בהמשך ישיר לאירועים האחרונים: השר אלקין - "פועלים לכך שבבניינים מסוכנים יידרש רוב של 51% כדי ללכת להתחדשות"

כך אמר היום שר הבינוי והשיכון בריאיון בגלי צה"ל, על רקע הצטברות מקרי הגילוי של בניינים מסוכנים ברחבי הארץ

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (אתר הכנסת)שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (אתר הכנסת)

שרשרת המקרים שבמהלכה התגלו עוד ועוד בניינים מסוכנים ברחבי הארץ בימים האחרונים – ובראשם הבניין בחולון, שקרס זמן קצר לאחר שפונה מדייריו – אולי תביא את הממשלה לנקיטת צעדים משמעותיים לקידום צעדי התחדשות עירונית , לכל הפחות בבניינים ישנים ורעועים במיוחד.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, אמר היום (א') בריאיון בגלי צה"ל כי המשרד פועל לרך שבבניינים המוגדרים מסוכנים "יידרש רוב של אפילו 51% מהדיירים כדי ללכת לצעד של התחדשות". מדובר בהחלטה דרמטית, אם אכן תתקבל, שכן כיום, כידוע, נדרש רוב של 80% לפרויקטים מסוג פינוי-בינוי או תמ"א 2/38 (הריסה ובנייה), ורוב של 66% בפרויקטים מסוג תמ"א 1/38 (חיזוק ותוספת).

עוד אמר השר בריאיון עם המגיש רינו צרור כי הרוב המיוחד, של 51% כאמור, יהיה נכון הן לפרויקטים מסוג פינוי-בינוי והן לפרויקטים שיצאו לדרך במסגרת החלופה לתמ"א 38, אשר מקודמת בימים אלו על ידי שרת הפנים, איילת שקד. הוא הוסיף ואמר כי "במקום כל בניין ישן אפשר להקים בניין מודרני חדש, עם דירות גדולות יותר".

נזכיר, כאמור, כי בשבוע שעבר קרס בניין ברחוב סרלין בחולון, זאת לאחר שפונה מכל דייריו בעקבות פיצוץ שנשמע בו, ואשר גרם להתערערות יציבותו. הקריסה, של הבניין כולו, אירעה קצת יותר מיממה לאחר פינוי הדיירים כולם. צפו ברגע הקריסה כפי שתועד על ידי אנשי כבאות והצלה מחוז דן:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב אלקיןגלי צה"להתחדשות עירוניתפינוי בינוי חלופת שקדתמ"א 38הריסה ובנייהחיזוק ותוספתאיילת שקדרינו צרורמשרד הבינוי והשיכוןמשרד הפנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...