ב.יאיר מעדכנת: פרשת התביעות ההדדיות סביב פרויקט משכנות האומה בירושלים באה לסיומה

בית המשפט המחוזי העניק תוסף פסק דין להסדר גישור בין החברה לבין חברי קבוצת רכישה שתבעו את ב.יאיר על עיכובים במסירת הפרויקט, לטענתם • "השפעת ההסדר על הדו"חות הכספיים של החברה לשנת 2021 תהיה זניחה"

שיתוף הכתבה
פרויקט משכנות האומה בירושלים (טיטו אומן אדריכלים)פרויקט משכנות האומה בירושלים (טיטו אומן אדריכלים)

באה לסיומה, כך נראה, פרשת התביעות ההדדיות סביב פרויקט משכנות האומה של חברת ב.יאיר שבמתחם קריית הלאום בירושלים: בית המשפט המחוזי בירושלים העניק תוקף של פסק דין להסדר גישור בין הצדדים – חברת ב.יאיר וחברי קבוצת רכישה אשר רכשו מהחברה זכויות בניה במגרש 3ב' בפרויקט.

תחילת הפרשה בינואר 2019, אז התקבל בידי החברה כתב תביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי נגדה ונגד חברה בת שלה, על ידי חברי קבוצת הרכישה האמורה. החברה הבת הקימה עבור התובעים חניון תת-קרקעי, מחסנים, פיר מעלית וחדר מדרגות, עד רצפת המגורים בקומה הראשונה.

עניינה של התביעה הינו בעיקר בעיכוב לכאורה במסירת הפרויקט לידי התובעים לאחר שבוצעו
בו עבודות ההקמה, וכן קיומן של סטיות לכאורה בביצוע עבודות ההקמה ביחס לתכנון. סך הפיצוי שנתבקש בית המשפט לפסוק כנגד החברה מסתכם בסך כולל של כ-13 מיליון שקל. החברה הגישה כנגד התובעים תביעה שכנגד בסך של 13 מיליון שקל"

"עניינה של התביעה הינו בעיקר בעיכוב לכאורה במסירת הפרויקט לידי התובעים לאחר שבוצעו בו עבודות ההקמה, וכן קיומן של סטיות לכאורה בביצוע עבודות ההקמה ביחס לתכנון", כך ציינה החברה בדו"ח המסכם שלה לשנת 2020, שבו פירטה על העניין. "סך הפיצוי שנתבקש בית המשפט לפסוק כנגד החברה מסתכם בסך כולל של כ-13 מיליון שקל. החברה הגישה כנגד התובעים תביעה שכנגד בסך של 13 מיליון שקל".

כעת נראה כי הדברים באו אל סיומם, וזאת בעקבות הסכם הפשרה בין הצדדים ומתן תוקף פסק דין לסיכומים. החברה מציינת כי "השפעת ההתקשרות בהסדר על הדו"חות הכספיים של החברה לשנת 2021 תהיה זניחה". פרטי ההסדר לא נמסרו בהודעתה של החברה לרשות לניירות ערך.

בנייתו של שלב ב' של פרויקט משכנות האומה הסתיימה כבר בשנת 2016, ובמסגרתו נבנו במקום 108 יח"ד. בסך הכול נבנו במסגרת הפרויקט 426 יחידות דיור חדשות, ובנייתו של השלב האחרון, שלב ג', הסתיימה ב-2017.

נציין כי עוד קודם לכן, במאי 2018, התקבל בידי החברה כתב תביעה אחר, בגין איחור במסירת חניון וליקויי בנייה, בסך של כ-12 מיליון שקל, גם כן מצד חברי קבוצת רכישה . ביוני 2020 ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים תוקף של פסק דין גם להסכם פשרה בתביעה זו. 

עוד קודם לכן, במאי 2018, התקבל בידי החברה כתב תביעה אחר, בגין איחור במסירת חניון וליקויי בנייה, בסך של כ-12 מיליון שקל, גם כן מצד חברי קבוצת רכישה . ביוני 2020 ניתן על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים תוקף של פסק דין גם להסכם פשרה בתביעה זו

עוד נספר כי על פי הדו"ח השנתי ל-2020, פועלת החברה להשלמת מכירת השטחים המסחריים בפרויקט, אשר היקפם הוא 2,889 מ"ר. שווי שטחי המסחר נכון לסוף 2020 הוא 12.3 מיליון שקל, והחברה מכרה עד לסוף אותה שנה כ-1,761 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד טיטו אומן אדריכליםקריית הלאום בירושליםבית המשפט המחוזיב.יאירמשכנות האומה בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...