבו מחזיקה החברה ב-50% מהזכויות. ההיתר מתייחס לבניית 48 יח"ד בשלושה בניינים בני חמש קומות כל אחד.

• חברת בוני התיכון עדכנה השבוע כי נבחרה כיזם לקידום פרויקט פינוי-בינוי הממוקם ברחוב צה"ל 53-39 בקריית אונו, שבמסגרתו צפויים להיות מפונים שני בנייני רכבת הכוללים 66 יח"ד, ובמקומם ייבנו, על פי הערכות החברה ובכפוף לקבלת האישורים הנדרשים, כ-160 יח"ד בשלושה בניינים. להערכת הנהלת החברה ועל פי תחשיבים שנערכו על ידה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט יסתכם לכ-222 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינויהרשות לניירות ערךקבוצת עזריאלימגה אורהכשרת הישובקבוצת לוזוןצחי נחמיאסהוועדה לצמצום הריכוזיותאפי קפיטלדיור במחיר מופחתקריית המודיעין בנגבבית המשפט המחוזיבוני התיכון התחדשות עירוניתאלקטרה נדל"ןרונסוןאילה רונאל אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...